Witam
Na stacjach Bliska pojawiło się paliwko bioester tj. olej rzepakowy:-), czy ktoś próbował już go lać do swojej bryczki??? Sprzedawca na stacji mówi że nie będzie problemu. Przy cenie 4,15zł/l chyba by się opłacało jeżeli spalanie i osiągi pozostaną na tym samym poziomie co przy zwykłej ropie. Proszę o info od osób próbujących tego rolniczego wynalazku:-), z góry dzięki, pozdrawiam. _________________ Mam nadzieje że już wszystko naprawione:-)
Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 6434 Skąd jesteś (miejscowość / region): PolskaPółnocnaTcz. Posiadane auto: CORSA C 1.2/A170 W168 1.7 Diesel/ YAMAHA 1.2 i 1.7 Honda ST1300
Piwa: 147/249
Wysłany: Nie 22 Cze 2008, 21:31
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Paliwo Bioester a silnik 1,9TD100
rowniez podchodze sceptycznie do tych rolniczych wynalazkow.Osobiscie znam goscia co testowal owe bio_paliwo MAN-em i po kilku miesiacach ekspoloatacji nie mial precyzyjnie wyrobionego o nim zdania. Mial problemy z rozruchem silnika a najbardziej nasilalo sie w okresie jesiennio_zimowym. Przychylam sie do wypowiedzi KiMCIO chyba ,ze lubisz zapach smazonych plackow z rury wydechowej. _________________ Regulamin forum dyskusyjnego.
Tako rzecze Zaratustra:
W piwie siła, w winie mądrość a w wodzie zarazki.
Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 57 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mieścisko czasem Gniezno ogólnie wielkopolska Posiadane auto: 126pEL96r, UNO1.0 98r, Bravo I 1.9JTD GT 99r,
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 22 Cze 2008, 22:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Paliwo Bioester a silnik 1,9TD100
E ja raz zalałem pod korek i jakoś po wyjechaniu tego nic sie nie stało a wszyscy mnie straszyli że pompo wtryski siądą i w ogóle to paliwo jest bee mój znajomy ma taką marysie z silnikiem jak ty (td100) i na opałówce od kilku lat jeździ i nic przy niej nie siada -lej nie wstydź się
Re: ( Fiat Bravo ) Paliwo Bioester a silnik 1,9TD100
Hmm ludzie kupuja olej w biedronce i leja ale do TD a nie do JTD bo TD to starsza generacja i rowniez nie narzekaja chyba po 3.50 jest litr oleju w baniakch 5 litrowych sie kupuje i lejesz i tez jest gitarka frytami jechac bedzie ale spoko wiadomo troche autko to meczy ale naprawde minimalnie jezeli zalezy ci na oszczedzaniu to jest dobre rozwiazanie... ale ja ci gwarancji nie dam na to - bo sa silniki i silniki jeden zaakcpetuje denaturat (fiat 126p), olej, a inny mna problem zeby na 95 ruszyc ;P
Re: ( Fiat Bravo ) Paliwo Bioester a silnik 1,9TD100
maluszek nawet na zasiarczonym paliwio 80 cos oktanowym jezdzi..ale zepsutymi jajami smierdzi jednak jezdzil, tylko kolega czesciej czyscil gaznik i filterek _________________
Dołączył: 31 Maj 2008 Posty: 90 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krosno/Lublin Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 100 GT + LPG, 1999r.
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 23 Cze 2008, 00:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Paliwo Bioester a silnik 1,9TD100
Rzepak z którego produkowany jest olej i paliwko to w zasadzie wynalazek biotechnologiczny a nie rolniczy Ale fakt, że rolnik wykonawcą.
Co do gorszego odpalania na tym paliwku w zimie, to jest to spowodowane z pewnością przynajmniej trzema czynnikami: wyższą lepkością, wyższą gęstością, wyższą temp zapłonu. (w stosunku do ON)
Najlepiej takie paliwko mieszać ze zwykłą ON, w zależności od pory roku, w lecie więcej, w zimie mniej i jego użytkowanie nie powinno dać znaków, a i tak pewna oszczędność. Gdybym miał dieselka to tak właśnie bym zrobił Jeszcze jedno, z tego co wiem biopaliwa takie jak to, posiadają właściwości "czyszczące" nagary powstałe ze stosowania zasiarczonego oleju napędowego, dlatego po jakimś czasie użytkowania tego oleju może zajść potrzeba jednorazowej wymiany filtra paliwa.
Re: ( Fiat Bravo ) Paliwo Bioester a silnik 1,9TD100
Dzięki, jak wyjadę to co mam w baku to spróbuje nalać trochę rolniczego wynalazku i później dam znać jak to wpływa na zachowanie się silnika, pozdro _________________ Mam nadzieje że już wszystko naprawione:-)
Witam
Na stacjach Bliska pojawiło się paliwko bioester tj. olej rzepakowy:-), czy ktoś próbował już go lać do swojej bryczki??? Sprzedawca na stacji mówi że nie będzie problemu. Przy cenie 4,15zł/l chyba by się opłacało jeżeli spalanie i osiągi pozostaną na tym samym poziomie co przy zwykłej ropie. Proszę o info od osób próbujących tego rolniczego wynalazku:-), z góry dzięki, pozdrawiam.
Od dłuższego już czasu jeżdżę na bioestrach, bo tak nazywa się to paliwo. Jeżeli chodzi o smarowanie, spalanie, wtryski, jest lepsze od ON ze stacji. Pracowałem na stacji BP i wiem, że czasami właściciel stacji nie wie, co mu przywożą, a jak wiecie ilość OO sprowadzanego do kraju jest wielokrotnie wyższa niż potrzeby pieców. Co się, więc, z nim dzieje – po przebarwieniu jest dostarczany na stacje? Oszukiwać na bioestrach się nie opłaca. Jedno ale. Bioestry, to prawie jak syntetyk dla silnika. Jeżeli ktoś wleje do starego, to wypłucze mu syf i zapycha filtr. Po prostu filtr trzeba wtedy wcześniej wymienić. Bioestry mają wyższą temperaturę zapłonu (co jest lepsze dla silnika) i zimą silnik może się trudniej uruchamiać, lepiej wtedy mieszać je z ON. W bardzo starych ( modele z lat osiemdziesiątych) dieslach gumy nie są odporne na to paliwo i mogą się uszkadzać. Jeszcze jedna uwaga kierowcy samochodów służbowych nie mogą go sprzedać na lewo i płaczą swoim pracodawcom, że to szajs.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.