Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Fiat CC 704 1993r
Piwa: 0/12
Wysłany: Czw 23 Paź 2008, 08:55
Temat postu:
TO NIEMOŻLIWE ZNOWU STUKA
Witam wszystkich.
Sprawa wyglada następująco : Cinquecento 700 rocznik 93' . Dokładnie miesiąc temu wymieniłem w nim u mechanika cały rozrząd tj. Wałek rozrządu,łańcuch i zębatki, dostał też nowy komplet popychaczy hydraulicznych + olej SHELL 15w40 Musiałem to wymienić bo był już dosyć głośny .
Wczoraj rano odpalam tego potwora i co słysze znowu tak samo STUUUUUKA ,od wymiany tych podzespołów przejechałem nim może jakieś 500km .
CZY KTOŚ MOŻE TO ZAGADNIENIE ROZGRYŻĆ.Mi normalne ręce opadły
zważywszy na fakt że w tą wymiane wsadziłem pare setek.
Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podhale Posiadane auto: Fiat Cinquecento young 704 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Paź 2008, 10:31
Temat postu:
Re: TO NIEMOŻLIWE ZNOWU STUKA
A ten stuk milknie po nagrzaniu czy nie. Na zimnym silniku może stukać przez kilka minut. Jeżeli stuka cały czas to niedobrze - można jeszcze spróbować zalać olejem syntetycznym lub półsyntetycznym i przegonić go na wysokich obrotach. _________________ Aisan + LPG BRC Blitz EMU II
Re: ( Fiat Cinquecento ) TO NIEMOŻLIWE ZNOWU STUKA
Witam. Powiedz jaki przebieg ma CC i czy mechanik jak wkładał nowy wałek rozrządu czy sprawdzał luz na tulejach wałka. Możliwe że już są większe luzy i ciśnienie oleju ucieka z tylnej tuleji wałka a z tamtąd powinien płynać na hydrauliczne popychacze. Jeśli dochodzi pod małym cisnieniem to to jest przyczyna stukania. A dróga mozliwość ale nie jestem pewien na 100% czy w CC700 jest na dźwigienkach zaworowych śruba regulacyjna luzu zaworów, jeśli tak to trzeba wstepnie wyregulować luz a reszte zrobi hydraulika. Ale mówie nie jestem pewien czy są te śróbki. Ten olej co masz w CC jest dobry nie robiłbym eksperymentów z półsyntetykami i syntetykami jeśli wcześniej jezdził na mineralnym. _________________ mztom
Re: ( Fiat Cinquecento ) TO NIEMOŻLIWE ZNOWU STUKA
olej gesty i mineralny zadnych syntetykow moze byc zwykly najtanszy(samoregulujace sie) . Popychacze sa w dwoch rozmiarach i te dluzsze ponoc mozna stosowac we wszystkich typach silnikow a te krotsze tylko w starszych typach. Koncowa produkcja 97r 98r sa zpewnoscia na tych dluzszych. Roznica w dlugosci jest niewielka jednak zastosowanie nieodpowiednich(krotszych) spowoduje halas. Jesli autko jest po remoncie i halasuje to albo masz nieodpowiednie popychacze albo nie przechodzi olej przez otwory wewnatrz popychaczy. Masz starszy model ale czy wiesz co bylo w nim robione wczesniej i czy wiesz jakie popychacze kupiles? _________________ Pierwszego TARPANA wyklepano mlotkami - historia lubi się powtarzać!!!
Re: ( Fiat Cinquecento ) TO NIEMOŻLIWE ZNOWU STUKA
Zdarzają się wadliwe popychacze...nawet oryginały.
Tak bywa.. reklamacja nie wchodzi w grę.
Przerabiałem to kilka razy.
Odpalasz silnik po remoncie a tu....
Przykra sprawa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.