Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 6434 Skąd jesteś (miejscowość / region): PolskaPółnocnaTcz. Posiadane auto: CORSA C 1.2/A170 W168 1.7 Diesel/ YAMAHA 1.2 i 1.7 Honda ST1300
Piwa: 147/249
Wysłany: Sob 28 Cze 2008, 21:51
Temat postu:
Odpowietrzanie hamulców
tak na chlopski rozum;
pomocnik naciska kilkanascie razy pedal h_ca i trzyma dociskajac do podlogi,
popuszczasz odpowietrznik ubywa powietrze z plynem nstp. dokrecasz odpowietrznik
pomocnik naciska na pedal i pompuje ,po kilkunastu razach dociska do podlogi pedal h_ca ,
odkrecasz odpowietrznik ubywa powietrze z plynem, dokrecasz odpowietrznik,
pomocnik pompuje tak dlugo az pedal zacznie rosnac i z ukladu przestanie ubywac powietrze z plynem/czynnosci powtarzamy do skutku/az pedal bedzie twardy po pierwszym nacisnieciu na hamulec,
zwracamy uwage na stan plynu w zbiorniczku.
Na odpowietrznik mozna zalozyc rurke wlozona do butelki z czesciowo wypelniona plynem ,szkoda plynu , ponownego zapowietrzenia oraz zatruwania srodowiska. _________________ Regulamin forum dyskusyjnego.
Tako rzecze Zaratustra:
W piwie siła, w winie mądrość a w wodzie zarazki.
Ostatnio zmieniony przez TAIF dnia Nie 04 Paź 2009, 10:00, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Nie 29 Cze 2008, 08:25
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
Dokładnie tak. dodam tylko, że pomocnik nie może pod żadnym pozorem popuścić pedał jak odpowietrznik jest otwarty, bo zaciągnie powietrze. I być może trzeba będzie oblecieć wszystkie koła kilka razy dookoła autka, aż do skutku.
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 202 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie EBE Posiadane auto: Opel Astra II 2.0 DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 29 Cze 2008, 12:19
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
Dzieki Panowie za rady...jutro sie za to wezme i na spokojnie odpowietrze jeszcze raz, ewentulanie kilka razy Faktycznie moglo tak byc ze moze przez przypadek sie nie zgralismy i cos sie jeszcze bardziej zapowietrzylo. Jutro pokombinuje
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 202 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie EBE Posiadane auto: Opel Astra II 2.0 DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Lip 2008, 21:21
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
Witam.
Bylem z autem u mechanika bo nie moglem odpowietrzyc ukladu hamulcowego w "normlanych warunkach" metoda pompowania itd...odpowietrzyli maszyną i zalali swiezym plynem jest minimalna poprawa, ale i tak hamulce sa strasznie slabe i pedal dalej wpada... nie mam pojecia co to moze byc...zauwazylem ze hamuje przede wszystkim kolo lewe przednie i prawe tylne...co to moze byc?
Dołączył: 30 Cze 2008 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Silesia Posiadane auto: CC Sporting '95
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Lip 2008, 07:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
Hmmm... Przypomina mi to przypadłość z mojej SKODY - "poci" się pompka paliwa? Być może jest walnięta (nie działa jak powinien tłoczek w środku). Ewentualnie któryś z przewodów może być nieszczelny i zasysać powietrze (stań na suchej i równej powierzchni - podeptaj z 5 minut hamulcem przy odpalonym silniku - na serwie; obserwuj czy nic nie kapie i czy nie ubywa płynu ze zbiorniczka). No i ostatnia możliwość - uszkodzenie samych cylinderków/zacisków - ale w to wątpię)... _________________ Tysiące fotoradarów - coby mierzyć szybkość wpadania w dziury?
