Witam, na samym wstępie chciałbym zaznaczyć, że szukałem odpowiedzi na trapiący mnie problem i niestety jej nie uzyskałem w żadnym wątku. Na forum zaglądam od czasu zakupu Stilo ale się nie udzielałem ze względu na to że wszystkie moje pytania zawsze były rozwiewane w innych tematach
Przechodząc do problemu... Kilka dni temu padł mi akumulator ze względu na pokonywanie krótkich tras gdzie nie miał jak się podładować ale załatwione to było poprzez odpalenie na kable. Wczoraj specjalnie w celu podładowania akumulatora i zapobieżenia problemowi rozładowanego akumulatora przejechałem 50km. Dziś rano ku mojemu zdziwieniu stilo nie było skłonne do odpalenia i mimo tego, że kręciło to nie odpalało. Po 4 próbach odpalania (za każdym razem była coraz krótsza i coraz słabiej kręcił) poddałem się i postanowiłem odpalić na kable co nie dało efektu. Pomogło odpalenie podczas ciągnięcia samochodu na linie (odpalił przy pierwszej próbie). Błąd EGR nie wyskakiwał. Podjechałem do elektromechanika w celu pomocy w diagnozie problemu i po dokonaniu pomiarów na akumulatorze powiedział mi, że stilo mimo wyciągniętego kluczyka i wyłączenia wszystkich "rzeczy" nadal pobiera prąd.
Chciałbym w tym miejscu się zapytać czy jest taka możliwość, że to ta ucieczka prądu sprawia problemy i czy przypadkiem nie chcą mnie naciągnąć. Pytam bo wątpliwości nasuwa mi to, że samochód odpalił podczas holowania i czy nie jest to może wina słabego paliwa (tankowane zawsze na Lukoil i nigdy nie było problemów) lub jakiś podzespołów.
PS. Żadne kontrolki dodatkowe się nie zapalały, a dioda świadcząca o nagrzaniu świec gasła, a same świece wymieniane były 3 lata temu.
Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 1041 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza Posiadane auto: Ford Fokus 1.6 diesel 2011r MODERATOR
Piwa: 43/16
Wysłany: Wto 15 Sty 2013, 18:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Silnik nie odpala, ucieczka prądu z akumulatora
Mechanik pewnie ma rację bo wszystko wskazuje na zbyt duży pobór prądu.Zmierz pobór prądu i ładowanie i napisz jakie jest.W większości przypadków winne jest radio. _________________ xxxxxxxxxxxx=300
Re: ( Fiat Stilo ) Silnik nie odpala, ucieczka prądu z akumulatora
Wg. instrukcji nie powinien brac wiecej niz ok.60mA. To ,ze zapalił lekko podczas ciagniecia, bo otrzymał wieksza predkosc wal korbowy, niz podczas krecenia rozrusznikiem, moze swiadzczyc o "konczacej sie " pompie wys.cisnienia. Mozesz odpinac klemę (-) na noc ,tytulem eksperymentu.Czy zapali bez problemów.Kumaty elektryk powinien wybadac , ktory odbiornik pobiera prad "na lewo" .W stilo jest kilka urzadzen które są pod "napieciem" poza stacyjką i mogą pobierac prad bez pozwolenia. W kwestii pompy wys. cisnienia, trzeba sprawdzic cisnienie jakie daje , nawet FES-em, dalej wtryskiwacze, bo moze którys z nich , wystarczy jeden i caly uklad "wariuje" nie pokazujac ,zadnego błedu, dlatego to jest bardzo trudne do zdiagnozowania i nie tanie w naprawie. Tu jednemu koledze na forum "wynalezli" uszkodzony wtryskiwacz i pociagneli go cos 500zeta. Uklad common rail , taki jest wredny do diagnozy.Mozesz jescze zrobic probe przlewową wtryskiwaczy, jak wiesz o co biega, to wyciagniesz jakies wnioski. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Kup miernik za kilkanaście złotych i bez problemu zrobisz ten pomiar.
Pisałem na forum kilka razy że w Stilo i wielu innych dieslach przyczyną problemów jest regulator napięcia na 14V.
Wykres prądu ładowania alternatora, obciążenie świecami i podgrzewaniem paliwa, światła a jak do tego dorzucisz nawiew, podgrzewanie szyby i lusterek to masz taki spadek że nie masz szans naładować akumulatora.
Diesel w takiej konfiguracji nie jest przewidziany do leniwego bujania się po mieście.
Odszukanie przyczyny zbyt dużego prądu pobieranego w spoczynku to jedno a jeśli chcesz mieć dobrze powinieneś mieć regulator na 14,5-14,6V
Odkąd zmieniłem u siebie i wstawiłem dużą Centra Futura skończyły sie problemy.
Przy większych mrozach odpuść sobie Lukoil, nie mają paliwa premium tylko zwykłe zaprawiane chemią.
Ciąganie diesla to proszenie się o kłopoty, rób tak dalej to bedziesz miał w czym gołębie hodować.
Wtryski można sprawdzić robiąc próbę przelewową. _________________ |
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta )
full lans )
|
Re: ( Fiat Stilo ) Silnik nie odpala, ucieczka prądu z akumulatora
Dziękuję za tak wyczerpujące odpowiedzi. Samochód wstawiony jest do mechanika i jutro dostanę informację na temat tego co "znalazł" i co chce wymienić. Uwagę o tym sposobie odpalania zapamiętam, niemniej jednak była to ostateczność, a stilo jakoś trzeba było do mechanika dostarczyć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.