Witam
Mam problem z moim fiacikiem 1,9d. A mianowicie ma on dziwną przypadłość szarpania na 4 i 5 biegu. Odbywa się to pomiędzy 1500 a 2000 obr/min. Wówczas zaczyna szarpać autem i wydaje odgłos jakby nie mógł zassać odpowiedniej ilości powietrza(przerywane zasysanie). Po wciśnięciu pedału gazu do samego końca szarpanie i odgłos zasysania stają się delikatniejsze. Po wyżej 2000 obr/min. wszystkie dolegliwości ustępują. Zaznaczam że auto nie jest mułowate, czy coś w tym stylu. Ma kopa na każdym biegu. Jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
witam
moim zdaniem moze to by wina przepływomierza , znajduje się on w rurze od filtra powietrza, przykręcony trzema śrubami, wpięta jest wtyczka i wężyk, by moze urwało się cięgno regulujący otwarcie przepustnicy( tak było u mnie )
koszt nowego to około 200 zł za nowe , ale nie z ASO ( tam chcili ok 360zł)
pozdrawiam
Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Fiat Punto 1.9 DS 2000r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 31 Mar 2010, 21:15
Temat postu:
szarpanie
Hej ja mialem tak samo w swoim Fiacie i przeczytalem juz chyba wszystkie fora co zrobic nie mowiac o odwiedzeni paru warsztatow. kazdy mial swoja diagnoze i opinie to przeplywka to pompa wtryskowa a okazalo sie calkowicie cos innego. Potwierdzone w 2 przypadkach bo u kolegi tez to sie potwierdzilo. problem tkwil w sadzy. Rozkrecilem zawor EGR przeczyscilem go calego i rure ktora do neigo dochodzi. Nastepnie wykrecilem caly uklad wydechowy wraz z katalizatorem bo tak w fiacie jest zrobione ze od zlaczki elastycznej do koncowego tlumika wyjmuje sie caly. Nastepnie przedmuchalem caly wydech kompresorem no i to byla juz bajka. Na poczatku cisnienie powietrza nie chcialo sie przebic przez sadze a pozniej wylecialo pare kilo syfu. Po poskadaniu wszystkiego fiacik jest idealny zero szarpania moge jechac na 4 biegu 20 km/h i nawet silnikiem nie rzuci i nawet wydaje mi sie ze ma wiecej mocy. tak jak pisalem operacje przeprowadzilismy tez u kolegi w punto i wynik byl taki sam pozytywny. Dzien zabawy ale teraz sama przyjemnosc z jazdy. _________________ crim
Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lipno Posiadane auto: Fiat Punto
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 06 Kwi 2010, 12:24
Temat postu:
szarpanie silnika
witam,jestem tu od niedawna też mam problem z fiatem punto 1.1 96 rok a mianowicie gdy samochód się zaczyna nagrzewać zaczynają skakać obroty od 1500 do 2500 i szarpie trzeba redukować biegi i pojawia się kontrolka od wtrysku.Wspomnę jeszcze,że jakiś czas temu przez przypadek odłączyła się klema od akumulatora ,odłączałem ją żeby zresetować komputer ale nie pomogło.Może macie jakieś pomysły co to może być?
Dołączył: 23 Gru 2007 Posty: 44 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków/Małopolska Posiadane auto: Fiat Punto 1.1T 100KM 94r.
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 06 Kwi 2010, 13:12
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Szarpanie.
Skoro wyświetla się błąd to musisz wybrać się na "komputer" gdzie diagnosta odczyta błędy i zobaczy co jest nie tak falujące obroty może to być silniczek krokowy lub lipne paliwo (u mnie też często skaczą obroty jak jest zimny jak zacząłem tankować 98 to problem znikł ). U mnie szarpanie było spowodowane padającym czujnikiem położenia wału korbowego.
