Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Bravo ) Jak rozpoznać w Bravo - klimatyzację manualną a automatyczną


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Bravo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
atba

Czytelnik



Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 4


Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 29 Maj 2008, 22:37
Temat postu:

Jak rozpoznać w Bravo - klimatyzację manualną a automatyczną


jak w temacie, czym sie różnią pokrętła, przyciski na desce ?? Ludzie wymieniają w ogłoszeniach że mają klimatyzacje a raz klimatronic a ze zdjęć deski to żadna różnica, chyba, że ludzie sami nie wiedzą co mają Wink
Powrót do góry
misiakkk

Dyskutant



Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 68
Skąd jesteś (miejscowość / region): RYBNIK
Posiadane auto: FIAT BRAVO 1.9JTD GT 1999
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 29 Maj 2008, 23:04
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Jak rozpoznać w Bravo - klimatyzację manualną a automatyczną


dokladnie kolego, przede wszystkim od tego nalezaloby zaczac ze ludzie czesto nie wiedza co maja Smile
jesli chodzi o podzial to w klimatyzacji automatycznej ustawiasz zadana temperature i uklad samoczynnie dazy do uzyskania tej temperatury (na podstawie czujnikow zew/wew ustala temperature powietrza wprowadzanego do samochodu oraz sile nadmuchu) i wtedy na jednym pokretle masz LO... cyfry z wartosciami temperatur...HI , a na drugim 0 AUTO 1 2 3 4
natomiast w manualnej jak to niektorzy mowia poprostu "wlaczasz ja lub wylaczasz" a w praktyce wyglada to tak ze poprostu sam musisz sterowac tym co ma robic klimatyzacja i sam uzyskac temperature w kabinie ktora oczekujesz

pozdrawiam
Powrót do góry
gadu-gadu
atba

Czytelnik



Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 4


Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 30 Maj 2008, 10:09
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Jak rozpoznać w Bravo - klimatyzację manualną a automatyczną


no to czym się różnią w działaniu to chyba nie ma nikt wątpliwości Wink

Ale wizualnie w samochodzie , żeby poznać :
więc na desce jeśli nie mamy pokrętła z temperaturami napisanymi (jest standardowe z barwa niebiesko-czerwoną) a mamy włącznik klimy to mamy normalną klimatyzację A jeśli mamy te pokrętło LO-HI a na drugim oprócz 1,2,3,4 pisze też auto tzn ze ten fiat ma klimatronica ?Smile (czy może na tym pokrętle ustawiania prędkości nawiewu każde Bravo oprócz 1,2,3,4 ma tez napisane auto?)
Powrót do góry
shakalos

Auto Maniak



Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 841
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Seat Leon 1.6 TD CR
Piwa: 2/0
Wysłany: Pią 30 Maj 2008, 10:49
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Jak rozpoznać w Bravo - klimatyzację manualną a automatyczną


Zadne bravo nie ma climatronic a:> moze w tych najnowszych jest...
Klimatronic ma panel na ktorym wyswietla ci temperature jaka chcesz osiagnac i tak tez dmucha ci powietrze naciskasz AUTO i jazda ... w bravo moze i jest opcja AUTO ale to i tak jest klima manualna - poniewaz nadal masz pokretelko ktorym musisz sie bawic... i w ten spob nigdy to nie bedzie climatronik Smile
U mojego ojca w aucie jest climatronic...
Powiedzmy ze wychodzi nieznajomosc ludzka co to klimatronic a co to manual...
Powrót do góry
gadu-gadu
atba

Czytelnik



Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 4


Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 30 Maj 2008, 11:03
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Jak rozpoznać w Bravo - klimatyzację manualną a automatyczną


no niby tak
ale jest różnica i są klimatyzacje manualne a automatyczne w bravoI więc umownie (a może nawet i nie umownie tylko poprawnie) można pisać klimatronic wiadomo o co chodzi tym bardziej że różnica jest tylko taka że zamiast wyświetlacza masz pokrętło którym ustawiasz sobie wartość temp (i nie są to wartości na oko) i dajesz auto Wink Takim tokiem rozumowania ustawiając coś na wyświetlaczu też to robisz manualnie Wink
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 30 Maj 2008, 11:03
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
shakalos

