W sylwestra wjechałem w dużą dziurę na drodze przy prędkości ok 100km/h i od tamtej pory puka mi coś w prawym kole. Pojechałem na SKP na szarpakach wyszedł wybity całkowicie sworzeń więc kupiłem jakiś tani wahacz GH chyba 80zł i po wymianie pukało cały czas. Byłem u 2 mechaników wszystko sprawdzili z przodu co możliwe i na niczym luzów nie wiedzieli co to może być. W maju w końcu przyszedł czas na przegląd i na szarpaku wyszedł mocny luz na sworzniu pomyślałem, że ta podróba mogła być walnięta od początku więc kupiłem oryginalny delphi założyłem go w poniedziałek i o dziwo nic na dołkach nie pukało lecz po przejechaniu kilkunastu km znów zaczęło pukać ale już nie tak jak wtedy tylko dużo delikatniej i mniej. Skoro po założeniu wahacza nic nie pukało to przyczyna musi leżeć właśnie w mocowaniu wahacza i moja diagnoza to albo coś ze zwrotnicą i tym otworem na sworzeń albo może coś ze śrubą zabezpieczająca sworzeń gdy się dopasował po przejechaniu tych kilkunastu km znów dostał luzu i puka. Co Wy na to? Ja nie mam już pojęcia co to może być. Wczoraj na zbieżności też mi wszystko sprawdzili czy się nadaję na ustawienie geometrii i wszystko ok nigdzie luzu aczkolwiek nie sprawdzali na szarpakach tylko ręcznie. bo ustawiałem w polmozbycie. Może Wy mi jakoś pomożecie bo ja już nie mam na to pukanie siły.
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 1123 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik/ Wodzislaw Śląski Posiadane auto: Fiat Stilo Active 1.9JTD 80KM, Mercedes 190 D 2.0 1990r
Piwa: 64/3
Wysłany: Sro 20 Cze 2012, 20:52
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Coś nie tak z otworem na sworzeń w zwrotnicy
sprawdz tą śrube co ściska sworzeń i czy zaciska dobrze, może nie ściska do końca np z powodu rdzy? zaklepania? nic tam więcej nie ma- amor jest dobrze dokręcony?
Re: ( Fiat Bravo ) Coś nie tak z otworem na sworzeń w zwrotnicy
Według mechaników wszystko jest po dokręcane. Nie pasuje mi cały czas ten zacisk tego sworznia... Może coś podeszło jak rozbijałem zaciśnięty stary sworzeń gdy wkładałem GH jeszcze albo podgiąłem coś, bardzo to jest delikatne? Bo śrubokrętem rozginałem trochę to mocowanie żeby sworzeń wyskoczył...
Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 113 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Peugeot 508SW 2.0 HDI, 163 km, automat
Piwa: 5/1
Wysłany: Sob 23 Cze 2012, 15:14
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Coś nie tak z otworem na sworzeń w zwrotnicy
Może coś nie tak z maglownica? Albo drążkiem kierowniczym(tym który znajduje się wewnątrz maglownicy) poruszaj kołem do siebie, mocno i zobacz czy nie ma żadnego luzu.
Re: ( Fiat Bravo ) Coś nie tak z otworem na sworzeń w zwrotnicy
Fliper89 napisał:
poruszaj kołem do siebie, mocno i zobacz czy nie ma żadnego luzu.
Owszem jest luz ale trzeba szarpać naprawdę mocno i tylko gdy samochód stoi na kołach, na podnośniku nie ma mowy o jakimś luzie... Ciekawa sprawa. Skąd ten luz ?
Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 113 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Peugeot 508SW 2.0 HDI, 163 km, automat
Piwa: 5/1
Wysłany: Sob 23 Cze 2012, 22:49
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Coś nie tak z otworem na sworzeń w zwrotnicy
Dokładnie tak, jak stoi na kołach. Miałem to samo, prawdopodobnie to drążek kierowniczy, jest na nim taka kulka wew. maglownicy i możliwe że ona wysiadła. Teraz auto na podnośnik i jedna ręką ruszaj końcówką drążka, a drugą na sam drążek i zobacz czy nie ma luzu, ewentualnie niech ktoś Ci pomoże i zobacz czy tam nie ma luzu.
Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 113 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Peugeot 508SW 2.0 HDI, 163 km, automat
Piwa: 5/1
Wysłany: Pon 25 Cze 2012, 17:11
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Coś nie tak z otworem na sworzeń w zwrotnicy
Ja też byłem i diagnosta powiedział, że nie ma żadnych luzów. Takie małe bzdury trzeba sobie samemu wybadać, ja to dopiero z moim mechanikiem odkryłem jak we dwóch szarpaliśmy wszystko po kolei...
I nie chodzi mi o KOŃCÓWKI drążków, tylko o sam drążek kierowniczy, mam nadzieje, że wiesz ocb?
Re: ( Fiat Bravo ) Coś nie tak z otworem na sworzeń w zwrotnicy
Tak wiem o co chodzi.
Dziś znajomy polecił mi pewną stację diagnostyczną gdzie podobno diagności naprawdę wiedzą o czym mówią i podjechałem z tym kołem. Co wynikło? Źle ściśnięty zacisk sworznia mimo iż dokręcony bardzo mocno źle ścisnął i jest luz w środku, a nie na sworzniu wahacza. Powiedzieli mi, żebym wyjął ten sworzeń i naciął lekko tą szparkę co zaciska zacisk aby lepiej zacisnęło się to wszystko i skręcić na maksa. Co Wy na to?
Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 113 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Peugeot 508SW 2.0 HDI, 163 km, automat
Piwa: 5/1
Wysłany: Pon 25 Cze 2012, 20:15
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Coś nie tak z otworem na sworzeń w zwrotnicy
Nie rozumiem, jakiego sworznia?Tego na wahaczu?Ale nie bardzo kumam gdzie tam jest ten luz, a sworzeń wahacza przecież jest w całości to jak go wyjmiesz?
Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 887 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Brava Grande Tipo
Piwa: 107/0
Wysłany: Pon 25 Cze 2012, 20:40
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Coś nie tak z otworem na sworzeń w zwrotnicy
nike166 napisał:
Tak wiem o co chodzi.
Dziś znajomy polecił mi pewną stację diagnostyczną gdzie podobno diagności naprawdę wiedzą o czym mówią i podjechałem z tym kołem. Co wynikło? Źle ściśnięty zacisk sworznia mimo iż dokręcony bardzo mocno źle ścisnął i jest luz w środku, a nie na sworzniu wahacza. Powiedzieli mi, żebym wyjął ten sworzeń i naciął lekko tą szparkę co zaciska zacisk aby lepiej zacisnęło się to wszystko i skręcić na maksa. Co Wy na to?
Nie ryzykuj powiększenie szczeliny może spowodować pęknięcie po mocnym skręceniu . Jeżeli masz rozkalibrowany otwór na sworzeń to nawet po skręceniu mocniej i tak powierzchnia styku będzie inna niż być powinna. Wiesz już co jest przyczyną więc kup używaną zwrotnicę i ciesz się bezpieczną jazdą .
Re: ( Fiat Bravo ) Coś nie tak z otworem na sworzeń w zwrotnicy
Luz jest w tym otworze w zwrotnicy co wchodzi w niego sworzeń. Śruba ma słaby gwint i boję się docisnąć żeby nie zerwać gwintu. Jutro może znajdę taką śrubę i spróbuję to skręcić jeszcze raz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.