Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Cinquecento ) Wytracanie prędkości na luzie a opory w łożyskach



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Droller

Czytelnik



Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Żuromin/mazowieckie
Posiadane auto: FIAT Cinquecento 900 1995
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 18 Sie 2012, 13:19
Temat postu:

Wytracanie prędkości na luzie a opory w łożyskach


Witam!
Chciałbym prosić o informacje o wytracaniu prędkości Cinquecento podczas jazdy na luzie w konkretnych warunkach (płaska, równa, pozioma nawierzchnia, bez wiatru lub prawie bez wiatru, auto bez ładunku, kierowca z jednym pasażerem do pomocy lub bez niego). Zaczynamy od powiedzmy 100 km/h i odczytujemy prędkości co 100 m. Moje auto traci ok. 8 km/h na 100 m. Chciałbym to porównać z innymi eglemplarzami Cinquecento. Właśnie wymieniłem łożyska kół przednich i tylnych, ale podczas przykręcania mechanik nie mierzył momentów sił dokręcających, tylko założył na klucz rurkę przedłużającą pół metra i dociągnął nakrętkę do oporu wg uznania (wygladało, że bardzo się wytężył). Zaniepokoiło mnie to szczególnie wtedy, gdy okazało się, że obrócenie piasty ręką napotyka na spore opory, ale mechanik powiedział, że tak to się robi. Na forum nie znalazłem informacji o problemach związanych ze zbyt mocno zaciśniętymi łożyskami. Wydaje mi się, że prawidłowy moment siły dokręcania zależy od konkretnego modelu łożyska, ale w instrukcji kupionych łożysk nie było potrzebnej wartości. Tak na oko mechanik wytworzył moment około 300 do 500 Nm, ale to nic pewnego. Na nowych łożyskach auto powinno lekko się toczyć, więc chciałbym porównać Wasze wyniki pomiaru wytracania prędkości z moimi.
Pozdrawiam i zachęcam do eksperymentu
Powrót do góry
ryan106

Czytelnik



Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): radzymin
Posiadane auto: BRAVO 1.9 JTD 2000R 155tyś
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 19 Sie 2012, 21:32
Temat postu:

witam


powiem szczerze że mechanika to ty masz chu....go. na pierwszy rzut oka i to co rozpoznałem z twojego tekstu to za mocno masz dokręcone śruby trzymające piastę do półosi. weź sobie kolego zdejmij koła, odbezpiecz śruby nakręcone na półoś i je lekko poluzuj. gdy będziesz obracał kołem to:
siła którą będziesz obracał koło nie powinna być duża. naj lepiej jak kołem obrócisz kciukiem to wtedy oznacza gita ale z lekkim naparciem całego ciała inaczej mówiąc koło nie powinno ani leciutko ani z oparciem się kręcić
- powinno być sztywno, złap za górną i dolną część koła i lewą ręką w stronę silnika a prawą do siebie tylko na przemian pchaj. jeśli nie czujesz żadnych luzów to jest ok. pozdrawiam i miłej jazdy...
Powrót do góry
Droller

Czytelnik



Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Żuromin/mazowieckie
Posiadane auto: FIAT Cinquecento 900 1995
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Sie 2012, 11:39
Temat postu:

Re: witam


ryan106 napisał:
powiem szczerze że mechanika to ty masz chu....go. na pierwszy rzut oka i to co rozpoznałem z twojego tekstu to za mocno masz dokręcone śruby trzymające piastę do półosi. weź sobie kolego zdejmij koła, odbezpiecz śruby nakręcone na półoś i je lekko poluzuj. gdy będziesz obracał kołem to:
siła którą będziesz obracał koło nie powinna być duża. naj lepiej jak kołem obrócisz kciukiem to wtedy oznacza gita ale z lekkim naparciem całego ciała inaczej mówiąc koło nie powinno ani leciutko ani z oparciem się kręcić
- powinno być sztywno, złap za górną i dolną część koła i lewą ręką w stronę silnika a prawą do siebie tylko na przemian pchaj. jeśli nie czujesz żadnych luzów to jest ok. pozdrawiam i miłej jazdy...


Dzięki za odpowiedź, chociaż ona niewiele wnosi, bo podajesz powszechnie znane ogólniki (lekko poluzuj, nie powinna być duża, koło nie powinno ani leciutko ani z oparciem się kręcić). Sposób z kciukiem i poruszaniem koła jest OK w warunkach polowych, ale nie zapewnia ustawienia właściwego momentu dokręcania, który wynosi np. od 230 Nm do 260 Nm. Nie mam klucza dynamometrycznego i nie znam właściwych wartości (w Internecie znalazłem wprawdzie kilka sugestii), ale kiedy je poznam, to mogę dokręcić nakrętki obciążając ramię klucza 100 cm ciężarem 250 N (25 kg masy) - klucz ustawiony poziomo i trzeba uważać na siły bezwładności, które występują podczas zawieszania ciężarka. Nie traktuj mojej odpowiedzi jako zarzutu, bo jestem Ci wdzięczny, że chciałeś podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Co do mechanika, to być może ma takie doświadczenie, że czuje właściwe momenty, ale lepiej dmuchać na zimne i stąd moje pytania.
Wspomniałeś o teście, ale czy mógłbyś podać wartości utraty prędkości Cinquecento, które sam sprawdziłeś lub ktoś sprawdził, a nie tylko tak się komuś wydaje. Zgrubny pomiar tej wartości jest dość prosty i można go wykonać przy okazji wyjazdu za miasto.

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za odpowiedź
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Cinquecento »

Opinie o samochodach Fiat Cinquecento - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.


Fiat500

28 900

2015r.

157 250 km

lubelskie

FiatTipo

53 900

2020r.

75 000 km

wielkopolskie

Fiat500x

59 900

2016r.

100 670 km

warmińsko-mazurskie

FiatGrande Punto

19 500

2012r.

147 134 km

łódzkie

Fiat500x

58 900

2017r.

110 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System