W drugiej kolejności za problemem z turbiną, w moim nowo nabytym Stilo muszę sobie poradzić z nawiewem.
Pierwsza sprawa, to to że jest słaby, ale coś czuję że przeciwpyłkowy to jest fabryczny jeszcze , więc to sobie zmienię w poniedziałek.
Druga sprawa to słabe grzanie, co może być wynikiem słabego przepływu, ale bardziej coś czuję po przeczytaniu kilku tematów na forum, to że jednak termostat. W trasie 300km wczoraj -6*C i wskazówka temperatury była może w 1/4 zakresu albo i niżej. Jaki termostat polecacie?
Rozumiem, że chodzi o takie cudo?:
No a trzecie sprawa, to samo pokrętło wyboru nawiewu (nogi/szyba itd.) czasem przeskakuje, np. kręcąc w prawo jest najpierw ze dwa-trzy normalne zmiany pozycji- czuje lekki opór i słyszę jak się przepustnice otwierają odpowiednie, a potem pod koniec duży opór i trzaski jak by jakiś plastik przeskakiwał. Chyba po prostu trzeba zdjąć konsole i zobaczyć co tam się dzieje? Tam w miarę jest to na wierzchu, czy gdzieś głębiej?
No ale ogólnie, to zaczynam od wymiany filtra, bo przynajmniej będę czuł gdzie powietrze leci, bo w obecnym stanie mam z tym lekki problem taki mocny nadmuch jest _________________ --
pozdrawiam
Michał
Dzięki za linka, ciekawy patent, pomyślę, choć w sumie nowy cały kosztuje 160zł, więc tragedii nie ma. No właśnie jest różnica pomiędzy VERNET (160zł) a BEHR (320zł)?
Dziś wymieniłem filtr kabinowy. Dmuchawa działa chyba z 5x mocniej. Do zmieniarki kierunku nawiewu dobiorę się jak będę demontował oryginalne radio, szczególnie że na razie mam na głowie większe problemy silnikowo- turbinowe , no ale jedna rzecz naprawiona (a nawet dwie, bo jeszcze styki żarówki oświetlenia rejestracji;) ) _________________ --
pozdrawiam
Michał
Dobra już sobie sam doczytałem, że jak termostat to tylko BEHR.
Wczoraj chciałem się zabrać za tą nieszczęsną regulację trybu nawiewu (nogi/szyba itd.) no i utknąłem. Tzn wyciągnąłem radio, popielniczkę panel przedni regulacji nawiewu odkręciłem wszystkie śrubki i utknąłem. Nie mogę wyciągnąć panelu, bo żeby to zrobić muszę ściągnąć duże części plastikowe - boczne osłony zarówno kierowcy jak i pasażera- nie zrobiłem niestety zdjęć. Nie chciałem na darmo rozkładać pół samochodu, więc na razie dałem sobie spokój. Problem w tym, że nie za bardzo mogłem się dobrać do tych plastików, bo nie widziałem od nich żadnych śrubek, a na kołki nie są bo też nie chciały odejść pod wpływem siły
Z całą operacją i tak poczekam na nowy panel- na mój rozum objawy pasują do tego, że połamały się trybiki na pokrętle i dlatego przeskakuje:
Przykładowe zdjęcie:
http://www.motom.webd.pl/czesci/panele/285.jpg
I tak muszę dokupić część przednią bo plastiki są trochę połupane, a całość do dostania na allegro za ~50zł, więc tragedii nie ma. Tylko jak to w przyszłości ściągnąć, żeby mieć dostęp od tyłu? _________________ --
pozdrawiam
Michał
Witam,
Patent z termostatem sprawdzony został przeze mnie kilka dni temu i mogę śmiało polecić pomysł. Także zastanów się czy warto wydać taką kasę za termostat + płyn + ewentualnie robocizna.
Mam podobny problem z panelem nawiewu. Ukreciłem gałkę od prędkości nawiewu i w tej chwili zatrzymała się w 1 pozycji. Kupiłem cały panel i zatrzymałem się w tym samym miejscu z pracami co Ty już bardzo dawno. Panel służy za zbieracz kurzu
Daj znać czy prace posunęły się do przodu. Ja przewertowałem net i znalazłem więcej pytań niż odpowiedzi na ten temat.