Auto Maniak



Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 841
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Seat Leon 1.6 TD CR
Piwa: 2/0
Wysłany: Pią 30 Maj 2008, 13:49
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Jak rozpoznać w Bravo - klimatyzację manualną a automatyczną


ratunku bo zwariuje...
pytasz sie o climatronic czy klimatyzacje automatyczna... to jest roznica...
no prosze cie ale nie zadawaj takich pytan tylko wejdz na google bo hmm nie wiem z kim mam przyjemnosc ale zbyt glupie to pytanie...
Klima --> system chlodzenia samochodu ponizej temperatury otoczenia
*manualna - ustawienia dokonuje sie recznie - nastawiamy temp powietrza jakie ma sie wydobywac z wywietrznikow
*automatyczna - ustawiamy temperature jaka chcemy osiagnac w pojezdzie i na paremetrach mocy zaznaczamy AUTO - automatycznie klimatyzacja dopasowuje temperature wywiewu do napnujacych warunkow w samochodzie
*climatronic - klimatyzacja wyswietlana na ekranie ma mozliwosci zarowno automatyczne jak i manualne z dodatkowa funkcja max ice... ustawiamy na ekranie temperature jaka oczekujemy w aucie a na wyswietlaczu uzyskujemy informacje dotyczace mocy wywiewu ustalonej przez komputer jak rowniez informacji czy klimatyzacja jest zalaczona czy nie (rowniez komputer ustala czy ejst potrzeba zalaczenia klimatyzacji)
- 2 strefowa opis zbedny
- 1 strefowa opis zbedny


To jest napisane po mojemu ale na googlach na pewno znajdziesz a ja sie znowu powtorze i napisze ze FIAT BRAVO do rocznika 2007 Smile nie ma climatronica !!!Smile moze jest to w najnowszych wersja ale watpie...
Powrót do góry
gadu-gadu
pawelw

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 388

Posiadane auto: Brava Steel 1,6 2001, gaz Tartarini Sekwencja
Piwa: 10/1
Wysłany: Pią 30 Maj 2008, 15:18
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Jak rozpoznać w Bravo - klimatyzację manualną a automatyczną


niestety nie Smile Brava steel posiada kliamtronika

ma opcje auto
ma max ice
ma ustawienie zadanej temperatury
ma możliwosc sterowania manualnego
Powrót do góry
michalwo

Debiutant



Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pyrlandia
Posiadane auto: Brava 1.6/16 99r
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 31 Maj 2008, 08:03
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Jak rozpoznać w Bravo - klimatyzację manualną a automatyczną


misiakkk napisał:
dokladnie kolego, przede wszystkim od tego nalezaloby zaczac ze ludzie czesto nie wiedza co maja Smile
jesli chodzi o podzial to w klimatyzacji automatycznej ustawiasz zadana temperature i uklad samoczynnie dazy do uzyskania tej temperatury (na podstawie czujnikow zew/wew ustala temperature powietrza wprowadzanego do samochodu oraz sile nadmuchu) i wtedy na jednym pokretle masz LO... cyfry z wartosciami temperatur...HI , a na drugim 0 AUTO 1 2 3 4


O co chodzi z tym AUTO??
Drugie pytanie : jak najlepiej ustawić pokrętła, żeby klima była wydajna 1,2,3,4,auto??
Powrót do góry
shakalos

Auto Maniak



Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 841
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Seat Leon 1.6 TD CR
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 31 Maj 2008, 09:29
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Jak rozpoznać w Bravo - klimatyzację manualną a automatyczną


pawelw napisał:
niestety nie Smile Brava steel posiada kliamtronika

ma opcje auto
ma max ice
ma ustawienie zadanej temperatury
ma możliwosc sterowania manualnego

nie bede sie z toba klucil ale wiedza to ty nie swiecisz i odsypam do opisu climatronic w ksiazkach...
moze i ma klime... ale climatronic to hmm jedynie chyba do rocznika bierzacego posiadala tylko alfa romeo Smile
Raczki mi opadly jak sie rzuciles... wyswietlacz tez ma co nie do klimy...
Sa takie czasy ze mozna miec w maluchu gps wmontowanego wiec moze moze... i climatronica ktos sobie w montowal... ale wlasnie takie osoby jak ty wystawiaja na allegro samochody czy w innych ofertach i wypisuja takie bzdury po czym przyjezdza klient i smieje sie wam w twarz... uwierz mi sam bym z ciekawosci podjechal jezeli ktos kolo poznania by sprzedawal bravo/a z climatroniciem zeby miec ubaw... no chyba ze mowimy o nowych bravo -- tam z tego co wiem jest opcja z climatroniciem - cieklokrystaliczny maly bo maly ekranik ale jest....


