Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): kraków Posiadane auto: renault megane 1997 1.4 Eco
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Sie 2012, 19:51
Temat postu:
Termostat
Witam.
Mam takie pytanko, czy morze mi ktoś powiedzieć jak najłatwiej sprawdzić czy termostat jest sprawny?? Kiedyś się niechcial zamknąć ale po stuknięciu zamkną się i chwile działał (tak powiedział mechanik , ze po prostu się zawiesił) temperatura wskazuje mi polowe licznika w szybkim tempie , ale nie wiem czy termostat jest dobry czy to po prostu przez pogodę ze jest gorąco. Za odpowiedzi bardzo dziękuje.
Dołączył: 17 Maj 2012 Posty: 221 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Seicento S 1,1 MPI, Peugeot 206 1,6 16V
Piwa: 15/6
Wysłany: Czw 23 Sie 2012, 23:05
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Termostat
tuning napisał:
zapal samochód jak jest zimny i sprawdź czy po kilku minutach chłodnica będzie ciepła jak tak to termostat do wymiany .
Trochę nieściśle to wyjaśniłeś. Otwieramy maskę i uruchamiamy zimny silnik. W czasie jego nagrzewania sprawdzamy ręką chłodnicę, w którym momencie nagle zrobi się gorąca. Jeśli w okolicy 80 st. na wskaźniku, to termostat działa i wszystko jest w porządku. Jeśli chłodnica zrobi się gorąca wcześniej, przed 80 st., to też nie jest źle. Jeśli przy ok. 70 st. lub wcześniej to też termostat działa, ale otwiera się za wcześnie. Jeździć można, ale trzeba myśleć o jego wymianie, szczególnie przed zimą. I uwaga, jeśli chłodnica od razu razem z silnikiem robi się ciepła, znaczy to, że termostat jest zablokowany w pozycji otwartej, czyli nie działa, ale silnikowi nie grozi przegrzanie, jeździć można, jednak termostat trzeba wymienić przed zimą. Jeśli chłodnica jest cały czas zimna, nawet jak temp. przekracza 90 i więcej stopni, znaczy to że termostat jest zablokowany w pozycji zamkniętej i grozi przegrzaniem silnika!! Nie wolno jeździć w ogóle tylko natychmiast wymienić termostat...
Dołączył: 17 Maj 2012 Posty: 221 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Seicento S 1,1 MPI, Peugeot 206 1,6 16V
Piwa: 15/6
Wysłany: Czw 23 Sie 2012, 23:16
Temat postu:
Re: Termostat
szogun301 napisał:
Kiedyś się niechcial zamknąć ale po stuknięciu zamkną się i chwile działał (tak powiedział mechanik , ze po prostu się zawiesił)
Ciekawe, jak mechanik to stwierdził, że po stuknięciu zamknął się. To nie jest łatwe do stwierdzenia stukając w termostat. Moim zdaniem, nie da się tego tak stwierdzić. Mechanik po prostu tak sobie po swojemu na oko to określił, przez co jest dla mnie niewiarygodny. Termostat jest zamknięty w obudowie, nie widać go i naprawdę nie wiadomo w jakiej on jest w danej chwili pozycji. Jego stan i pracę możesz jedynie określić metodą, którą opisałem wyżej - nagrzewając silnik i monitorując termometr i chłodnicę, ewentualnie wyjmując termostat, włożyć go do garnka z wodą i termometrem laboratoryjnym, podgrzewać wodę, sprawdzać temperaturę w jakiej się otwiera i czy w ogóle się otwiera.
Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 6434 Skąd jesteś (miejscowość / region): PolskaPółnocnaTcz. Posiadane auto: CORSA C 1.2/A170 W168 1.7 Diesel/ YAMAHA 1.2 i 1.7 Honda ST1300
Piwa: 147/249
Wysłany: Pią 24 Sie 2012, 14:36
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Termostat
Dowiedz się czy termostat jest wymienialny jako element w obudowie i pomykaj przez kilka dni bez niego .Będziesz miał pewnosć czy wina leży po stronie termostatu. _________________ Regulamin forum dyskusyjnego.
