Dołączył: 07 Sty 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lodz, Polska Posiadane auto: 1997 CC 700 Aisan
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 07 Sty 2013, 16:18
Temat postu:
Maly obieg bez nagrzewnicy
Witam,
tematem dyskusji bedzie skrocenie krotkiego obiegu w Cinquecento 700.
Posiadam wielokrotnie chwalona wersje Aisan
Problem zima jest, ze dlugo sie nagrzewa... zatem poza oslona silnika od spodu (duzy kawal blachy) potrzeba cos wiecej.
Pomysl mam by wylaczyc nagrzewnice z krotkiego obiegu (szacunkowo dodatkowe 1.2 L cieczy).
Uzyc zaworu nagrzewnicy, np z Poloneza, albo czegos tam.
Jendakze powstaje pytanie jaki dokladnie jest obieg cieczy chlodzacej w 700?
Czy przypadkiem nie zablokuje to przeplywu przez glowice? Czy ktos juz o tym myslal, badz wrecz zrobil podobny manewr?
Sterowanie cieglem z kabiny...
Zanim ktos zapyta - tak, zbiorniczek wyrownaczy juz zostal "wykluczony". Przeplyw jest ograniczony do minimum za pomoca malutkiej "rurki w rurce". Owszem, po 50 kilometrach sie nagrzewa... ale dzieki temu nagrezwanie sie silnika jest wyraznie szybsze
Re: ( Fiat Cinquecento ) Maly obieg bez nagrzewnicy
Kiedyś przerabiałem to i zamiast zaworka mechanicznego dałem elektrozawór i przełącznik w kabinie. Może troche było lepiej. Obieg cieczy był tylko pomiędzy głowicą a zbiornikiem wyrównawczym. Rewelki nie oczekuj _________________
śmierć jeździ szybko, jedź szybciej to Cię nie dogoni
Dołączył: 07 Sty 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lodz, Polska Posiadane auto: 1997 CC 700 Aisan
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 07 Sty 2013, 20:09
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Maly obieg bez nagrzewnicy
mustang1 napisał:
Kiedyś przerabiałem to i zamiast zaworka mechanicznego dałem elektrozawór i przełącznik w kabinie. Może troche było lepiej. Obieg cieczy był tylko pomiędzy głowicą a zbiornikiem wyrównawczym. Rewelki nie oczekuj
dzieki za rychla odpowiedz, mustang1.
czyli mowisz, ze obieg jest "zewnetrzny"?
Zewnetrzny - mam na mysli, ze ciecz idzie poprzez silnik (termo, blok, glowica, nagrzewnica/zbiorniczek, i znow termo, itd).
Czy ktos jednoznacznie jest w stanie powiedziec jak to idzie?
Woda zawraca w bloku, czy obiega na zewnatrz?
Jesli nie, to zakladam, ze przy minimalizacji przeplywu przez zbiorniczek oraz zamknieciu nagrzewnicy wykluczam okolo 2 L cieczy, czyli w zasadzie wiecej niz polowa cieczy w malym obiegu. Reszta, czyli jakis litr pozostaje w chlodnicy i "gumach".
mustang1 napisał:
dałem elektrozawór i przełącznik w kabinie.
Myslalem o przelaczniku jak ma Corsa - na podcisnienie, ale niestety sie okazalo ze zawor dwudrozny (15/55C) jest pekniety...
Dołączył: 07 Sty 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lodz, Polska Posiadane auto: 1997 CC 700 Aisan
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 08 Sty 2013, 18:13
Temat postu:
rozwiazanie
no i sam znalazlem odpowiedz.
Nagrzewnica musi byc otwarta. Ewentualnie trojnik wchodzi w gre.
Otoz, obieg cieczy jest od pompy, blok, glowica, czesc idzie na gaznik i od razu do pompy, ale to jest za malo, by utrzymac temperature w normie.
Osiagnalem +90C bardzo szybko z zamknietym obiegiem na nagrzewnice, ale temperatura piela sie w gore po czym okolo 100 wciaz chlodnica pozostawala zimna... dopiero otwarcie obiegu na nagrzewnice pozwolilo systemowi dzialac ok.
Mowiac krotko - albo nie wylaczac nagrzewnicy w ogole, albo zastosowac zawor trojdrozny (jak np Corsa B) jednakze zysk bedzie minimalny.
posiadam uni i mam podobny problem z nagrzaniem silnika i poprostu wstawilem kawalek dykty przed chlodnice i wiele szybciej sie nagrzewa i nie studzi sie jak jade,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.