a to co ty kolego opisales to jest normlany w swiecie automat... Smile jak sobie pokrecisz tak tez bedziesz mial... a jezeli szuka roznicy miedzy autometem czy climatroniciem to idz na gielde czy gdzies obejzyj sobie audi czy normalny samochod posiadajacy climatronic...
Powrót do góry
gadu-gadu
pawelw

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 388

Posiadane auto: Brava Steel 1,6 2001, gaz Tartarini Sekwencja
Piwa: 10/1
Wysłany: Sob 31 Maj 2008, 19:50
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Jak rozpoznać w Bravo - klimatyzację manualną a automatyczną


stary zanim zaczniesz obrażać kogoś to troszkę pomyśl
Z tego co napisałeś wyświetlacz jest wyznacznikiem kliamtronica ? Wolne żarty...

Klimatronik polega na tym że temperaturą steruje elektronika i tak dopasowuje przepływ powietrza zimnego (schłodzonego w klimatyzacji - bo zaraz napiszesz że to nie klimatyzacja) i ciepłego aby trzymać zadaną przez użytkownika temperaturę, posiada ponadto możliwość ręcznego sterowania temperaturą nawiewu jak i prędkością wentylatora.

Niestety to że zaczniesz mi zarzucać brak wiedzy tego nie zmieni.

Jeżeli chciałbyś nadrobić braki odsyłam do wikipedii gdzie masz wytłumaczone dokładnie jakie cechy spełnia klimatyzacja aby mówić o niej climatronik
OTO LINK :
http://pl.wikipedia.org/wiki/Climatronic

Co więcej Niemiecka wikipedia rozwinęła temat i w części Fahrzeuge

http://de.wikipedia.org/wiki/Klimaanlage

jest zdjęcie mercedesa z 1970 roku z klimatronikiem działającym identycznie jak w bravo/brava (tj wersja z pokrętłami bez wyświetlacza)
tutaj zdjecie:

http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Bild:Climate_Control_MB_w123.jpg&filetimestamp=20070604131219

Wiec zanim coś napiszesz a szczególnie jak zaczniesz do innych pisać tak bezczelnie sprawdź 2 razy czy czasem nie robisz z siebie pajaca. W tym przypadku udowodniłem Ci że to ja mam rację a ty się sromotnie mylisz...

Cytując ciebie i zachowując oryginalną pisownię :

"nie bede sie z toba klucil ale wiedza to ty nie swiecisz i odsypam do opisu climatronic w ksiazkach... " Zapraszam do dalszej edukacji i odrobienia zaległości w kulturze osobistej a szczególnie zasadach netykiety. Twisted Evil

Gdybyś poprzedniego posta napisał normalnie bez chamskich tekstów nie dostałbyś tak ciętej riposty. Jak widzisz chamstwo sie nie opłaca .


Wracając do tematu:

Bravo klimatronik - posiada regulację temperatury w stopniach, pokrętło ma opcję auto, jest przycisk klimy, jest opcja max def

Bravo bez klimatronika - posiada regulację temperatury bez podanej skali w stopniach, jest przycisk klimy, nie ma opcji na pokrętle nawiewu auto.
EOT
Powrót do góry
shakalos

Auto Maniak



Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 841
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Seat Leon 1.6 TD CR
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 31 Maj 2008, 23:36
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Jak rozpoznać w Bravo - klimatyzację manualną a automatyczną


w skrocie co do fotki
Bedienungseinheit für Klimaautomatik aus den 1970er Jahren (Mercedes-Benz W123)... nie musze chyba tlumaczyc Smile moze ktos inny sie wypowie Wink

co do caloksztaltu no no fiat bravo climatronic w pokretlach lepiej niz w audi...
Przyjmnej jazdy z climatronikiem wam koledzy zycze... to na tyle co wam moge powiedziec:)
Powrót do góry
gadu-gadu
Radzio_Sz

