Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): lodzkie Posiadane auto: opel vectra c 2.0 turbo
Piwa: 0/3
Wysłany: Sro 18 Lip 2012, 20:53
Temat postu:
stilo 1.6 103Km nierowna praca silnika na biegu jalowym
witam..
prosze o pomoc fachowcow z forum.. mam problem jak w tytule, auto kupilem dwa tyg.temu, wymieniony kpl.rozrzed (fachowo na blokady) olej i wszystkie filtry poza filtrem paliwa, jeden elektryk po podpieciu pod komputer nie stwirdzil zadnych bledow ale nie podobaly mu sie jakies wskazania, powiedzial ze jakby gubil zaplon i wymienil czujnik polozenia walu, nic to nie dalo wiec sprawdzal swiece i cewki przemieniajac je z innymi, sprawdzal cisnienie na cylindrach, na wszystkich bylo jednakowo 12.5 kazal jezdzic az wyswietli blad i wtedy sie zglosic, oddalem wiec auto do innego serwisu i tam tez diagnostyka komputerowa nic nie wykazala, umyli przepustnice i zadnej poprawy.. jezeli ktos wie gdzie szukac przyczyny i jak ja usunac bardzo prosze o podpowiedz..
pozdrawiam
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
Wysłany: Sro 18 Lip 2012, 21:39
Temat postu:
nierówna praca silnika
Z tego co mi wiadomo jednostki 1,6 są bardzo wrażliwe jeśli chodzi o rozrząd i samo ustawienie paska na tzw. blokady może nie w pełni zadowolić. Wiem bo i mi kiedyś pyrkał (co prawda starsza odmiana tego silnika ze starszego fiacika) po przestawieniu aż 3 ząbków na wałku. Pytanie czy użyto blokad do 1,6 starej wersji (np. Siena/marea) czy tej nowej jak w Stilo (od bodaj 2001 inne wałki rozrządu). Jeśli to ASO robiło to łatwo sprawdzić i zareklamować.
To mi teraz do głowy tak na szybko przychodzi.
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): lodzkie Posiadane auto: opel vectra c 2.0 turbo
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 19 Lip 2012, 14:33
Temat postu:
nierowna praca silnika
dziekuje za odp. rozrzad raczej jest w porzadku, w drugim serwisie tez tak podejzewali i sprawdzili czy na pewno jest ok. i stwirdzili ze tak, zaden z serwisow to nie aso, ten drugi to serwis boscha, auto stoi tam trzeci dzien, narazie szukaja i sie nie poddaja, jezeli ktorys z Forumowiczow ma wieksza wiedze i doswiadczenie z podobnymi przypadkami bardzo prosze o pomoc
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): lodzkie Posiadane auto: opel vectra c 2.0 turbo
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 19 Lip 2012, 19:30
Temat postu:
nierowna praca silnika
witam ponownie.. a jednak po dokladnym sprawdzeniu rozrzadu okazalo sie ze byl przestawiony o pol zeba, prawidlowe ustawienie rozrzadu oraz dodatkowo bardzo dokladne czyszczenie przepustnicy i jej adaptacja sprawilo ze auto ma teraz rowne obroty na biegu jalowym, nie wiem jednak dlaczego serwisant zalecil mi przez kilka dni jazde tylko na benzynie, pozniej udac sie do gazownika zeby ustawil instal. gazowa od nowa, nie mam pojecia jaki jest powod ale do zalecen sie zastosuje, w koncu fachowiec ma duzo wieksza wiedze niz ja zwykly uzytkownik..
pozdrawiam i dziekuje za wszystkie podpowiedzi
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): lodzkie Posiadane auto: opel vectra c 2.0 turbo
Piwa: 0/3
Wysłany: Pią 20 Lip 2012, 18:51
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) stilo 1.6 103Km nierowna praca silnika na biegu jalowym
instalacja gazowa lpg tech zalozona juz na nierowno pracujacym silniku, podobno sterownik gazu mial sie uczyc i zbierac inf. podczas jazdy i dopasowywac optymalne parametry, mysle ze jezeli zbieral inf na zle pracujacym silniku to nazbieral blednych inf. lepiej go zresetowac i niech uczy sie od poczatku teraz kiedy silnik pracuje rowno..
Dołączył: 31 Maj 2012 Posty: 64 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Stilo 5d 1,6 16v 103 km
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 18 Paź 2012, 17:36
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) stilo 1.6 103Km nierowna praca silnika na biegu jalowym
Podepnę się pod temat. U mnie w tej samej jednostce obroty spadają poniżej 750. Po dojechaniu np do świateł obroty są lekko powyżej 750 po czym spadają w dół i zaczyna trząść budą. Dzisiaj wyczyściłem przepustnicę ale efektu nie było żadnego. Na klapce zauważyłem niewielki otwór. Może ktoś coś kombinował z tą przepustnicą. Już nie wiem co mam zrobić żeby te obroty były jak się należy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.