Pomyśle, choć płyn i tak zmienię, bo poprzedni użytkownik nie był w stanie powiedzieć kiedy zmieniał, a to relatywnie mały koszt, a już chce doprowadzić samochód po zakupie do w miarę pewnego stanu, bo kilka lat chce nim pojeździć. Zrobię, więc kwestia samego termostatu.
W sumie to było pewne już, ale korzystając z tego że mi przyszedł kabel, to potestowałem trochę temperatury w jeździe miejskiej- przy zewnętrznej około 1,5*C.:
http://img228.imageshack.us/img228/170/termostatm.jpg
Jak widać po 10 minutach temperatura silnika osiągnęła raptem niecałe 60*c. Później się ustabilizowała w okolicach 70*C, czyli nie ma co rozmyślać- termostat na pewno cały czas jest otwarty, si?
Panel regulacji już mam, ale poczekam na jakiś cieplejszy dzień, bo coś czuje, że jednak pół samochodu trzeba rozebrać Co do manuali masz racje- jest trochę, ale nie wyjaśniają do końca- najbardziej podoba mi się ten angielskojęzyczny, gdzie jest krok w którym panel jest za plastikowymi elementami uniemożliwiającymi jego wyciągnięcie, a w następnym kroku panel jest zdemontowany jakby nigdy nic i zero opisu _________________ --
pozdrawiam
Michał
Ok, Udało się choć łatwo faktycznie nie było. Aby była możliwa wymiana trzeba zdemontować:
-boki tunelu środkowego (te na kołki )
- schowek duży-dolny (a żeby to zrobić, to trzeba schowek górny i boczek tam gdzie jest wyłącznik AirBaga pasażera )
-oczywiście radio, popielniczkę
- tunel środkowy wystarczy poluzować (cztery śrubki koło nawiewu na tylną kanapę), ja zdemontowałem podłokietnik, choć chyba nie było to niezbędne. Uwaga na kabel do przycisków ASR/city- trzeba go odpiąć bo jest krótki.
- no i krok ostatni- plastik który bezpośrednio przykrywa panel- mocowany jest na śrubkę po prawej z boku- dostęp po wymontowaniu schowka, śrubę po lewej od dołu pod kierownicę i śrubę koło kierownicy po prawej stronie- trzeba wyjąć ten malutki "schoweczek" i za nim jest śrubka.
Jak środkowy tunel był poluzowany to jakoś udało mi się wyszarpnąć ten plastik. Ja na szczęście nie musiałem wymieniać całego panelu wentylacji, tylko jedną część- cięgło, które poruszało linką było luźne w skutek czego przeskakiwało na trybikach kółka i nie miałem dostępnego ostatniego położenia czyli nawiewu w twarz . Zreperowane i jest gitara Jeszcze tylko termostat, dziś mi właśnie przyszedł ten TH4493.89 za 20zł i w następnym tygodni ubędę go wpychał w rurę
EDIT:
Dziś naprawiałem termostat. TH4493.89 sposobem podanym w 2 poście
przez bogd74. Obyło się bez większych problemów. Termostat wszedł bez najmniejszych problemów, choć wcześniej podgrzałem rurę opalarką, nasmarowałem troszkę silikonowym i użyłem rurki PCV i o nią zaparłem termostat i docisnąłem.
Oczywiście temperatura rośnie dużo szybciej i wskaźnik utrzymuje się pięknie w pionie
Tym samym zakończyłem wszystkie prace poruszone w tym temacie. Za pomoc dziękuję _________________ --
pozdrawiam
Michał
No ja kupiłem już z "przeskoczoną" od czasu jak ustawiłem tak jak ma być (opis w poprzednim moim poście w tym temacie), to już nie przeskoczyła i wszystko jest ok. _________________ --
pozdrawiam
Michał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Wnętrze nadwozia-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.