Sposób sprawdzenia:
Gdy auto zacznie szarpać, zgasić silnik, otworzyć maskę
Rozpiąć wtyczkę czujnika (ta na osłonie rozrządu po lewej stronie za silnikiem)
Między dwoma skrajnymi stykami ma być od 650 do 1450Ohm jeśli jest więcej będzie to wina czujnika wartość można zmierzyć miernikiem uniwersalnym. Ale najlepiej udaj się na z czytanie błędów
Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 318 Skąd jesteś (miejscowość / region): Długie-Sanok/Podkarpacie Posiadane auto: Fiat Punto I 1.2 8v SPI - 98 r
Piwa: 33/1
Wysłany: Sro 07 Kwi 2010, 12:55
Temat postu:
Re: szarpanie silnika
Hedaniel0 napisał:
witam,jestem tu od niedawna też mam problem z fiatem punto 1.1 96 rok a mianowicie gdy samochód się zaczyna nagrzewać zaczynają skakać obroty od 1500 do 2500 i szarpie trzeba redukować biegi i pojawia się kontrolka od wtrysku.Wspomnę jeszcze,że jakiś czas temu przez przypadek odłączyła się klema od akumulatora ,odłączałem ją żeby zresetować komputer ale nie pomogło.Może macie jakieś pomysły co to może być?
kolego może to być wina czujnika temperatury cieczy (podaje niewłasciwe dane do kompa i jest źle dobierana mieszanka ) - sprawdziłbym ten czujnik jakie ma wartosci na ciepłym i na zimnym silniku
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łańcut/Podkarpacie Posiadane auto: Fiat Punto II 1.9D 2000r. 3D
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 07 Kwi 2010, 22:14
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Szarpanie.
Witam mam ten sam problem! Posiadam Fiata punto II 1.9D i przy prędkości bliskiej 70 na 4 biegu i przy 80 na 5 biegu szarpie. Przy zapalaniu czasem włącza się silnik na trybie awaryjnym i świeci się kontrolka awarii systemu wtryskowego. Planuje sprawdzić te wtryski, i zastanawiam się co zrobić jeżeli to nie to. (poza podanymi objawami nic więcej się nie dzieje, auto doskonale przyśpiesza i pali do 7 litrów oleju napędowego)
Wiam mam to samo ale mi to sie w pewnym momecie objawilo brakiem mocy i kopceniem na niebiesko tez sie zaswiecil kontrola wtryskow ale chyba znalazlem przyczyne. Okazalo sie ze pompa podawala nie odpowiednia ilosc paliwa poniewasz byly styki popaparane blotem itp. na jakiejs zwisajacej kostce kupilem preparat konntakt za (20zl 100ml) wyczyscilem styki wszedzzie gdzie sie dalo. a dzis rozebralem przeplywomierz i sie okazalo ze mam ciegno regulacji klapki urwane i komputer nie steruje dawka powietrza. Jeszcze mam zamiar wlac magiczny plyn STP do czyszczenia uklladu wtryskowego.
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łańcut/Podkarpacie Posiadane auto: Fiat Punto II 1.9D 2000r. 3D
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 17 Kwi 2010, 21:18
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Szarpanie.
Niestety ale to chyba u mnie jest pompa która dużo kosztuje i zastanawiam się na kupnem anglika w bogatej wersji i z silnikiem 1.9 JTD. Co o tym myślicie?? Nowa pompa wtryskowa do 1.9D ponoć 2 tys... to już wolę 3 tys. dać i mieć JTD...
To lepiej zregenerowac pompe... Ja wam proponuje wymiane wszystkich filtrow wyczyszczenie przeplywomierza sprawdzenie czy komp ma jakies bledy, a puzniej wtryskami pompami radiami zmywarkami itp.
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/ Sieradz Posiadane auto: Punto II '00 1.9 SD
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 28 Sty 2011, 15:21
Temat postu:
czkawka w 1.9 SD
Witam przyłącze się i ja do tematu.
Także mam objaw szarpania na 3,4, i 5 biegu.
Zaciekawił mnie wątek crima , zwłaszcza, ze nie kosztuje $ , tylko czas a to czasem mam w odróżnieniu do pierwszego .
To pierwszy diesel w rodzinie dlatego dopiero teraz naprawdę się uczę tych samochodów, chociaż kiedyś uczyłem się w technikum mechanicznym.
Proszę o podpowiedź jak rozpoznać ten zawór EGR i jak się do niego dobrać.
Rozumię, że wyciągałeś cały wydech do przedmuchiwania po czym go rozparcelowałeś na odcinki. tzn już od kolektora wydechowego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Punto ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.