Dyskutant



Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 57
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mieścisko czasem Gniezno ogólnie wielkopolska
Posiadane auto: 126pEL96r, UNO1.0 98r, Bravo I 1.9JTD GT 99r,
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 03 Cze 2008, 21:20
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Jak rozpoznać w Bravo - klimatyzację manualną a automatyczną


Popieram pawelw-a bez wątpliwości to climatronic a co do shakalos-a to ty masz pewno w swojej babci tylko ciepło-zimno Smile z tym że ciepło to pewnie nie zawsze działa Razz
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
pawelw

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 388

Posiadane auto: Brava Steel 1,6 2001, gaz Tartarini Sekwencja
Piwa: 10/1
Wysłany: Wto 03 Cze 2008, 21:28
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Jak rozpoznać w Bravo - klimatyzację manualną a automatyczną


shakalos napisał:
w skrocie co do fotki
Bedienungseinheit für Klimaautomatik aus den 1970er Jahren (Mercedes-Benz W123)... nie musze chyba tlumaczyc Smile moze ktos inny sie wypowie Wink


jak doczytasz dokładnie to zrozumiesz o co chodzi bo widzę że z niemieckim też nie bardzo.... pod opisem wychwalanego przez ciebie audi stoi jak byk pod klimatronikiem "Bedienungseinheit einer Kfz-Klimaautomatik (Audi)"

opis w polskiej wikipedii jak i w niemieckiej jest chyba jasny... a jak już przetłumaczysz tekst z niemieckiego na polski to sie dowiesz w czym rzecz.

jeszcze jeden link:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja_automatyczna

stąd pewnie twoje błędne twierdzenie że klimatronik to tylko guziczki i wyświetlacz... a nie pokrętła STERUJĄCE ELEKTRONIKĄ
Powrót do góry
shakalos

Auto Maniak



Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 841
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Seat Leon 1.6 TD CR
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 03 Cze 2008, 22:36
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Jak rozpoznać w Bravo - klimatyzację manualną a automatyczną


No musze was zmartwic dzis mialem okazje jezdzic nowym lancerem i tez tam jest klima z napisem auto itp... i z ciekawosci poruszylem temat ten co wy... no to facet powiedzial ze climatronic to klimatyzacja wyswietlana na ekranie cieklokrystalicznym i nie maja wersji z klimatroniciem... ale looz zyjcie w swoim swiecie ze climatronic to pokretelka... Wink kiedys moze przejedziecie sie jakims autem co ma owy climatronic i stwierdzicie ze klimatyzacji na wajchy duzo brakuje... ja taka okazje mialem ale klucic sie z wami nie chce kazdy chwali swoje a jezeli ktos nie ma rozenania a sie kluci not to sorry Wink ale za duzo autek testowalem z wyzszej klasy zeby obrazac climatronic - sadzac ze bravo (fiat) maja pokretelka jak do nawiewow ma climatronic Wink polecam sie przejsc do 1 lepszego salonu hmm aut z wyzszej polki i zobaczyc wersje z klima automatyczna a klimatroniciem ... Smile roznica jest niebo a ziemia Smile
obecnie w wiekszosci modeli stosuje sie klime automatyczna poniewaz jest mniej chlonna na miejsce w samochodzie zeby zamiescic wyswietlacz...
marki typu audi bmw mercedes stosuja climatronic jak rowniez volvo i inne wyzszej polki...
W tym kontekscie climatronic oznacza swoja specyfikacje
Powrót do góry
gadu-gadu
grunz

Debiutant



Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: BRAVO 1,6 16V
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 05 Sie 2009, 21:41
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Jak rozpoznać w Bravo - klimatyzację manualną a automatyczną


shakalos skoro tak wywyższasz inne marki ponad Fiata to dlaczego nim jeździsz
Ty naprawdę wierzysz we wszystkie słowa sprzedawców z salonów wyższych marek?? Jeśli tak to życzę powodzenia Laughing
_________________
G R U N Z
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Bravo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Bravo »

Opinie o samochodach Fiat Bravo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.


Fiat

Punto

16 500

2011r.

123 000 km

pomorskie

Fiat

Punto

32 900

2016r.

22 140 km

mazowieckie

Fiat

Bravo

19 750

2009r.

144 300 km

wielkopolskie

Fiat

Qubo

20 243

2014r.

134 000 km

mazowieckie

Fiat

Croma

9 900

2006r.

230 000 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2019 Created by idealneT and OM System