Tako rzecze Zaratustra:
W piwie siła, w winie mądrość a w wodzie zarazki.
Zacznijmy od tego,że nawet nie wiemy jaki kolega ma model swojego bravolota,bo nie wysilił się żeby nam to podać..Jeżeli ma 1,4 12v to termostat nie ma wymienialnego wkładu.Tam się wymienia jako cały jeden element.Więc brawa dla mechanika,który w ten sposób stwierdza swoją teorie. _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585)
Dołączył: 17 Maj 2012 Posty: 221 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Seicento S 1,1 MPI, Peugeot 206 1,6 16V
Piwa: 15/6
Wysłany: Pią 24 Sie 2012, 20:38
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Termostat
tuning napisał:
kolego ,fyno, gościu chyba laikiem nie jest , a ty wywaliłeś mu wykład przeczytany z podręcznika tak jak dr.Miodek,brawo.
Kolego tuning, nie unoś się honorem, spokojnie. Nie wiem, czy gościu jest laikiem, czy nie. Jeśli jest, to dobrze, że szczegółowo to opisałem, jeśli nie jest, to przeczyta pobieżnie tylko to, co go interesuje. Lepiej więc napisać więcej, niż za mało tak, jak ty to zrobiłeś. I do tego napisałeś źle, bo jak po kilku minutach chłodnica robi się ciepła, to wcale nie znaczy, że termostat do wymiany, bo po prostu po nagrzaniu silnika otworzył się, puścił ciepły płyn na chłodnicę, czyli jest sprawny. Chyba że chodzi ci o to, że chłodnica nagrzewa się razem z silnikiem, czyli termostat jest zablokowany w poz. otwartej. W sumie więc nie bardzo wiadomo, o co ci chodzi. A teraz uważaj, kolego tuning, co ci napiszę. Mój tekst nie jest z żadnego podręcznika i ani jedno słowo nie jest powielone z czegokolwiek. Nie pamiętam, żebym w ostatnich latach czytał jakikolwiek tekst na temat chłodzenia, czy termostatów. To, co napisałem, to moja czysta praktyka, oparta na szczegółowym rozpracowywaniu układów chłodzenia w autach. Licz się więc ze słowami na przyszłość, to będę cię szanował, ok?
Jednak bardzo się cieszę, że określiłeś to, jako "wykład z podręcznika" bo świadczy to o tym, że moja wiedza jakiś tam przyzwoity poziom ma
Ostatnio zmieniony przez fyno dnia Pią 24 Sie 2012, 23:41, w całości zmieniany 8 razy
Panowie mam na Was oko,więc proszę o spokój ,żeby mi tu nie doszło do drastyczniejszej wymiany zdań. _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585)
Znalazłem termostat firmy Gates taki jak tutaj, ale nie wiem czy bedzie dobry? Czy ktoś bardziej doświadczony mógłby mi powiedziec czy dobrze zrobie kupując go?
Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 887 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Brava Grande Tipo
Piwa: 107/0
Wysłany: Sro 06 Lut 2013, 17:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Termostat
Są dwa rodzaje termostatów musisz sprawdzić jaki jest u ciebie . Więc nie kupuj w ciemno tylko dowiedz się jaki masz. _________________ NIE PIJĘ BO JEŻDŻĘ ALE ZA POMOC PIWKO PRZYJMĘ
Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 765 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Fiat Siena 1,6HL+LPG(BLOS), GP
Piwa: 30/16
Wysłany: Pią 08 Lut 2013, 21:11
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Termostat
dokładnie są dwa rodzaje - z jedym i z dwoma czujnikami
najlepiej wzrokowo ocenic czy masz dwa czy jeden czujnik _________________ Czerwona Siena 1,6HL + gaz (blos) daje rade , GP estiva B&M exotica
kolego fyno nie czas i miejsce na polemikę z tobą bo jest bez sensu i nie o to chodzi , bo chodzi o pomoc koledze a jeśli chcesz popolemizować to zapraszam cie na priv.a swoja droga to nie krytykuj kogoś kto dal dobre wskazówki komuś bo sam nie jesteś ideałem .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Uklad chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.