Witam od niedawna jestem posiadaczem fiata stilo z silnikiem 1.9 JDT 115KM.
Podczas jazdy autem odczuwam brak mocy w okolicach do 1100 obrotów, po przekroczeniu tej granicy auto dostaje kopa i przyspiesza już normalnie.
Nie wiem czy taka jest charakterystyka tych silników. czy to normalne?
Problem odczuwalny jest podczas przyspieszania niemal z każdego biegu. Wcześniej jeździłem Golfem TDI i tam przyspieszanie np z 3 biegu przy niższych obrotach nie było problemem, Stilo natomiast wyraźnie się zatyka i wymaga wrzucenia niższego biegu.
Dodam tylko, że pomijając te obiawy silnik chodzi bardzo równo, jest niemal niesłyszalny, a przy nieco wyższych obrotach zachowuje się bardzo dynamicznie.
Czasami również miga mi kontrolka od świec żarowych, ale autko odpala normalnie. Mimo wszystko niedługo zamierzam wymienić te świece.
Re: ( Fiat Stilo ) Brak mocy przy niższych obrotach.
Niestety kolego, tzw. turbodziura występuje i jest zauważalna, aczkolwiek jest to wina błędnego operowania gazem na poszczególnych biegach i dopasowania przełożenia do aktualnej prędkości .
Turbina w STILO załącza się dopiero przy 1750 obr/min do tego momentu jadąc np. 30 km/h na 3 biegu wciskając gaz do podłogi nie przyspieszymy w ogóle Musisz potrenować kiedy zmieniać biegi, ja zmieniam przełożenia przy 2000-2500 obr i wystarcza to w zupełności do sprawnej jazdy.
Przejedź się innym stilo, gdy będzie lepiej, sprawdź przepływomierz, oraz stan zapaćkania zaworu EGR, świece żarowe podczas jazdy nie odgrywają żadnej roli.
Pamiętajmy również aby nie próbować rozpędzać auta z wciśniętym pedałem do podłogi na zbyt niskich przełożeniach. Cierpią na tym bardzo panewki które poddawane są dużym obciążeniom. Gaz do dechy tylko po przekroczeniu 1800 obrotów.
Chcąc ruszyć szybko ze światem Stilo można "podpompować" kręcąc tuż przed puszczeniem sprzęgła obroty na 2000-2500 rpm.
Ewentualnie kręcąc na 3000-4000 rpm i ruszając z dwójki - zryw przy sprawnym sprzęgle gwarantowany
Czy wyskakuje Ci jakiś błąd przy CHECKu ? _________________ STILO MultiWagon | 2004 | 115KM | JTD | Dynamic | SkyWindow
Re: ( Fiat Stilo ) Brak mocy przy niższych obrotach.
Sporo tutoriali dotyczących wielu aspektów technicznych znajdziesz na forum w dziale MANUALE, oraz na www.fiatstilo.com.pl
Przy czyszczeniu EGRa bardzo polecam wyczyścić również klapę gaszącą która syfi się na potęgę ze smolistego nagaru, a po wyczyszczeniu auto bardziej chętnie reaguje na gaz.
Cóż jeszcze mogę doradzić... JTD 115 to mimo wszystko bardzo udane silniki, pancerne i przy dające wiele radochy z jazdy.
Zawszę masz możliwość podpięcia auta pod ELM 327 i sprawdzenia parametrów pracy silnika oraz wielu innych na laptopie siedząc w aucie.
Polecam zaopatrzyć się w niego, gdyż wydatek niewielki ( ok 120 zł ) a zwróci się nawet przy konieczności pierwszej wizyty w ASO gdzie podpięcie pod komputer to koszt od 70-100 zł z kasowaniem błędów. Przecież można to sobie zrobić samemu, odrazu sprawdzając czy występują jakieś błędy które nie są sygnalizowane na desce w postaci ikonki z kluczykiem.
Powodzenia i witamy kolejnego Stilomana ! [/quote] _________________ STILO MultiWagon | 2004 | 115KM | JTD | Dynamic | SkyWindow
Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 149 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krotoszyn Posiadane auto: c4 picasso/peugeot 206
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 22 Cze 2012, 18:29
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Brak mocy przy niższych obrotach.
a mam pytanie jesli juz jestesmy w tematyce EGR ja mam stilo 1,9jtd 115k i tez mam problem z przyspieszeniem jak to opisal moj przedmowca. Ale co do EGR ja mam zablokowany tzn sie nie przechodza przez niego spaliny powtornie do spalania . I własnie o tym chce pogadac czy lepiej otwarty czy zamkniety EGR bo opinie sa rozne ? pozdrawiam
Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 213 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowa Sól Posiadane auto: Stilo 1.9 JTD 115km 3D '01
Piwa: 1/6
Wysłany: Wto 26 Cze 2012, 10:20
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Brak mocy przy niższych obrotach.
Wszystko zależy od stylu jazdy. Ja u siebie zauważyłem większą konsumpcję przy jeździe TYLKO miejskiej. Powód oczywisty - więcej masypowietrza przepływa na postoju wobec tego komputer koryguje to większa dawką paliwa. Tak samo pyrkanie i powolna jazda w korkach.
Swoją drogą przy zaślepionym EGR silnik nagrzewa się wolniej co już przekłada się na spalanie.
Polecam poczytać na forum autokącika w dziale stilo. powstały tam wręcz kluby NoEGR i EGR ) osobiście jestem za EGR.
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 864 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZACHODNIOPOMORSKIE Posiadane auto: było stilo MW jest croma 150kM
Piwa: 39/1
Wysłany: Wto 26 Cze 2012, 17:44
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Brak mocy przy niższych obrotach.
ale wy bzdury piszecie - jakie spalanie jakie rozgrzewanie, zawór egr pracuje ( otwiera się) tylko jak auto jest na wolnych obrotach - jeżeli auto wszystkie podzespoły ma sprawne to spalanie zależy tylko od kierowcy, co do prędkości nagrzewania się silnika to tak samo czasowo to się odbywa z i bez egr - nasze silniki ciężko zagrzać w zimie po prostu mają taką wydajność cieplną
Re: ( Fiat Stilo ) Brak mocy przy niższych obrotach.
ArekWolf napisał:
Turbina w STILO załącza się dopiero przy 1750 obr/min do tego momentu jadąc np. 30 km/h na 3 biegu wciskając gaz do podłogi nie przyspieszymy w ogóle Musisz potrenować kiedy zmieniać biegi, ja zmieniam przełożenia przy 2000-2500 obr i wystarcza to w zupełności do sprawnej jazdy.
mam zupełnie inne zdanie, auto przyspiesza płynnie od 1k rpm, wgniot zaczyna się przy 1500 rpm.
jeżeli jedzesz np na 3 biegu prz 1k rpm i wciskasz do dechy i na początku nic się nie dzieje, to przepływka idzei papa lub jest brudna
przy nowej reakcja jest natychmiastowa, auto odrazu przyspiesza, może nie żwawo ale przyspiesza. Moim spokojnie można jeździć w zakresie 1200-1700 rpm auto sprawnie przyspiesza. co 5kkm czyszczę przepłykę preparatem chyba crc. na przepływce osadzają się opary oleju z odmy i auto dostaje laga.
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.