Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Stilo Multi Wagon 2003, 1.9 JTD
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 06 Cze 2012, 18:54
Temat postu:
"Dziury" w przyspieszaniu 1.9 JTD 115
Witam,
Od jakiegoś czasu zaobserwowałem, że przy lekkim i umiarkowanym wciskaniu gazu, gdy autko zaczyna przyspieszać to czasami wpada w dziurę zaczynając trochę szarpać. Ciągnie, zwolni, znowu ciągnie i tak potrafi pare razy. Dopiero jak docisnę mocniej gaz i włączy się turbo to idzie jak należy. Nie dzieje się to zawsze ale często przy nabieraniu mocy np pod górę, ale jeszcze przed włączeniem turbo. Przy turbo ciągnie równomiernie choć nie jestem pewny czy na 100%. Autko ma przejechale 300tyś km, wymieniłem filtr paliwa ale to nie to. Nie wiem czy ma to znaczenie ale podczas przyspieszania widać czarny dymek w lusterkach, przy mocnym przyspieszaniu nawet małą chmurę (czarny dym). Obroty na luzie ok.
Macie może jakiś pomysł gdzie szukać problemu?
Będę wdzięczny za info.
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 1123 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik/ Wodzislaw Śląski Posiadane auto: Fiat Stilo Active 1.9JTD 80KM, Mercedes 190 D 2.0 1990r
Piwa: 64/3
Wysłany: Czw 07 Cze 2012, 07:26
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) "Dziury" w przyspieszaniu 1.9 JTD 115
Kolego, odpowiedzi może być dużo, postudiuj forum, było tego mase opisanych podobnych przypadków... możesz też poczytać o 1.9jtd we wszystkich fiatach, silniki praktycznie te same..
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Stilo Multi Wagon 2003, 1.9 JTD
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 07 Cze 2012, 09:50
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) "Dziury" w przyspieszaniu 1.9 JTD 115
Czytałem sporo.
Jak rozumiem powinienem przekopać pół samochodu, łącznie z EGR, boostem i całą resztą. Problemy opisane przez kolegów były po części ale tylko po części podobne i występowały jednak inne problemy.
Myślałem, że może ktoś spotkał się z dokładnie takim problemem.
Poczytam jeszcze kolejne fora, przestudiuje setki stron dyskusji. Może znajdę tam jakiś trop. Dzięki wielkie.
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Stilo Multi Wagon 2003, 1.9 JTD
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 07 Cze 2012, 10:01
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) "Dziury" w przyspieszaniu 1.9 JTD 115
Z tego co już poczytałem to faktycznie wiem, że od tego wypada zacząć.
Jestem też ciekawy czy może to być związane z wtryskami, ich stanem? Mechanik mi wspomniał, że może to być efekt kończących się wtrysków ale na tym kompletnie się nie znam i nie wiem w co wierzyć.
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 1123 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik/ Wodzislaw Śląski Posiadane auto: Fiat Stilo Active 1.9JTD 80KM, Mercedes 190 D 2.0 1990r
Piwa: 64/3
Wysłany: Czw 07 Cze 2012, 10:43
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) "Dziury" w przyspieszaniu 1.9 JTD 115
Przy tym przebiegu wtryski mają prawo byc zużyte, efektem tego będzie zwiększone zużycie paliwa i czarny dym z rury wydechowej- wymontować i dać do sprawdzenia i jeden problem z głowy
Dołączył: 22 Mar 2012 Posty: 81 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bieruń Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9JTD
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 07 Cze 2012, 10:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) "Dziury" w przyspieszaniu 1.9 JTD 115
Podłączyłeś pod komp czy nie ma żadnych błędów - wtedy byłoby wiadomo co jest nie tak.
Zanim zabrałbym się za wtryski, dla świętego spokoju przeczyściłbym egr i overboost, nic to nie kosztuje a będzie pewność
Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): suwałki Posiadane auto: kia rio 1.5 crdi
Piwa: 0/23
Wysłany: Czw 07 Cze 2012, 15:11
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) "Dziury" w przyspieszaniu 1.9 JTD 115
Przyjacielu, ja mam to samo U mnie występuje to najczęściej przy stałej prędkości na 5. biegu. Na razie jestem na etapie poznawania jtd. Na pewno egr ma tu znaczenie. Większość "fachowców" z okolic opowiada takie głupoty że aż szkodać ich słuchać. W necie dowiesz się o wiele więcej niż od tych na miejscu, w realu;)
Filtr paliwa nie ma żadnego znaczenia. Jak ktoś zaczyna doradzać od filtra paliwa to przeważnie został na etapie starych wieśwagenów Omijaj ich z daleka Nie wymieniałem filtra bo to nijak się nie ma do objawów. Poza tym w naszych ciut nowocześniejszych silnikach 90% niedomagań jest powodowanych przez powietrze a nie paliwo. Tak jak koledzy piszą, sprawdź egr i overboost. Ja oba przeczyściłem, egr doprowadziłem do stanu orginalnego z fabryki tzn. nie zaślepiałem ani nic podobnego.
