Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Cinquecento ) Maly obieg bez nagrzewnicy



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Układ chłodzenia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
plp

Czytelnik



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lodz, Polska
Posiadane auto: 1997 CC 700 Aisan
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 07 Sty 2013, 16:18
Temat postu:

Maly obieg bez nagrzewnicy


Witam,
tematem dyskusji bedzie skrocenie krotkiego obiegu w Cinquecento 700.

Posiadam wielokrotnie chwalona wersje Aisan Wink

Problem zima jest, ze dlugo sie nagrzewa... zatem poza oslona silnika od spodu (duzy kawal blachy) potrzeba cos wiecej.

Pomysl mam by wylaczyc nagrzewnice z krotkiego obiegu (szacunkowo dodatkowe 1.2 L cieczy).

Uzyc zaworu nagrzewnicy, np z Poloneza, albo czegos tam.

Jendakze powstaje pytanie jaki dokladnie jest obieg cieczy chlodzacej w 700?
Czy przypadkiem nie zablokuje to przeplywu przez glowice? Czy ktos juz o tym myslal, badz wrecz zrobil podobny manewr?

Sterowanie cieglem z kabiny...


Zanim ktos zapyta - tak, zbiorniczek wyrownaczy juz zostal "wykluczony". Przeplyw jest ograniczony do minimum za pomoca malutkiej "rurki w rurce". Owszem, po 50 kilometrach sie nagrzewa... ale dzieki temu nagrezwanie sie silnika jest wyraznie szybsze
Powrót do góry
mustang1

Junior admin


Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 7756
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska
Posiadane auto: Jeep Wrangler rubicon
Piwa: 335/31
Wysłany: Pon 07 Sty 2013, 16:36
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Maly obieg bez nagrzewnicy


Kiedyś przerabiałem to i zamiast zaworka mechanicznego dałem elektrozawór i przełącznik w kabinie. Może troche było lepiej. Obieg cieczy był tylko pomiędzy głowicą a zbiornikiem wyrównawczym. Rewelki nie oczekuj
_________________

śmierć jeździ szybko, jedź szybciej to Cię nie dogoni
Powrót do góry
plp

Czytelnik



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lodz, Polska
Posiadane auto: 1997 CC 700 Aisan
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 07 Sty 2013, 20:09
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Maly obieg bez nagrzewnicy


mustang1 napisał:
Kiedyś przerabiałem to i zamiast zaworka mechanicznego dałem elektrozawór i przełącznik w kabinie. Może troche było lepiej. Obieg cieczy był tylko pomiędzy głowicą a zbiornikiem wyrównawczym. Rewelki nie oczekuj



dzieki za rychla odpowiedz, mustang1.
czyli mowisz, ze obieg jest "zewnetrzny"?
Zewnetrzny - mam na mysli, ze ciecz idzie poprzez silnik (termo, blok, glowica, nagrzewnica/zbiorniczek, i znow termo, itd).

Czy ktos jednoznacznie jest w stanie powiedziec jak to idzie?

Woda zawraca w bloku, czy obiega na zewnatrz?

Jesli nie, to zakladam, ze przy minimalizacji przeplywu przez zbiorniczek oraz zamknieciu nagrzewnicy wykluczam okolo 2 L cieczy, czyli w zasadzie wiecej niz polowa cieczy w malym obiegu. Reszta, czyli jakis litr pozostaje w chlodnicy i "gumach".

mustang1 napisał:
dałem elektrozawór i przełącznik w kabinie.


Myslalem o przelaczniku jak ma Corsa - na podcisnienie, ale niestety sie okazalo ze zawor dwudrozny (15/55C) jest pekniety...
Powrót do góry
mustang1

Junior admin


Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 7756
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska
Posiadane auto: Jeep Wrangler rubicon
Piwa: 335/31
Wysłany: Pon 07 Sty 2013, 21:04
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Maly obieg bez nagrzewnicy


To może spróbuj zastosować podgrzewacz na świece żarowe
_________________

śmierć jeździ szybko, jedź szybciej to Cię nie dogoni
Powrót do góry
plp

Czytelnik



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lodz, Polska
Posiadane auto: 1997 CC 700 Aisan
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 08 Sty 2013, 18:13
Temat postu:

rozwiazanie


no i sam znalazlem odpowiedz.

Nagrzewnica musi byc otwarta. Ewentualnie trojnik wchodzi w gre.

Otoz, obieg cieczy jest od pompy, blok, glowica, czesc idzie na gaznik i od razu do pompy, ale to jest za malo, by utrzymac temperature w normie.
Osiagnalem +90C bardzo szybko z zamknietym obiegiem na nagrzewnice, ale temperatura piela sie w gore po czym okolo 100 wciaz chlodnica pozostawala zimna... dopiero otwarcie obiegu na nagrzewnice pozwolilo systemowi dzialac ok.

Mowiac krotko - albo nie wylaczac nagrzewnicy w ogole, albo zastosowac zawor trojdrozny (jak np Corsa B) jednakze zysk bedzie minimalny.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 08 Sty 2013, 18:13
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
kulwik506

Czytelnik



Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): gdansk
Posiadane auto: skoda felicia 1,3
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 08 Sty 2013, 19:31
Temat postu:

Re: rozwiazanie


posiadam uni i mam podobny problem z nagrzaniem silnika i poprostu wstawilem kawalek dykty przed chlodnice i wiele szybciej sie nagrzewa i nie studzi sie jak jade,
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Układ chłodzenia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Cinquecento »

Opinie o samochodach Fiat Cinquecento - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Układ chłodzenia


FiatPunto 2012

9 800

2012r.

218 000 km

pomorskie

FiatTipo

58 900

2020r.

51 000 km

mazowieckie

FiatTipo

48 900

2021r.

67 000 km

mazowieckie

FiatTipo

66 300

2021r.

36 781 km

podkarpackie

FiatBravo

19 900

2011r.

185 000 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System