Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Seicento ) przepustnica nagrzewnicy



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Seicento ) Wnętrze nadwozia-klimatyzacja-konsola-nawiew
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ganeleon

Czytelnik



Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Seicento Young, 899 cm, '99, LPG
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 27 Sty 2013, 22:05
Temat postu:

przepustnica nagrzewnicy


Witajcie, mam taki problem: Jakiś czas temu wymieniono u mnie przepustnicę nagrzewnicy. Pojawił się wówczas problem z linką przesuwającą przepustnicę w pozycjach ciepło-zimno. Kiedy przekręcam pokrętło z zimnego powietrza na ciepłe, mogę to zrobić max do połowy, dalej pokrętło zachowuje się, jakby było na gumowej lince i przekręcone powyżej połowy, wraca z powrotem. Czy konieczna jest wymiana linki?

Z góry dziękuję za pomoc
Powrót do góry
bezli†osny

Stały Bywalec



Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): UE
Posiadane auto: Fiat Seicento 1.1, Peugeot 206
Piwa: 8/6
Wysłany: Nie 27 Sty 2013, 22:26
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) przepustnica nagrzewnicy


Myślę, że raczej nie linki, tylko przepustnicy, niestety. Prawdopodobnie założono ci przepustnicę nieoryginalną, która pod wpływem gorącego płynu chłodniczego blokuje się i nie chce działać. Miałem dokładnie to samo, identyczne objawy, jak wymieniłem całą nagrzewnicę /na nieoryginalną/ razem z zaworem. Potem było nawet tak, że zawór nie chciał się zamykać i w lecie leciało z nawiewu gorące powietrze. Słowem katastrofa! Wymontowałem więc nagrzewnicę i założyłem zawór oryginalny od starej nagrzewnicy /zawór okazał się sprawny, do wymiany była sama zakamieniona nagrzewnica/. Po założeniu starego oryginalnego zaworu problem zniknął, jak ręką odjął. Ewentualnie mogli źle założyć ci linkę, w złym miejscu zablokowana końcówka pancerza linki taką blaszką. Sama linka, myślę, nie jest przyczyną problemu. Proponuje wyjąć osłonę za akumulatorem /trochę ciężko/ i sam akumulator i będziesz miał dostęp /niewygodny, niestety/ do końcówki linki. Odepniesz taką blaszkę, zwolnisz końcówkę i ręką sprawdzisz, czy zawór nagrzewnicy lekko chodzi. Jeśli tak, to trzeba założyć prawidłowo linkę, jeśli nie, to wina samego wadliwego zaworu, głównie lipnego materiału, z jakiego jest wykonany
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
ganeleon

Czytelnik



Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Seicento Young, 899 cm, '99, LPG
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 28 Sty 2013, 13:41
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) przepustnica nagrzewnicy


Zawór nagrzewnicy za akumulatorem ustawiłem ręcznie w pozycji "ciepło", sama zaś malutka wajcha od przepustnicy chodzi lekko i bez oporów. Odłączyłem linkę, ale pokrętło w kokpicie nadal zachowuje się tak samo. Póki zima, nie będę nic kombinował, i tak trzeba grzać w aucie Smile
Dzięki wielkie Smile
Powrót do góry
probus

Czytelnik



Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubuskie
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 29 Sty 2013, 22:46
Temat postu:

Raczej te linki siadają


Prawdopodobnie poszła ci linka nr kat 46722590, zadzwoń do serwisu, niedużo kosztuje
Powrót do góry
ganeleon

Czytelnik



Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Seicento Young, 899 cm, '99, LPG
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 30 Sty 2013, 17:28
Temat postu:

Re: ( Fiat Seicento ) przepustnica nagrzewnicy


tak też zrobię, dzięki Smile
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 30 Sty 2013, 17:28
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
paawel

Czytelnik



Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sandomierz
Posiadane auto: Seicento 900 99r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 01 Sie 2013, 09:10
Temat postu:

przepustnica nagrzewnicy


To nie linka i nie przepustnica. Kolega napisał przecież ze odłączył wszystko a pokrętło dalej źle chodzi. Przerabiałem temat ostatnio bo też tak samo miałem. Problem tkwi w źle złożonym pokrętle. Na pokrętle(od wewnątrz konsoli) jest zębatka która wchodzi w zębatkę poruszającą linką. Jeżeli jest żle złożone tzn. tak że nie obracają się od skrajnej do skrajnej pozycji względem siebie zębatka na pokrętle i ta zębatka co przesuwa linkę to taki będzie efekt. Trzeba to delikatnie wyjąć(pokrętło) i ustawić na jedną skrajną pozycję i złożyć.--uwaga pomiędzy elemantami jest śrut !!.
Niby błaha rzecz a efekt złej pracy jest wkurzający bo mamy tylko na wpół otwary zawór nagrzewnicy. Oczywiscie można linkę przestawić przy nagrzewnicy i będzie zawór otwierała cały ale co z tego jak np w lecie nie domknie go całego i będzie grzać.
Tak przy okazji to nie radzę przekręcać pokrętła na siłę jeżeli jest taki efekt jak kolega ma bo zębatki są z plastiku i zapewne pourywają się zęby.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Seicento ) Wnętrze nadwozia-klimatyzacja-konsola-nawiew Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Seicento ) Wnętrze nadwozia-klimatyzacja-konsola-nawiew


Fiat

Sedici

17 900

2008r.

173 000 km

małopolskie

Fiat

Punto

5 555

2002r.

66 789 km

śląskie

Fiat

Grande Punto

10 500

2009r.

166 917 km

śląskie

Fiat

Punto

3 800

2001r.

181 345 km

śląskie

Fiat

Croma

10 900

2006r.

230 000 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2019 Created by idealneT and OM System