Dołączył: 11 Cze 2012 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Fiat 126p 2000r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Cze 2012, 07:56
Temat postu:
Problem z obrotami
Witam
Kupiłem Fiacika 126 (rocznik 2000) - wszystko ok - pali bezproblemowo ale jest problem gdy chcę np ruszyć z postoju - wówczas (pomimo że silnik jest gorący) dodając energicznie gazu - spada z obrotów (dusi go) - trzeba bardzo powoli dodawać gaz wówczas jak już wejdzie na obroty = jest ok.
Jeszcze jeden mały problem - hamując silnikiem lub przy zbyt dużej prędkości ujmując gaz słychać jakięś dziwne "kichnięcia" (prawdopodobnie w gaźnik ).
Byłbym niezmiernie wdzięczny za jakieś podpowiedzi
Pozdrawiam
Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 6434 Skąd jesteś (miejscowość / region): PolskaPółnocnaTcz. Posiadane auto: CORSA C 1.2/A170 W168 1.7 Diesel/ YAMAHA 1.2 i 1.7 Honda ST1300
Piwa: 147/249
Wysłany: Pon 11 Cze 2012, 08:44
Temat postu:
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Problem z obrotami
Przyczyn tego stanu jest wiele ,napisz jaki gaźnik i jaki zapłon silnika zastosowano .
Jezeli gaźnik typowy prawdopodobnie zapchana dysza ,poza tym może łapać fałszywe powietrze na osi przepustnicy lub podstawie gaźnika .
Generalnie gaźnik do czyszczenia oraz regulacji . _________________ Regulamin forum dyskusyjnego.
Tako rzecze Zaratustra:
W piwie siła, w winie mądrość a w wodzie zarazki.
Dołączył: 11 Cze 2012 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Fiat 126p 2000r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Cze 2012, 08:52
Temat postu:
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Problem z obrotami
TAIF napisał:
Przyczyn tego stanu jest wiele ,napisz jaki gaźnik i jaki zapłon silnika zastosowano .
Jezeli gaźnik typowy prawdopodobnie zapchana dysza ,poza tym może łapać fałszywe powietrze na osi przepustnicy lub podstawie gaźnika .
Generalnie gaźnik do czyszczenia oraz regulacji .
Z tego co wiem to jest zapłon elektroniczny a odnośnie gaźnika ... to niestety na tym sie nie znam
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pon 11 Cze 2012, 15:51
Temat postu:
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Problem z obrotami
Odkręć pokrywę gaźnika w komorze pływakowej na jej dnie pod lustrem paliwa jest dysza główna. Wykręć i przedmuchaj. Potem poskładaj i ciesz się jazdą. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 11 Cze 2012 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Fiat 126p 2000r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Cze 2012, 19:07
Temat postu:
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Problem z obrotami
piohol napisał:
Odkręć pokrywę gaźnika w komorze pływakowej na jej dnie pod lustrem paliwa jest dysza główna. Wykręć i przedmuchaj. Potem poskładaj i ciesz się jazdą.
Dzięki za informację - przedmuchałem ale niestety nic nie dało. Natomiast miałem chwilę czasu i uruchomiłem zimny silnik. Objaw jest następujacy - na ssaniu - odpala - wchodzi na obroty, natomiast przy próbie dodania gazu - "przydusza" go tak że prawie staje i po chwilce nabiera obrotów. Też na wysokich obrotach nie pracuje równo - co jakiś czas jest odczuwalna nierówna praca silnika (zaczyna mieć nierówne obroty , szarpać - ale to trwa tylko chwilkę)
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pon 11 Cze 2012, 21:47
Temat postu:
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Problem z obrotami
Nie może wejść na obroty przy zamkniętym ssaniu?
Spróbuj "podciągnąć" ssanie i napisz czy wchodzi na obroty. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Wto 12 Cze 2012, 08:10
Temat postu:
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Problem z obrotami
Chciałem otrzymać odpowiedź na pytanie:
Co dzieje się w momencie gdy zaczyna mieć problemy z przyspieszaniem a Ty "podciągniesz" ssanie?
Jeżeli sprawia Ci kłopot odpowiedź na tak proste pytanie, to nie mamy o czym dyskutować.
Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań rozwiązania problemu _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 11 Cze 2012 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Fiat 126p 2000r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Cze 2012, 09:00
Temat postu:
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Problem z obrotami
piohol napisał:
Chciałem otrzymać odpowiedź na pytanie:
Co dzieje się w momencie gdy zaczyna mieć problemy z przyspieszaniem a Ty "podciągniesz" ssanie?
Jeżeli sprawia Ci kłopot odpowiedź na tak proste pytanie, to nie mamy o czym dyskutować.
Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań rozwiązania problemu
Nie rozumiem Twojej odpowiedzi i jeszcze jakiegos oburzenia .
Napisałem wyraźnie , że odpalam na ssaniu i (na ssaniu) dodaję energiczniej gaz(może trzeba czytać ze zrozumieniem a nie po łebkach- czasem trzeba zrozumiec cos w "locie") - natychmiast go przydusza ale po chwilce obroty wzrastają. Na gorącym silniku jest to samo (bez ssania) - dodaję energicznie gaz - jest chwilowy spadek obrotów ale po chwili te obroty wzrastają .
Taka sytuacja nie ma miejsca przy "wyższych" obrotach - wówczas silnik na pedał gazu reaguje raczej prawidłowo
Dołączył: 21 Cze 2012 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jasło Posiadane auto: fiat cnq 700 1993
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 21 Cze 2012, 12:08
Temat postu:
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Problem z obrotami
To że przy zaciągniętym ssaniu i i otwarciu przepustnicy go "przydusza" to taka uroda gaznikowców i tym bym się nie przejmował. Natomiast "kichnięcia" i "przyduszenia" na ciepłym silniku jak ktoś wcześniej napisał może mieć wiele przyczyn ale skupiłbym się na zapłonie. Przeważnie przyczyną takiego zachowania jest zbyt duże przśpieszenie dynamiczne zapłonu. W starszych wersjach Malucha winę ponośiły zbyt "miękkie" sprężynki w aparacie zapłonowym. Elegant nie ma możliwości regulacji dynamicznego przyśpieszenia zapłonu(przynajmniej ja nic o tym nie wiem). Jedynie co możesz zrobić to sprawdzić czy łańcuch rozrządu nie jest zbyt luźny.
Jeśli przyczyna tkwi w paliwie to takie kiepskie przejście z wolnych do wysokich obrotów jest charakterystyczne dla bardzo oszczędnych gaźników.Sprawdź główną dyszę paliwową(powinna być 117 a jeśli jest 105 lub 110 to masz przyczynę. Powodzenia
kolego wyciągnij gaźnik rozbierz go ,przeczyść, sprawdź czy niema luzów na ośce przepustnicy ,i będziesz widział masz malucha bez aparatu zapłonowego czyli problem musi tkwić w gazniku .pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat 126 & Bis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.