Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemianowice Śląskie Posiadane auto: Fiat UNO Fire 1.0 ieS
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Cze 2008, 20:40
Temat postu:
problem z rozruchem i nierówne obroty
Zakupiłem Fiata Uno Fire 1.0 ieS 1000cm3, 1998r sil. 146D8.000.
Mam taki problem, żeby to auto zapalić to muszę gaz do dechy wcisnąć i trochę podpompować bo inaczej nie zapali. Po zapaleniu przez około 30 sekund silnik chodzi jakby na 3 gary, po tym czasie obroty się zwiększają i są w miarę płynne, chociaż falują. Po rozgrzaniu silnika jest w miare ok, chociaż obroty falują. Jeszcze jedno, jak nie dodam gazu podczas odpalania i chwilę po odpaleniu to zgaśnie i żeby go ponownie odpalić mam murowane 2 minuty kręcenia z deptaniem pedału gazu.
Wymieniłem już filtr paliwa, świece (kable wyglądają na dobre), co wymienić w pozostałej kolejności:
-moduł zapłonowy
-silnik krokowy
-sondę lambda
-inny element...
Proszę o poradę
Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Fiat uno
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 03 Lip 2008, 17:51
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty
przeczysc sobie kopulke palec zobacz czy to cos pomoze jak na modul jak padnie sa inne objawy zobacz takze czujnik teperatury wody odlacz kabel jak bedzie wlaczony silnik jak obroty sie zmienia tzn zwiekasz badz zmniejasz to znaczy ze jest ok jak silnik bedzie dalej pracowal tak samo to niestety czujnik jest do wymainy .Odpowiada on za ssanie takze powinno byc ok po wymianie
Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górowo Ił Posiadane auto: Uno Fire 999 - 1988 r i KIA Rio DC 2001
Piwa: 0/3
Wysłany: Sob 01 Lis 2008, 22:15
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty
robert.fiaam - mógłbyś napisać co było przyczyną? Mam identyczny problem, a nigdzie nie mogę znaleźć żadnego tropu na to...
Może ktoś jeszcze to miał i wie jaka usterka powoduje ten efekt?
Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty
ja w twoim przypadku obstawilbym modul zaplonowy, w swoich objawach ma on te cechy ktore wymieniles. W moim przypadku bylo tak: autko odpalalo i po 4sek gaslo, autko potrafilo zgasnac i prze godzine nie mozna bylo go odpalic, autko mialo tendencje do dlawienie sie w czasie jazy itp. I teraz co zrobilem, pojechalem do sklepu przedstawilem problem i zapytalem czy istnieje mozliwosc zwrotu jesli tak to zaplac podmien w autku (okolo 10min pracy) i zaobserwuj efekt.
Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górowo Ił Posiadane auto: Uno Fire 999 - 1988 r i KIA Rio DC 2001
Piwa: 0/3
Wysłany: Nie 02 Lis 2008, 15:51
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty
Tylko, że u mnie nie ma czegoś takiego jak gaśnięcie silnika. Jak już zapali, to śmiga jak burza i nie gaśnie. Tylko jak jest mocno zimno, to potrzebuje odrobinę czasu na rozgrzewkę. Dokładnie jak w pierwszym poście - przy zapalaniu trzeba depnąć pedał gazu, bo inaczej nie zapali. I jak zgaśnie z wciśniętym pedałem gazu, to potem jest problem z rozruchem. Znalazłem połowiczny patent na to: Pod filtrem powietrza jest taka czerwona kostka. Jak nie mogę zapalić, to rozłączam ją, zapalam silnik który niezbyt sympatycznie wtedy pracuje aż gaśnie. Podłączam z powrotem, naciskam pedał gazu zapalam i już jest ok. Od czego jest ta kostka? Wie ktoś?
Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górowo Ił Posiadane auto: Uno Fire 999 - 1988 r i KIA Rio DC 2001
Piwa: 0/3
Wysłany: Wto 04 Lis 2008, 18:07
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty
Już wiem od czego jest ta kostka. Dochodzi do przepustnicy. Są w niej 4 przewody. To chyba czujnik przy wlocie powietrza do gardzieli. Czy uszkodzenie tego czujnika moze powodować takie efekty? Znalazłem ponadto chyba uszkodzoną membranę w podciśnieniowym regulatorze kąta wyprzedzenia zapłonu. Jak zdejmę wężyk z "ufo", to nic się nie dzieje. Zatkam wężyk - obroty spadają. Wymienię sam membranę, czy muszę wymienić cały moduł? To jest rozbieralne?
