Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Fiat Bravo
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 15 Sie 2012, 18:36
Temat postu:
piszczący pasek klinowy
Witam wszystkich, dzisiaj po przejechaniu 200km i zgaszeniu silnika odpaliłem ponownie i usłyszałem ten piszczący wkurzający dzwięk. Zgasiłem silnik otwieram maske, a tu ku mojemu zdziwieniu widze pasek klinowy od który ze strony zewnętrznej (nie tej od silnika) jest cały poszarpany, wręcz zaczęly z niego wychodzic włókna z których zapewne został wyprodukowany. Moje pytanie brzmi od czego mógł sie owy pasek tak zdezelować? I następne pytanie jak taki pasek wymienic i jakie są to koszta? Podejrzewam,że któreś koło pasowe krzywo chodzi i poszarpało pasek ale czekam na opinie ekspertów Pozdrawiam
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 205 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: Syrena 105, Fiat 125p,Vw golf ll, Fiat Doblo 1,9D
Piwa: 8/4
Wysłany: Sro 15 Sie 2012, 19:17
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) piszczący pasek klinowy
Koło pasowe, samo od siebie się nie skrzywiło.Możliwych przyczyn zniszczenia paska jest wiele. Może to być np. zablokowana rolka napinająca, zablokowane łożysko np.w alternatorze, coś wpadło pod pasek itd.Co do wymiany to,koszt paska np. ok 50zł+ robocizna. W sumie, myślę,że razem 100 może starczyć.
Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Fiat Bravo
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 15 Sie 2012, 19:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) piszczący pasek klinowy
Może to byc w sumie koło od alternatora ma łatwy dostep do wody i mogło przyrdzewiec ale n ie nadaje mi spokoju jeszcze jedna rzezcz po sprawdzeniu naciągu paska zauważyłem że ma luz na jakies 3 cm. Napinacz do wymiany ?
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 205 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: Syrena 105, Fiat 125p,Vw golf ll, Fiat Doblo 1,9D
Piwa: 8/4
Wysłany: Sro 15 Sie 2012, 19:53
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) piszczący pasek klinowy
To niekoniecznie musi być luz. Może być zablokowane łożysko i stawia opór. Jak się zwala pasek? jak jest nie do użytku, to go można przeciąć. ale najpierw trzeba mieć nowy by było co założyć.A co najważniejsze dobrze popatrz,jak jest założony na kolejne koła,a jeszcze lepiej to sobie narysuj,żeby nie było problemu z późniejszym założeniem. Jeśli nie masz doświadczenia w podobnych pracach,może być trochę problemów właśnie z późniejszym założeniem nowego paska.Więcej nie doradzę, bo nie "grzebałem"w tym typie.
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
Wysłany: Sro 15 Sie 2012, 22:01
Temat postu:
uszkodzony pasek klinowy
To nowy czy stary brawo?
Ekspertem nie jestem ale mogę coś dodać od siebie, może pomoże...
Czasem sam z siebie pasek też może się zerwać i się często zrywa ze starości, bo ludzie nie wiedzą że to tez podlega wymianie jak choćby sławny pasek rozrządu. Lekko poszarpany na bokach może być, to jeszcze nie tragedia ale warto już rozejrzeć się za nowym.
Gdyby któreś koło pasowe było choć minimalnie krzywe to byś nie przejechał bezawaryjnie tych 200 km.
Moje podejrzenie co do usterki pada na alternator. Proponuję po ściągnięciu paska pokręcić ręką jednak wszystkie koła pasowe- powinny się swobodnie bez jakichkolwiek oporów obracać. Przy wymianie paska najlepiej wymienić od razu rolkę napinacza- koszt niewielki a spokój do kolejnej wymiany:)
Wymiana paska WIELOKLINOWEGO w silniku fiata wcale nie jest trudniejsza jak podobna wymiana w jakiejś pralce więc średnio uzdolniony technicznie mężczyzna może to zrobić samodzielnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.