Witam
Od dłuższego czasu mam problem z którym nie mogę sobie poradzić.
Moje auto Fiat Brava 1.4 12 V 97 rok do pewnego czasu spalało 10 l gazu w mieście i 8 l gazu na trasie. Od pewnego momentu pali na trasie około 16l gazu a po mieście około 18l gazu.
Spalało już dość dużo oleju wiec przy przebiegu 320tys zdecydowałem się na remont silnika. Niestety nie zmieniło to spalanie a jedynie co to samochód przestał kopcić na niebiesko i nie spala już nic oleju.
Dodam że temperatura przy zagrzaniu się silnika rośnie do połowy a na trasie jeśli jadę ponad 80km/h spada tak do 1/3 a nawet i do 1/4 nie wiem czy tak powinno być ale wolę o tym wspomnieć.
Dodam ze wymieniłem przewody, świece, filtr gazu i filtr powietrza oraz cały reduktor gazu i nic to nie zmieniło.
Proszę o jakieś rady.
Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 73 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: Toyota Corolla 1.4 2004r. E-12
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 27 Cze 2008, 19:14
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Duże Spalanie !! :(
Sprubój pojeździć na benzynie i zobacz czy pali tak samo dużo,jezeli nie to coś musi być z instalacją gazową,jeśli chodzi o temperature silnika to musi sie utrzymywać na połowie wskaźnika,jeżeli na trasie spada to masz walnięty termostat,a przy niskiej temperaturze silnika bedzie wiecej palił.
Dołączył: 12 Maj 2008 Posty: 228 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Brava 1,6 16v 98r
Piwa: 1/4
Wysłany: Pią 27 Cze 2008, 22:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Duże Spalanie !! :(
Gdyby to był termostat to auto by sie przegrzewało i wskazówka miałaby tendencje do wychylania sie grubo ponad połowe az pod czerwną skale a nie poniżej połowy wiec termostat to raczej zostaw w spokoju bo moim zdaniem jest ok. Dlczego? Otóż dlatego ze w aucie jest mały i duzy obieg. Auto odpala na małym obiegu po to zeby silnik szybciej złapał temperature a nastepnie po nagrzaniu termostat otwiera duży obieg. wiec gdyby teromstat byl kiepski to nie otworzył by duzego obiegu i silnik by sie zagotował. Jesli do tj pory jezdzisz i nie ugotowałes silnika to nie masz sie czym przejmowac aczkolwiek jesli cie to meczy to moze to byc czujnik temperatury.
A co do spalania to sprawdz sonde lambda. Sonda lambda składa sie z sondy oraz z opornika podgrzewającego. Jezeli masz padnięty sam opornik to róznica w spalaniu nie bedzie duza ale widoczna. Natomiast jezeli masz padniętą sonde to spalanie potrafi wzrastac nawet dwukrotnie. Jesli to jest kwestia opornika to masz pecha bo i tak musisz cala sonde wymienic bo opornik jest integralna i niewymienialną czescia sondy - jakby była sonda padnieta to przynajmniej mniej zal wydanej kasy bo nowa kosztuje z 300zł a z allegro nie polecam bo tak szybko jak wsadzisz sonde z allegro zdecydujesz sie kupic oryginal. Sonda lambda wyrzymyje około 150 000 km a ty masz ponad 300 000 wiec jesli sonda nie była wczesniej wymieniana to polecam ci ja sprawdzic. Jesli po tym co przeczytasz podejrzewasz sonde lub była ona nie sprawdzana i nie wiadomo czy dobrze działa to daj mi znac to powiem ci jak ja sprawdzic samemu. Ja maiłem podniętą sondę i miałem podobne objawy
Zrobię tak jak piszesz. Po przeczytaniu całego forum też o tym pomyślałem ale wolałem się jeszcze upewnić. Na dodatek pojechałem na komputer i wyskoczyły mi 3 błędy.
Dopasowanie składu mieszanki - ogranicznik wzbogacenia
Czujnik obrotów/czujnik położenia - brak sygnału
sonda lambda - zwarcie do masy
Jutro jadę jeszcze raz to sprawdzić ale na pewno wymienię sondę i napisze czy coś to zmieniło a wszystkim dziękuję za pomocne rady
Dołączył: 12 Maj 2008 Posty: 228 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Brava 1,6 16v 98r
Piwa: 1/4
Wysłany: Sob 28 Cze 2008, 10:25
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Duże Spalanie !! :(
Sonde mozesz sprawdzic sam jak masz miernik. Popatrz na kolektor wydechowy tam w głąb. Jest w niego wkręcona sonda. Od niej ida kable do takiej puszki pod maską. Sa tam 4 przewody. Pierwszy od lewej jak stoisz przed autem jest sygnałowy. Wsadz tam plus miernika a minus przyłuz do minusa akumulatora. Napięcie powinno skakac pomiędzy 0,03 a 0,8V. a opornik sprawdzacz omomierzem - to te 2 kable pokolei patrząc od prawej. Co do czujnika wału to jak sie dowiesz to napisz cos bo to ciekawa sprawa ze brak sygnału. Gdyby czujnik wału był kiepski miałbys duze problemy z odpalniem samochodu. Pamietaj ze komp tez sie myli a raczej majster co definiuje odczyty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.