Dołączył: 17 Maj 2012 Posty: 221 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Seicento S 1,1 MPI, Peugeot 206 1,6 16V
Piwa: 15/6
Wysłany: Sro 06 Cze 2012, 13:09
Temat postu:
Kontrolka diagnostyki silnika - błąd cewki
Cześć. W moim seicento 1.1 MPI, zapala się kontrolka diagnostyki silnika. Komputer serwisowy wykazał błąd cewki zapłonowej. Problem w tym, że błąd cewki może oznaczać również uszkodzenie centralki /komputera/. Miałem ten przypadek 4 lata temu. Cewki okazały się sprawne. Uszkodzony komputer został zregenerowany. Obecnie myśląc, że znów padła mi centralka /komputer/, kupiłem nowy za 850 zł Ku mojemu zaskoczeniu kontrolka silnika znów się zapaliła sygnalizując błąd cewki, więc pozostało mi wymienić na próbę te cewki. /czekam właśnie na dostawę zamówionych cewek/. I tu mam pytanie do fachowców. CO JESZCZE MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ŚWIECENIA SIĘ KONTROLKI SILNIKA, oprócz awarii cewki i centralki? Co mam dalej robić, jeśli cewki okazałyby się sprawne? Map sensor? Przebicie na jakiejś wiązce?, jakiś czujnik, np. prędkości obrotowej wału? Jeśli uszkodzony byłby wtrysk, to komputer diagnostyczny wykaże, że to wtrysk, prawda? U mnie wykazuje cewki. Proszę o rady.
Ostatnio zmieniony przez fyno dnia Sro 06 Cze 2012, 20:13, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Sro 06 Cze 2012, 19:45
Temat postu:
Re: Kontrolka diagnostyki silnika - błąd cewki
Jeżeli ecu ma zapisany błąd cewki to usterki szukaj bezpośrednio w niej samej (cewki) bądź połączeniu ecu-cewki. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 17 Maj 2012 Posty: 221 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Seicento S 1,1 MPI, Peugeot 206 1,6 16V
Piwa: 15/6
Wysłany: Sro 06 Cze 2012, 20:10
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Kontrolka diagnostyki silnika - błąd cewki
Ecu sygnalizuje właśnie błąd cewki, ale z praktyki i doświadczenia wiem, że cewki ulegają awariom rzadko, więc mam spore obawy, że to nie będzie cewka. Przekonamy się w piątek lub najpóźniej w poniedziałek. Jeśli jeszcze ktoś spotkał się z podobnym problemem, proszę o odpowiedzi, gdzie mogę jeszcze szukać usterki, oprócz cewek, kabli, świec i centralki sterującej.
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Sro 06 Cze 2012, 22:08
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Kontrolka diagnostyki silnika - błąd cewki
Awaria cewek w punto to wcale nie rzadka awaria w tym modelu.
Na szczęście koszt cewki nie powala na kolana. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 1158 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat Panda 1.1 2008
Piwa: 49/14
Wysłany: Czw 07 Cze 2012, 11:40
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Kontrolka diagnostyki silnika - błąd cewki
Przede wszystkim należy szukać przyczyny w okablowaniu (przewody modułu cewek) niskiego napięcia. Poszukać należy przyczyny także przy wejściu kabli do wtyczki, jeden z nich może być naderwany wewnątrz izolacji. Ja miałem problem w cinquecento 899 na wtrysku,z tyłu za cewką kable były naderwane,napięcie musi być 12 V.Jeszcze jedno,zobacz pasek rozrządu czy nie przeskoczył o kilka ząbków.
Dołączył: 17 Maj 2012 Posty: 221 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Seicento S 1,1 MPI, Peugeot 206 1,6 16V
Piwa: 15/6
Wysłany: Czw 07 Cze 2012, 23:40
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Kontrolka diagnostyki silnika - błąd cewki
Dzięki za naprowadzenie na cel Jutro będę sprawdzał, co w mojej mocy, ewentualnie skoczę do elektryka, Dam znać, jak poszło. A pasek rozrządu o kilka ząbków??? To raczej niemożliwe, bo pasek był wymieniany niecały rok temu, auto cały czas perfekcyjnie chodziło i jakby jakimś cudem przeskoczył, to z pewnością odczułbym to na pracy silnika. A silnik, jak lampka zgaśnie, to chodzi ładnie, tak samo ładnie chodzi ze świecącą się lampką, jedynie w momencie jej zapalenia, telepie silnikiem jakiś czas, traci nieraz moc, potem wszystko się normuje. Lampka zapala się i gaśnie cyklicznie, co kilka uruchomień silnika i co kilka jazd. No ale mimo wszystko, rozrząd też warto sprawdzić, czy mechanik dobrze go zrobił, bo z tymi mechanikami różnie bywa. W peugeocie po wymianie rozrządu sprawdzałem, czy dobrze zrobiony. Ale w seicento trudniej jest to sprawdzić, trzeba zdejmować nadkole, koło paska wielorowkowego i osłonę rozrządu, dlatego z lenistwa nie sprawdzałem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Seicento ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.