Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 jtd '98
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 22 Gru 2012, 16:16
Temat postu:
Plastikowa część pod drążkiem zmiany biegów 1,9 TD
Witam
Dzisiaj rano odpaliłem samochód,ale coś ciężko "chodziła" mi dźwignia zmiany biegów. Użyłem więc nieco więcej siły żeby ją rozruszać i ... klops ! Coś puknęło i zaczęła pracować już luźno.. Za luźno.. W wyniku mojego użycia siły pękł taki plastikowy element przy drążku, a dokładnie u jego podstawy (zdjąłem mieszek osłaniający drążek,to tam pod spodem taki biały element plastikowy, przykręcony jest na chyba 3 śrubki 10tki, po prawej stronie z boku są dwie większe chyba 13tki(?)). Suma sumarum nie mam 1ki i 2ójki, pozostałe biegi są (3,4,5 i wsteczny). Co z tym zrobić? czy tą część da dię dokupić i wymienić :?: Pozdrawiam
Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 jtd '98
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 23 Gru 2012, 23:43
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Plastikowa część pod drążkiem zmiany biegów 1,9 TD
Dzięki jak nie wiem co :) Będę kombinował z wymianą, mam nadzieję że uda mi się to zrobić samemu. Napiszę jak poszło,ale póki co to ruszę po tę część do sklepu...
Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 jtd '98
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 11 Sty 2013, 00:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Plastikowa część pod drążkiem zmiany biegów 1,9 TD
Więc tak: Część dostałem bez problemu (korpus dźwigni zmiany biegów) koszt 45 zł, ale za to wymiana.... zajęła mi dość długo czasu. Jeżeli ktoś tego jeszcze nie wymieniał to opisuję co i jak (zaznaczam, że robiłem to pierwszy raz)
Wjeżdżamy samochodem na kanał i kolejno:Zdejmujemy gałkę z dźwigni zmiany biegów oraz mieszek, odkręcamy tłumik (ja zacząłem od kolektora i dalej do tyłu), opuszczamy go na tyle żeby odkręcić osłonę znajdującą się nad nim. To właśnie na niej znajduje się ten plastikowy element. Odkręcamy 3 śrubki mocujące,są z nakrętkami (cierpliwości-uda się ) następnie odkręcamy od góry śrubę na klucz 13 i wyjmujemy taki sworzeń (patrząc od góry posiada po lewej stronie zabezpieczenie pierścień) znajdujący się w środku tulei. Wyjmujemy stary pęknięty lub połamany element i zakładamy nowy. I analogicznie skręcamy (ALE TU UWAGA : w kupionym przeze mnie zestawie naprawczym zamiast tulei były plastikowe zabezpieczenia (zakładamy je po prawej i lewej stronie naszej nowej części) które są zamiennikiem tej że tulei) Najpierw wkładamy sworzeń,potem plastikowe zabezpieczenie po lewej i ten pierścień zabezpieczający potem plastikowe zabezpieczenie po prawej skręcamy nakrętką (klucz 13) potem walka z tymi trzema nakrętkami i śrubkami, a dalej już łatwo.. Po skręceniu wszystkiego warto przesmarować to od góry towotem lub innym gęstym smarem.
Powodzenia.
P.S. Mam nadzieję, że w miarę dobrze to opisałem. U mnie jak na razie działa ;P
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.