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Sro 02 Lip 2008, 10:51
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
928GTS chyba pompa hamulcowa, a nie paliwa , ale poza tym to chyba masz rację.
biker_cc Jeśli układ nigdzie się nie poci i płynu nie ubywa i hamuje na krzyż to zaczyna to wyglądać na uszkodzenie jednej sekcji pompy ( przepuszcza na tłoczku i nie daje ciśnienia ). W cc jedna sekcja zasila lewy przód i prawy tył, a druga prawy przód i lewy tył. No chyba, że jedna sekcja się nie odpowietrzyła. Ale chyba możemy założyć, że odpowietrzyli dobrze. Ja nie bawiłbym się w naprawę pompy - wymiana na nową - nie na używkę. Chodzi o wżery w cylindrach pompy. W starszych pompach zawsze są i nowe gumki nie zawsze mogą się dopasować trzeba szlifować, a i tak nie zawsze wyjdzie. Wg mnie nieopłacalne - lepsza nowa w końcu to hamulce.
A co by jeszcze koledzy podpowiedzieli?
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 202 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie EBE Posiadane auto: Opel Astra II 2.0 DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Lip 2008, 15:02
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
tez tak myslalem ze to pompa siadla...ale dziwne ze akurat jak wymienilem rozpieraki ...no ale jak to mowia- nieszczescia chodza parami....dzis wykrece ta pompe stara i zaloze nowa...zobaczymy co sie bedzie dzialo...
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 202 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie EBE Posiadane auto: Opel Astra II 2.0 DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Lip 2008, 23:08
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
Dzis wymienilem pompe hamulcowa, dalej jest to samo, zalozylem nowke sztuke, uklad odpowietrzany kilkakrotnie, pomyslalem ze moze sprzedali mi wadliwa, udalo mi sie zorganizowac inna pompe, uzywana- od znajomego, ktory mowil ze mimo tego ze autko jakis czas stoi, to pompa sprawna...odpowietrzylem uklad i dalej to samo...pedal wpada w podloge i sila hamowania jest starsznie slaba. Bylem tez u 2 mechanikow, odpowietrzali maszyna, i nic! Dalej to samo. Czy ma ktos jeszcze jakis pomysl?Mi to wyglada na jakas [cenzura]łę...wyglada na to jakby uklad ciagle gdzies zasysał powietrze i sie zapowietrzal, ale nigdzie nie widac wycieku plynu, na zadnym z odpowietrznikow ani na zadnym przewodzie...Dodam jeszcze tylko ze wszystko zaczelo sie jak wymienialem rozpieraki i pozadanie scisnalem cylinederek. Po tym zabiegu hamulce byly stosunkowo dobre, jednak przy dluższym hamowaniu pedal wpadal nizej niz bylo to dotychczas (ale nie w podloge jak teraz), odpowietrzylem wiec uklad i po tym odpowietrzeniu do tej pory pedal wpada w podloge mimo wielu prob...co to moze byc? Ps: moze wymienie ten cylinderek, ktory tak scisnalem, bo moze cos sie tam uszkodzilo (nie widac zadnego wycieku na zewnatrz) .... pomozcie Panowie bo ja juz załamuje rece...
