Dołączył: 29 Gru 2011 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Siena 1.4 8V
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 18 Lip 2012, 11:09
Temat postu:
Słaby ręczny hamulec
Witam
Opiszę sprawę od początku. Wymieniałem szczęki wraz ze sprężynkami. Po złożeniu wszystkiego do kupy przystąpiłęm do regulacji. Generalnie z regulowaniem miałem spory problem, gdyż kiedy chciałem ustawić samoregulatorem żeby lepiej hamował, to ocierało mi miejscami w bębnie(nie całość się blokowała tylko cyklicznie) przez co nie mogłem ustawić ręcznego. Samoregulator ustawiłem na maksa tak żeby odbijały szczęki, ale ręczny wciąż słabo łapał. Dźwignia ręcznego łapała dosyć wysoko więc postanowiłem zwiększyć naciąg linki (ta śruba pod dźwignią). Teraz czuć, że hamulec łapie od 1 ząbka, jednakże można dociągnąć do 3 ząbka(z dużą siłą), a koła nie są zablokowane w takim stopniu, żeby doprowadzić do zatrzymania auta z prędkości 20km/h. Na parkingu też niby łapie ręczny, ale słabo i z trudem.
Porównując z innymi autami(Skoda roomster, octavia(roczniki pow 2008), bmw e36 91, punto 2011) ręczny jest do dupy.
Czy może być to spowodowane krzywymi bębnami? Bębny wymieniał poprzedni właściciel 2x, gdyż raz sprzedali mu krzywe i było to jakieś 30k km temu...
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Słaby ręczny hamulec
Musisz trochę pojeździć,aby szczeki dotarły się,dopasowały do bębnów.Szczeki są nowe i mają równą powierzchnię,a bębny już nieco zużyte mają rysy,wgłębienia i wybrzuszenia-przez co szczęki nie przylegają do nich całą powierzchnią.Tak samo jest kiedy z przodu na stare tarcze zakłada się nowe klocki-najpierw skuteczność hamowania jest słaba i rośnie po przejechaniu ok. 300-500km.(trzeba jeździć ostrożniej).
Ja niedawno wymieniłem komplet,szczeki+bębny i jest OK.
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
Wysłany: Czw 19 Lip 2012, 12:23
Temat postu:
regulacja ręcznego
Miałem podobnie jak użyłem niby-części... Oryginalne szczęki mają blaszki samoregulatorów i dźwignie do linek ręcznego łączone stalowymi pinami na stałe i wszystko trzyma sie kupy i działa. Za komplet z rabatem dałem 150. Kupując tanie szczęki bez tych blaszek trzeba toto przełożyć, ale należałoby użyć nowych mocnych stalowych złaczek żeby luzu na boki nie miało. Rośnie robocizna, dodatkowe części trzeba szukać i mogą wystąpić takie problemy później...
Dołączył: 29 Gru 2011 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Siena 1.4 8V
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 19 Lip 2012, 19:43
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Słaby ręczny hamulec
Hmm, miałem te gwiazdkowe złączki w zestawie i wszystko jest sztywno złożone. Ręcznego nie miałem przed zmianą szczęk(tzn słaby). Więc to chyba nie wyczerpuje tematu. Zresztą dzisiaj znowu rozkładałem wszystko w prawym kole bo mi się cylinderek rozszczelnił. Kiedy obracam kołem to do połowy kręci lekko i w pewnym momencie mocno trzyma tak jakby z bębna było jajo?
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
Wysłany: Czw 19 Lip 2012, 21:56
Temat postu:
słaby ręczny
Aby na pewno dobrze złożone? Jeśli tak to bębny można sprawdzić na tokarce, podrównać delikatnie.
Jest jeszcze sprawa ułożenia linek. Zakładając że są dobre, wg mnie powinny byc ułożone i pospinane pod podłogą a nie wiszące luźno. Przy zaciąganiu zawsze trochę się bowden napina i jak ma luz to go najpierw wybiera a później działa na hamulec...
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Słaby ręczny hamulec
Możesz sprawdzić jeszcze,czy linki nie są zatarte w pancerzu.Bęben może założyłeś inaczej niż był dotarty do szczęk,tzn.możesz go zdjąć i obrócić o 180 st.względem piasty i kołków ustalających.
Co do części to kol.majas.wa ma rację-moje szczęki też miały przytwierdzone blaszki samoregulatorów i dżwignie ręcznego,a bębny oryginalne z logo FSM Do tego jeszcze był komplet sprężynek szczęk-zapłaciłem za wszystko 180zł z przesyłką.Montaż za free(ok.3h mi zeszło)
Dołączył: 29 Gru 2011 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Siena 1.4 8V
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 20 Lip 2012, 12:37
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Słaby ręczny hamulec
Dzięki za odpowiedź. W jaki sposób mogę sprawdzić, czy linki są zatarte w pancerzach? Czy to na pewno to skoro przed zmianą ich naciągu ręczny nie chodził tak ciężko i tylko to na to wpływa?
Czy jak obrócę ten bęben to będę mógł lepiej wyregulować na samoregulatorze położenie szczęk?
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): woj lubelskie Posiadane auto: Fiat Siena 1.4 1998 r. + LPG
Piwa: 1/6
Wysłany: Pon 03 Wrz 2012, 22:52
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Słaby ręczny hamulec
dopisze sie tylko z informacja że przetoczenie bębnów tj wyrównanie ich powierzchni jest praktykowane przez większość kierowców. rysy wżery na bębnach osłabiają hamowanie choć klocki i iokładziny hamulcowe będą nuwety. koszt niewielki a efekt widoczny. wiem bo sam to przerabiłem
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
Wysłany: Czw 21 Mar 2013, 10:19
Temat postu:
słaby hamulec ręczny
sposób nr 1- oryginalne szczęki z przynitowana blachą. Luźne połączenie blacha-szczęka to słabszy hamulec mimo naciągniętej na maksa lince albo rozkręconych samoregulatorach.
Dołączył: 08 Lut 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): warnice Posiadane auto: fiat siena 1,6 16V
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 22 Mar 2013, 11:47
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Słaby ręczny hamulec
ja mam polaczenie tej blachy i szczeki takim bolcem i na to sie zaklada taka podkladka z zebami wewnatrz jutro sprobuje polaczyc ta blache i szczeke sruba . jak poprawnie powininny byc zalozone samoregulatory?
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
Wysłany: Sob 23 Mar 2013, 10:53
Temat postu:
słaby ręczny
śruba się szybciej zużyje i znowu będzie problem- już lepiej zapodać stalowego twardego nita i zakuć tak żeby luzu nadmiernego nie było.
samoregulatory powiny być skręcone do zakładania, linka maksymalnie poluzowana i później po złożeniu i założeniu bebna i koła bez jednej śruby się bierze mały śrubokręcik i zębatkę samoregulatora rozkręca aż koło zacznie łapać. Z drugiej strony podobnie. parę razy jeszcze pohamować nogą i dopiero wtedy linkę należałoby naciagać.
A jak to wygląda są zdjęcia na forach, w necie... Szukajka.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.