Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty


Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Uno ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert.fiaam

Czytelnik



Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemianowice Śląskie
Posiadane auto: Fiat UNO Fire 1.0 ieS
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Cze 2008, 20:40
Temat postu:

problem z rozruchem i nierówne obroty


Zakupiłem Fiata Uno Fire 1.0 ieS 1000cm3, 1998r sil. 146D8.000.
Mam taki problem, żeby to auto zapalić to muszę gaz do dechy wcisnąć i trochę podpompować bo inaczej nie zapali. Po zapaleniu przez około 30 sekund silnik chodzi jakby na 3 gary, po tym czasie obroty się zwiększają i są w miarę płynne, chociaż falują. Po rozgrzaniu silnika jest w miare ok, chociaż obroty falują. Jeszcze jedno, jak nie dodam gazu podczas odpalania i chwilę po odpaleniu to zgaśnie i żeby go ponownie odpalić mam murowane 2 minuty kręcenia z deptaniem pedału gazu.
Wymieniłem już filtr paliwa, świece (kable wyglądają na dobre), co wymienić w pozostałej kolejności:
-moduł zapłonowy
-silnik krokowy
-sondę lambda
-inny element...
Proszę o poradę
Powrót do góry
senxxxx

Czytelnik



Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: Fiat uno
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 03 Lip 2008, 17:51
Temat postu:

Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty


przeczysc sobie kopulke palec zobacz czy to cos pomoze jak na modul jak padnie sa inne objawy zobacz takze czujnik teperatury wody odlacz kabel jak bedzie wlaczony silnik jak obroty sie zmienia tzn zwiekasz badz zmniejasz to znaczy ze jest ok jak silnik bedzie dalej pracowal tak samo to niestety czujnik jest do wymainy .Odpowiada on za ssanie takze powinno byc ok po wymianie
Powrót do góry
Manta

Debiutant



Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): Górowo Ił
Posiadane auto: Uno Fire 999 - 1988 r i KIA Rio DC 2001
Piwa: 0/3
Wysłany: Sob 01 Lis 2008, 22:15
Temat postu:

Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty


robert.fiaam - mógłbyś napisać co było przyczyną? Mam identyczny problem, a nigdzie nie mogę znaleźć żadnego tropu na to...
Może ktoś jeszcze to miał i wie jaka usterka powoduje ten efekt?
Powrót do góry
szczedl

Stały Bywalec



Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 122
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: Fiat uno 1.4
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 02 Lis 2008, 12:39
Temat postu:

Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty


miałem podobnie, u mnie mechnik wyregulowal mi kompa i dziala ok, nie kombinuj sam tylko pjedz do mechanika bo wydasz kupe forsy moze nie potrzebnie
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status
Fire98

Czytelnik



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 4


Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 02 Lis 2008, 15:15
Temat postu:

Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty


ja w twoim przypadku obstawilbym modul zaplonowy, w swoich objawach ma on te cechy ktore wymieniles. W moim przypadku bylo tak: autko odpalalo i po 4sek gaslo, autko potrafilo zgasnac i prze godzine nie mozna bylo go odpalic, autko mialo tendencje do dlawienie sie w czasie jazy itp. I teraz co zrobilem, pojechalem do sklepu przedstawilem problem i zapytalem czy istnieje mozliwosc zwrotu jesli tak to zaplac podmien w autku (okolo 10min pracy) i zaobserwuj efekt.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 02 Lis 2008, 15:15
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Manta

Debiutant



Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): Górowo Ił
Posiadane auto: Uno Fire 999 - 1988 r i KIA Rio DC 2001
Piwa: 0/3
Wysłany: Nie 02 Lis 2008, 15:51
Temat postu:

Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty


Tylko, że u mnie nie ma czegoś takiego jak gaśnięcie silnika. Jak już zapali, to śmiga jak burza i nie gaśnie. Tylko jak jest mocno zimno, to potrzebuje odrobinę czasu na rozgrzewkę. Dokładnie jak w pierwszym poście - przy zapalaniu trzeba depnąć pedał gazu, bo inaczej nie zapali. I jak zgaśnie z wciśniętym pedałem gazu, to potem jest problem z rozruchem. Znalazłem połowiczny patent na to: Pod filtrem powietrza jest taka czerwona kostka. Jak nie mogę zapalić, to rozłączam ją, zapalam silnik który niezbyt sympatycznie wtedy pracuje aż gaśnie. Podłączam z powrotem, naciskam pedał gazu zapalam i już jest ok. Od czego jest ta kostka? Wie ktoś?
Powrót do góry
Manta

Debiutant



Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): Górowo Ił
Posiadane auto: Uno Fire 999 - 1988 r i KIA Rio DC 2001
Piwa: 0/3
Wysłany: Wto 04 Lis 2008, 18:07
Temat postu:

Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty


Już wiem od czego jest ta kostka. Dochodzi do przepustnicy. Są w niej 4 przewody. To chyba czujnik przy wlocie powietrza do gardzieli. Czy uszkodzenie tego czujnika moze powodować takie efekty? Znalazłem ponadto chyba uszkodzoną membranę w podciśnieniowym regulatorze kąta wyprzedzenia zapłonu. Jak zdejmę wężyk z "ufo", to nic się nie dzieje. Zatkam wężyk - obroty spadają. Wymienię sam membranę, czy muszę wymienić cały moduł? To jest rozbieralne?
Powrót do góry
kpas

Dyskutant



Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 92
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: VW Polo 1.0i '91 , Focus 1.6 16V '00 , Audi 80 B3 1.9D
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 06 Lis 2008, 08:45
Temat postu:

Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty


kiedyś znajomy przyjechał z podobnym objawem (miałem wówczas Uno 1.0 na gaźniku), a on taki jak wy.
Pomogło dokładne przeczyszczenie i "wymycie" sprayem do elektroniki wszystkich "kostek" z i do modułu (na wszelki wypadek "zrobiliśmy" wszystkie kostki.
Ten spray jest dosyć "charakterystyczny" - nie tylko "odtłuszcza", ale i "zmraża" alementy czyszczone - działa bardzo skutecznie.
Powrót do góry
gadu-gadu
Manta

Debiutant



Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): Górowo Ił
Posiadane auto: Uno Fire 999 - 1988 r i KIA Rio DC 2001
Piwa: 0/3
Wysłany: Sob 22 Lis 2008, 20:27
Temat postu:

Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty


Już wiem dlaczego po ściągnieciu czerwonej kostki zapala. Otóż kostka ta odpowiada za czujnik temperatury powietrza zasysanego poprzez przepustnicę i za cewkę wtryskiwacza. Okazało się, że wtryskiwacz podaje bardzo dużo paliwa i zalewa silnik. Niestety przyczyna tego jest niejasna. Czujniki temperatury posprawdzane i sprawne. Paliwa podaje tyle, że aż gotuje się na przepustnicy. Sterownik podmieniany. Nie ma zmian. Ręce opadają.
Powrót do góry
marekmarea

Czytelnik



Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 6


Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 01 Gru 2008, 22:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty


mogę ci coś poradzić ale nie jestem tego pewien trzeba wyregulować linkę gazu może tak być że ktoś tam grzebał odległość między śrubką a tym oporem powinna wynosić 0,5mm
Powrót do góry
Manta

Debiutant



Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): Górowo Ił
Posiadane auto: Uno Fire 999 - 1988 r i KIA Rio DC 2001
Piwa: 0/3
Wysłany: Wto 02 Gru 2008, 16:12
Temat postu:

Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty


Niestety to nie to. Wtryskiwacz podaje potężną dawkę paliwa niezależnie od dodawanego gazu. To nie ssanie, bo na ssaniu nie zalewałoby go. Osobiście podejrzewam membrankę regulatora ciśnienia, ale samochód stoi na warsztacie i nie mam możliwości sprawdzenia tego. Podmieniany był sterownik, pompa paliwa. Kopułka nowa i świece też.
Powrót do góry
marekmarea

Czytelnik



Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 6


Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 02 Gru 2008, 22:00
Temat postu:

Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty


kolego Manta jak będziesz już miał samochód w domu to spróbuj naciągnąć linkę i zwiększ przerwę to zobaczysz jakie będziesz miał wtedy obroty po odpaleniu bo ta linka niema nic wspólnego z wtryskiem wtryskiem reguluje silnik wolnych obrotów poprzez komputer a jak samochód nie może wejść na obroty jak jest zimny to tylko jest uszkodzony podciśnieniowy regulator zapłonu miałem to już kilka razy
Powrót do góry
Manta

Debiutant



Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): Górowo Ił
Posiadane auto: Uno Fire 999 - 1988 r i KIA Rio DC 2001
Piwa: 0/3
Wysłany: Sro 03 Gru 2008, 18:38
Temat postu:

Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty


Obroty są stabilne i w zasadzie normalne po wymianie podzespołów wymienionych w poprzednich postach. Pozostał problem potężnej dawki paliwa która zalewa silnik. Nie jest to wina czujnika powietrza, temperatury silnika. Sterownik i cały wytryskiwacz z regulatorem ciśnienia został dziś podmieniony. Nadal leje wtryskiwacz. Na czujnikach napiecia są. Rezystor wtryskiwacza sprawny. Co jeszcze może być tego przyczyną?
Powrót do góry
turbol90

Czytelnik



Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 4


Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 04 Gru 2008, 19:15
Temat postu:

Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty


A ja mam pytanie czy droga jest taka membrana w podciśnieniowa regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu Question
Bo tez mam z tym problem i nie mogę tego znaleźć na allegro Rolling Eyes
_________________
T-90
Powrót do góry
Manta

Debiutant



Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): Górowo Ił
Posiadane auto: Uno Fire 999 - 1988 r i KIA Rio DC 2001
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 04 Gru 2008, 21:27
Temat postu:

Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty


Podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu kosztował mnie 40zł. Membrana w nim nie jest wymienna.

A co do mojego uno, to dziś przeprowadzilem pomiar czasu otwarcia wtryskiwacza na oscyloskopie i wyszło ,ze otwiera się na 1ms na jałowych obrotach. Na zdrowy rozum - zalewać nie powinno przy takim czasie. A jednak to dzieje się. Po wyciągnięciu samego wtryskiwacza okazało się że jakiś zdolny mechanik poprzedniemu właścicielowi wymienił go na wersję do silnika 1.8l. Dokładnie nie pamiętam numerów, ale powinien być z czerwonym pierścieniem, a założony był z siwym. Właśnie czekam na możliwość podmiany go na właściwy i sprawdzenia tej teorii.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Uno ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Uno »

Opinie o samochodach Fiat Uno - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Uno ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


FiatSeicento

7 000

2000r.

70 000 km

śląskie

Fiat500x

59 900

2016r.

100 670 km

warmińsko-mazurskie

FiatDoblo

41 900

2015r.

85 000 km

mazowieckie

FiatPunto

4 200

2005r.

223 000 km

mazowieckie

FiatPunto 2012

9 800

2012r.

218 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System