Po 1. egr ma tu znaczenie bo gdy ostatnio połamała mi się uszczelka pomiędzy cewką a zaworem egr i złożyłem bez tej uszczelki to automatycznie szarpania nasiliły się. Na razie próbuję dojść jak to ma do siebie. Czyżby zbyt duże otwarcie zaworu egr podczas pracy silnika? Jak wie ktoś to niech podpowie
Po 2. mam też przeładowania turbiny. Wg mechaników zmienna geometria jest oki(sprawdzali obserwująć sztangę oraz przez jakieś bajpasy ), wszystko jest szczelne, elektrozawór overboost jest ok ale błędy są dalej. Raz miałem tak że na autostradzie wyłączyła mi się turbina na dobre i już nie pomogło zdjęcie nogi z gazu. Restart silnika też nic pomógł. Check dalej się palił, turba nie było dalej!. Jedynie ponowne rozpędzenia auta do 130 spowodowało, że check zgasł a turbo odżyło. I co ciekawe gdy turba nie było, nie było tych szarpań. Gdy turbo się włączyło, automatycznie przy stałej prędkości te szarpanie (pulsowanie) powróciło. Ewidentnie jest to coś związanego z powietrzem. Na razie próbuję to rozgryźć Może w końcu dojdziemy co i jak
Dlatego odpuść sobie też wtryski;) U mnie jest zero kopcenia, dymienia, w ogóle mi nie ubywa oleju. No jak depniesz mu że obroty wejdą na czerwone pole to puści delikatną mini chmurkę. Ale miałem kilka autek, mam porównanie i i to jest zero w porównaniu do wieśwagen i audi Dlatego oszczędź sobie wydatków i zacznij od sterowania powietrzem a na końcu sprawdzaj elementy sterujące paliwem;)
Aha, mój ma rzeczywisty przebieg około 260000;)
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Stilo Multi Wagon 2003, 1.9 JTD
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 08 Cze 2012, 10:30
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) "Dziury" w przyspieszaniu 1.9 JTD 115
Dziękuję za odpowiedzi
Dodam, że komputer nie wskazał błędów. Tzn wskazał jeden ale zwiazany z dociskiem sprzęgła, jakaś [cenzura]ła ponoć.
Ale zaobserwowałem wczoraj coś ciekawego na trasie.
Mianowicie gdy mocniej wciskam gaz to słyszę syczenie, lekki świst jakby powietrza, który nasila się proporcjonalnie do wciskania pedału gazu.
Czyżby jakaś nieszczelność? Gdzie radzicie zaglądnąć ?
Dołączył: 30 Maj 2012 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 jtd 140km
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 08 Cze 2012, 11:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) "Dziury" w przyspieszaniu 1.9 JTD 115
Witam, ja mam ten sam problem ,a mianowicie delikatnie przyśpieszając przy obrotach ok 1100 a 1400 mam delikatne przydławienie ,a następnie między 1800 a 2000 obrotów kolejne zdławienie ,sprawdziłem turbinę jest ok,dodam że wcześniej miałem przeładowanie,silnik powyżej 3500 tyś obrotów wchodził w tryb awaryjny i nie kopcił z wydechu ,usterkę zlokalizowałem ,to był zawór overboost choć tamten niby był dobry , kupiłem nowiutki za 210 zł orginał w aso i sprawa załatwiona .lecz po tej naprawie mam teraz kłopot z nadmiernym kopceniem na szaro i te chwilowe przydławienia .dodam że zawór egr też nowy kupiłem ,przepływomierz sprawny ,zero błędów ,auto ma przejechane 180 tyś,ręce opadają gdzie szukać , jestem mechanikiem ale robię tylko grupę VAG: CZYLI AUDI SZMELCWAGEN SEAT I SKODA przecież to podobne silniki i technologia do fiata a nie mogę tego tematu ugryźć .Pozdrwawiam .
Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): suwałki Posiadane auto: kia rio 1.5 crdi
Piwa: 0/23
Wysłany: Pią 08 Cze 2012, 17:00
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) "Dziury" w przyspieszaniu 1.9 JTD 115
sebastiangora taki dźwięk może też wydzielać turbina; Wtedy właśnie im bardziej deptasz to turbina bardziej świszcze. Ale oczywiście możesz też mieć nieszczelność. To jest właśnie największy ból, że może być to albo to czy tamto... U mnie świszcze turbo ale ładuje dobrze i zero brania oleju więc nie biorę do głowy. Pewien mechanik mi mówił że słychać świst jakby to była nieszczelność ale niczego nie znalazł... Jeśli to egr, to komp Ci nie pokaże błędu o ile sama cewka będzie dostawać prąd (wcale nie musi być do końca sprawna) .
ROBSON, skoro jesteś mechanikiem to może byś spróbował przeczyścić regulator ciśnienia paliwa. Wiem, że to nie podchodzi pod to ale ktoś na forum, chyba alfy, pisał że powodem zaników mocy był przybrudzony regulator ciśnienia. Jak sam robisz to spróbuj;) Ja próbowałem wydostać ten regulator ale nie mogłem ruszyć tych dwóch śrub które go trzymają. Mam torxy z markieta
Słuchajcie. Ponadto gdzieś czytałem, że jeśli jest nieszczelność na gumowej rurze która idzie od filtra powietrza do turbo, to też jaja będą się działy. Bo przepływka jest przed tą rurą i wtedy są fałszywe dane. Podaję Wam takie najbardziej dziwne przypadki bo takimi oczywistymi rzeczami nie będę zaśmiecał wątku.
ROBSON, trochę dziwne że u Ciebie przy takim przebiegu jest dym. Chyba masz coś jeszcze innego niż ja. U mnie są błędy P0235 i P0236, są zaniki mocy ale nie kopci. Nie wiem też czy kupowałeś sam zawór egr czy razem z cewką. Bo jeśli Ci cewka "stoi" to nic nie da nowy zawór. Podobnie będziesz miał jak będziesz miał pozapychane rury od egr do dolotu. A jak sprawdzałeś turbinę? Ja bym kurde chciał się dowiedzieć jak w sensowny sposób dowiedzieć się że łopatki w turbinie się przycierają. Kiedyś jeden mechanik podpiął taką pompkę to turbo i pompował i wyszło mu że są zablokowane kierownice. I rzeczywiście były bo widziałem jak drugi gość czyścił przy mnie te turbo w golfie III. Gdzie można nabyć taki przyrząd i ile on kosztuje? W ogóle to słyszałem od mechaników, że z turbinami w stilo nie ma problemów z kierownicami. Niby też garett, ten sam coś wieśwagen, audi, sałat i skodiszka ale nie ma problemów. To prawda? Jeśli tak to dlaczego?[/list][/list]
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Stilo Multi Wagon 2003, 1.9 JTD
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 08 Cze 2012, 21:00
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) "Dziury" w przyspieszaniu 1.9 JTD 115
Kurcze, mi się jednak wydaję, że to nie dźwięk turbiny.
Przy dodawaniu gazu syczy tak jakby spieprzało gdzieś powietrze.
Poza tym czy przy dodawaniu gazu ale na niskich obrotach turbina pracuje? I czy daje taki odgłos syczenia? Bo to właśnie na niskich obrotach przy przyspieszaniu, jeszcze jak sądzę bez turbo, słychać to syczenie.
Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): suwałki Posiadane auto: kia rio 1.5 crdi
Piwa: 0/23
Wysłany: Pią 08 Cze 2012, 21:28
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) "Dziury" w przyspieszaniu 1.9 JTD 115
Turbo ciągle pracuje. Z tym, że na niskich obrotach to ono sobie tylko dmucha tak jak Ty przy gwizdaniu
A stopień dmuchania tych turbo jest zależny od ilości spalin - czyli niekoniecznie praca turbiny musi być proporcjonalna do obrotów silnika. Gdy przyspieszasz gwałtownie z niższych obrotów silnika turbo będzie bardziej syczeć niż przy jeździe ze stała prędkością przy wyższych obrotach silnika. Gdy zdejmiesz nogę z gazu to w ogóle turbo nie usłyszysz, przy 200 km/h też nie
Jak dojdziesz gdzie masz nieszczelność to podziel się tą wiedzą
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.