Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Czw 03 Lip 2008, 23:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
mikki68 Też tak miałm z samoregulatorami w maluchu widać taka ich uroda - albo się zapiekają, albo nie trzymają.
Bartek84 A czy nie podnosiłby się wtedy poziom płynu w zbiorniczku? Choć jak mało to może nie być widać.
biker_cc Może spróbuj - ale tylko na próbę - wykasować luz szczęk regulatorami na rozpierakach od ręcznego wtedy będziesz pewien, że się nie cofają i zobaczysz czy pedał stwardnieje. Albo zaciągnij ręczny i opuść o jeden ząbek i tak spróbuj pompować i ewentualnie przejechać - to będzie to samo, a nie trzeba rozbierać. Jak się nic nie zmieni to chyba faktycznie już tyko cylinderki wymienić.
Wogóle to ciekawy ten Twój przypadek. Ciekawe co to jest, bo wygląda na to, że się czegoś znowu nauczymy.
No tak, jak pisałem to w międzyczasie wysłałeś swój post. Cieszę się, że doszedłeś do tego co to jest. Klocki wymieniaj zawsze w komplecie (4), a na tłok daję kilka kropel oleju silikonowego i czystość to podstawa. Podważam gumkę przy tłoku pensetą i wciskam kilka kropel strzykawką z rurką, a potem kilka razy wciskam tłok, ktoś mi go pedałem wysuwa. Uważaj żeby nie wyskoczył tłok, bobyś dorobił sobie roboty. Olej silikonowy ponieważ: wypiera wodę, smaruje, i doskonale konserwuje gumę na osłonie i na tłoczku.
Cześć do poniedziałku . Powodzenia
Ostatnio zmieniony przez jsand dnia Czw 03 Lip 2008, 23:16, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 956 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE Posiadane auto: VW polo 1.4 MPI
Piwa: 3/2
Wysłany: Czw 03 Lip 2008, 23:15
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
no to problem zdiagnozowałeś
HURA
a ja proponuję wymień klocki z obu stron nawet jak się mocno nie zużyły, to wkońcu HAMULCE.
ja bym wolał aby mnie nie szarpało na boki przy mocniejszym (awaryjnym) hamowaniu szczególnie przy większej prędkości
a z tym pogiętym to nie ryzykuj
_________________ POLO 1.0 OSZCZĘDNY, NIE SZYBKI już nie
POLO 1.4 KOMPROMIS POMIĘDZY
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 956 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE Posiadane auto: VW polo 1.4 MPI
Piwa: 3/2
Wysłany: Czw 03 Lip 2008, 23:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
no to ja jeszcze dodam trzy grosze
jak ostatnio gżebałem w hampelkach to do tłoków jest specjalna maść [do tłoków i cylinderków hamulcowych] ja jej użyłem mała tubka 9zł.
konserwuje i smaruje a nie niszczy gumy [ponoć]
_________________ POLO 1.0 OSZCZĘDNY, NIE SZYBKI już nie
POLO 1.4 KOMPROMIS POMIĘDZY
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 202 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie EBE Posiadane auto: Opel Astra II 2.0 DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 04 Lip 2008, 18:53
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
Panowie po kilku dniach walki zamykam temat- auto na ta chwile jest <odpukać > sprawne...hamujue mocno, pedal jest twardy- wszystko jest ok. Wymienilem dzis klocki z przodu ( 4 sztuki)....bardzo dziekuje wszystkim za pomoc, zainteresowanie i ogolnie, za okazaną zyczliwosc...pozdro
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Sob 05 Lip 2008, 08:50
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
No to super
mikki68 czy mógłbyś podać nazwę tego mazidła? Warto wiedzieć, choć olej silikonowy mam już wypróbowany w czasie kilku lat, ale nic nie wiadomo co się kiedy przyda.
Uff na szczęście w hotelu też mam internet.
a ja mam taki problem, że strasznie grzeje mi się koło(lewe) po wymianie klocków, chociaż wcześniej też minimalnie się grzało ale teraz tak jakby nawet słychać przy skręcaniu w prawo lekkie buczenie lub szum. Wydaję mi się, że to może być łożysko... Co Wy na to? _________________ ja i moja fura super duet
Można oddać tarcze do przetoczenia jeśli nie sa zwichrowane i mają jeszcze odpowiednia grubość.... ale nie Ździszkowi partaczowi tylko do sprawdzonego serwisu. Zbiorą rant i minimalnie powierzchnie tarczy.
Kolcki wtedy nie piszcza o rant i lepiej przylegają do tarczy.
Jeśli koło sie nagrzewa to najprawdopodobniej tłoczek się nie cofa do końca. Jest tez możliwość ,że klocki sa zapieczone w jażmie zacisku.
Przyda się wtedy generalne czyszczenie i odrdzewianie zacisków.
Warto też przeleciec pilniczkiem ranty metalowej podstawy klocków. Zazwyczaj zamienniki klocków są ciut za duże i z trudem mieszczą sie w jażmie. Taki klocek nie ma możliwości poruszania się w zacisku i stąd problem z przegrzewaniem czy piszczeniem.
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 956 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE Posiadane auto: VW polo 1.4 MPI
Piwa: 3/2
Wysłany: Nie 03 Sie 2008, 14:35
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Hamulce CC
wreszcie pamiętałem żeby zrobić fotkę tej maści do cylinderków.
żadko tam bywam gdzie ją zostawiłem.
nazywa się "MALWA" kupiłem za 9zł. a wygląda mniejwięcej tak:
to całkiem niezły patent chroni smaruje uszczelnia, ja to stosuję
_________________ POLO 1.0 OSZCZĘDNY, NIE SZYBKI już nie
POLO 1.4 KOMPROMIS POMIĘDZY
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.