Dołączył: 14 Sie 2008 Posty: 92 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: VW Polo 1.0i '91 , Focus 1.6 16V '00 , Audi 80 B3 1.9D
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 06 Lis 2008, 08:45
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty
kiedyś znajomy przyjechał z podobnym objawem (miałem wówczas Uno 1.0 na gaźniku), a on taki jak wy.
Pomogło dokładne przeczyszczenie i "wymycie" sprayem do elektroniki wszystkich "kostek" z i do modułu (na wszelki wypadek "zrobiliśmy" wszystkie kostki.
Ten spray jest dosyć "charakterystyczny" - nie tylko "odtłuszcza", ale i "zmraża" alementy czyszczone - działa bardzo skutecznie.
Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górowo Ił Posiadane auto: Uno Fire 999 - 1988 r i KIA Rio DC 2001
Piwa: 0/3
Wysłany: Sob 22 Lis 2008, 20:27
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty
Już wiem dlaczego po ściągnieciu czerwonej kostki zapala. Otóż kostka ta odpowiada za czujnik temperatury powietrza zasysanego poprzez przepustnicę i za cewkę wtryskiwacza. Okazało się, że wtryskiwacz podaje bardzo dużo paliwa i zalewa silnik. Niestety przyczyna tego jest niejasna. Czujniki temperatury posprawdzane i sprawne. Paliwa podaje tyle, że aż gotuje się na przepustnicy. Sterownik podmieniany. Nie ma zmian. Ręce opadają.
Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty
mogę ci coś poradzić ale nie jestem tego pewien trzeba wyregulować linkę gazu może tak być że ktoś tam grzebał odległość między śrubką a tym oporem powinna wynosić 0,5mm
Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górowo Ił Posiadane auto: Uno Fire 999 - 1988 r i KIA Rio DC 2001
Piwa: 0/3
Wysłany: Wto 02 Gru 2008, 16:12
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty
Niestety to nie to. Wtryskiwacz podaje potężną dawkę paliwa niezależnie od dodawanego gazu. To nie ssanie, bo na ssaniu nie zalewałoby go. Osobiście podejrzewam membrankę regulatora ciśnienia, ale samochód stoi na warsztacie i nie mam możliwości sprawdzenia tego. Podmieniany był sterownik, pompa paliwa. Kopułka nowa i świece też.
Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty
kolego Manta jak będziesz już miał samochód w domu to spróbuj naciągnąć linkę i zwiększ przerwę to zobaczysz jakie będziesz miał wtedy obroty po odpaleniu bo ta linka niema nic wspólnego z wtryskiem wtryskiem reguluje silnik wolnych obrotów poprzez komputer a jak samochód nie może wejść na obroty jak jest zimny to tylko jest uszkodzony podciśnieniowy regulator zapłonu miałem to już kilka razy
Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górowo Ił Posiadane auto: Uno Fire 999 - 1988 r i KIA Rio DC 2001
Piwa: 0/3
Wysłany: Sro 03 Gru 2008, 18:38
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty
Obroty są stabilne i w zasadzie normalne po wymianie podzespołów wymienionych w poprzednich postach. Pozostał problem potężnej dawki paliwa która zalewa silnik. Nie jest to wina czujnika powietrza, temperatury silnika. Sterownik i cały wytryskiwacz z regulatorem ciśnienia został dziś podmieniony. Nadal leje wtryskiwacz. Na czujnikach napiecia są. Rezystor wtryskiwacza sprawny. Co jeszcze może być tego przyczyną?
Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty
A ja mam pytanie czy droga jest taka membrana w podciśnieniowa regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu
Bo tez mam z tym problem i nie mogę tego znaleźć na allegro _________________ T-90
Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górowo Ił Posiadane auto: Uno Fire 999 - 1988 r i KIA Rio DC 2001
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 04 Gru 2008, 21:27
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) problem z rozruchem i nierówne obroty
Podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu kosztował mnie 40zł. Membrana w nim nie jest wymienna.
A co do mojego uno, to dziś przeprowadzilem pomiar czasu otwarcia wtryskiwacza na oscyloskopie i wyszło ,ze otwiera się na 1ms na jałowych obrotach. Na zdrowy rozum - zalewać nie powinno przy takim czasie. A jednak to dzieje się. Po wyciągnięciu samego wtryskiwacza okazało się że jakiś zdolny mechanik poprzedniemu właścicielowi wymienił go na wersję do silnika 1.8l. Dokładnie nie pamiętam numerów, ale powinien być z czerwonym pierścieniem, a założony był z siwym. Właśnie czekam na możliwość podmiany go na właściwy i sprawdzenia tej teorii.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Uno ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.