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 956 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE Posiadane auto: VW polo 1.4 MPI
Piwa: 3/2
Wysłany: Sro 02 Lip 2008, 23:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
biker_cc napisał:
Dzis wymienilem pompe hamulcowa, dalej jest to samo, zalozylem nowke sztuke, uklad odpowietrzany kilkakrotnie, pomyslalem ze moze sprzedali mi wadliwa, udalo mi sie zorganizowac inna pompe, uzywana- od znajomego, ktory mowil ze mimo tego ze autko jakis czas stoi, to pompa sprawna...odpowietrzylem uklad i dalej to samo...pedal wpada w podloge i sila hamowania jest starsznie slaba. Bylem tez u 2 mechanikow, odpowietrzali maszyna, i nic! Dalej to samo. Czy ma ktos jeszcze jakis pomysl?Mi to wyglada na jakas [cenzura]łę...wyglada na to jakby uklad ciagle gdzies zasysał powietrze i sie zapowietrzal, ale nigdzie nie widac wycieku plynu, na zadnym z odpowietrznikow ani na zadnym przewodzie...Dodam jeszcze tylko ze wszystko zaczelo sie jak wymienialem rozpieraki i pozadanie scisnalem cylinederek. Po tym zabiegu hamulce byly stosunkowo dobre, jednak przy dluższym hamowaniu pedal wpadal nizej niz bylo to dotychczas (ale nie w podloge jak teraz), TAKIE POWOLNE ZAPADANIE SIĘ ŚWIADCZYŁO BY O POMPIE ALE TY JĄ ZMIENIAŁEŚ. MÓGŁBY BYĆ WYCIEK ALE TEŻ SPRAWDZIŁEŚ. odpowietrzylem wiec uklad i po tym odpowietrzeniu do tej pory pedal wpada w podloge mimo wielu prob...co to moze byc? Ps: moze wymienie ten cylinderek, ktory tak scisnalem, bo moze cos sie tam uszkodzilo (nie widac zadnego wycieku na zewnatrz) .... pomozcie Panowie bo ja juz załamuje rece...
proponuę wymień oba cylinderki [koszt naprawdę niewielki]
i skontroluj działanie samoregulacji na szczękach, miałem kiedyś taki przypadek w malcu [prawie nowe] szczęki a w nich padnięte samoregulatory.
objawiało się to dużym skokiem pedału. szczęki musiały się mocno przybliżyć do bębna gdyż po każdorazowym puszczenu pedału zostawały zciągnięciu przez sprężyny zbyt daleko od bębna.
możesz mieć coś podobnego, sprawdź czy samoregulacje trzymają.
_________________ POLO 1.0 OSZCZĘDNY, NIE SZYBKI już nie
POLO 1.4 KOMPROMIS POMIĘDZY
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 956 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE Posiadane auto: VW polo 1.4 MPI
Piwa: 3/2
Wysłany: Czw 03 Lip 2008, 00:13
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
nie powinny się dać lekko przesuwać
chodzi o to aby przy ściąganiu bębna szczęki były blisko niego, a przed zakładaniem bębna powinieneś je zcisnąć do środka [z oporem] nie powinny tego robić same [z pomocą sprężyn]
a przy okazji zdjęcia bębnów sprawdź czy nie mają wytartego rantu [garba] można wtedy je przetoczyć [10zł szt.] oczywiście jak jeszcze można.
_________________ POLO 1.0 OSZCZĘDNY, NIE SZYBKI już nie
POLO 1.4 KOMPROMIS POMIĘDZY
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 202 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie EBE Posiadane auto: Opel Astra II 2.0 DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 03 Lip 2008, 22:45
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
Problem wydaje sie byc rozwiazany, tzn wiem juz co sie jest grane...z prawej strony z przody wygial sie klocek (w miejscu osadzenia na zacisku), nie wiem jakim cudem, ale wygial sie tak ze okladzina pekla(pękła ale jest ciagle przylepiona do "obudowy") troche podprostowalem i zalozylem tylko na chwile to auto hamuje elegancko...oczywiscie nie bede tak jezdzil, wymienie jutro klocki...i w zwiazku z tym mam 2 pytanka; czy musze wymienic klocki a calej osi, tzn i prawa (uszkodzony) i lewa?wydaje mi sie ze niestety chyba bede musial wymienic klocki po obu stronach Druga sprawa: czy moge przesmarowac plynem hamulcowym tlok zacisku, ktory pcha klocki? Po wcisnieciu pedalu (przy zdjetych klockach) jak sie wysunąl to widac bylo ze jest suchy jak pieprz...ciezko bylo go wlozyc tam spowrotem...czy moge posmarowac go plynem hamulcowym? pozdrawiam i dziekuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.