Kolejny temat w ramach doprowadzania Stilona do porządku po zakupie.
Oczywiście kupowałem przy -7*C, więc sprawdzenie nie było możliwe. W każdym razie sprzedający:"noooo wieee Pan dawno nie nabijałem klimy" itp.
Jutro ma być cieplej, to sprawdzę jak to działa, ale na oko nie działa, bo jak załączam klimę, to obroty nawet nie drgną. Podobno Stilo ma zabezpieczenie przed włączeniem sprężarki gdy instalacja jest nieszczelna?
Bo chyba u mnie taka sytuacja jest:
Nie dość że wymiennik chyba wypadł z zaczepu, bo sobie trochę "dynda" na rurkach bardziej się trzyma i opiera się na dole o osłonę silnika. To raczej ma nieszczelność gołym okiem widoczną po prawej stronie.
Druga dziwna sprawa, którą zauważyłem to jakiś dziwny zaślepiony przewód....nie mam pojęcia co to jest:
Jest to widok po otwarciu maski od przodu. Chodzi o ten przewód z niebieska końcówką- nie wiem czy to jest fabryczna sprawa- na oko z daleka wygląda jak by było zaślepione nakrętką z butelki PET i oklejone taśmą izolacyjną )) Od czego do czego to jest przewód? Coś nie mogę go zlokalizować na ePER no chyba, że to w ogólnie nie z układu klimy/ chłodzenia. Zdjęcie może tego nie oddaje. ale ta niebieska końcówka jest tak włożona i sobie dydna luźno z drugiej strony wąż idzie w kierunku silnika tym elastycznym kolankiem (harmonijką) widocznym na zdjęciu. Co to za cudo? _________________ --
pozdrawiam
Michał
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 65 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Sącz Posiadane auto: Mercedes w201,1998ccm,1984r,benz/lpg,automat.
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 02 Lut 2013, 15:11
Temat postu:
klima
Mogę się mylić,mnie to wygląda na zwór EGR.Jesli chodzi o klimę,to niestety musisz udać się do porządnego speca od klim,on szybko oceni czy układ jest szczelny(podczerwień),w moim aucie brakowało tylko czynnika chłodzącego,tak ,jeśli jest go zbyt mało lub jest np.zbyt zimno to układ moze ci sie nie włączać.Powinieneś mieć w układzie specjalny wzierniczek,takie okienko przeźroczyste,powinno być ono zielone,jeśli nie jest,to czynnika jest mało.Po napełnieniu,jeśli po dwutygodniowym okresie klima chłodzi to znak,że nieszczelności nie ma,zazwyczaj przez ten okres czynnik ucieknie,jesli nieszczelność jest.
Może faktycznie EGR- tzn zawór jest wyżej na silniku po prawej stronie z tego co widziałem, ale w sumie chyba ta rura by do niego wystarczyła na długość. Czytałem o zaślepianiu, ale nie wiedziałem, że to tak profesjonalnie się robi Zerknę na to jak będę miał kolejny "dzień sam na sam z samochodem" w planach właśnie na niego miałem czyszczenie EGR i wymianę termostatu.
Co do klimy, to właśnie jeszcze myślałem, że sprężarka może się też nie włączać jeżeli temperatura zewnętrzna to te 5-6*C jak ostatnio. Ale nieszczelność raczej też jest- gołym okiem widoczna dziura na samym dole po prawej stronie na zakończeniu rurki. Cóż jak będzie wiosna to się odwiedzi jakiś zakład co uszczelnia i napełnia (+poboczne rzeczy odgrzybianie itp po tylu latach)- może ktoś poleci jakiś we Wrocławiu? _________________ --
pozdrawiam
Michał
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 1360 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 16V
Piwa: 57/9
Wysłany: Czw 14 Lut 2013, 17:41
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Klimatyzacja raczej do naprawy
Ale jestes zakręcony z tym silnikiem, EGR jest z tyłu silnika na środku blisko podszybia, do niego idzie ta stalowa karbowana rurka wychodząca z wydechu koło turbiny, przy termostacie w tył do góry i wchodzi do EGR od dołu.
Ta zaślepiona korkiem rurka z tego co widzę na fotce wychodzi z gumowej karbowanej gumy pomiędzy przepływomierzem założonym na obudowę filtru powietrza a turbiną, ten wężyk powinien byc podłączony do zbiorniczka pod obudowa filtru powietrza, tam trafia "wyparskany" olej.
To tak w skrócie.
Sam chcesz wymienić termostat?
Czarno to widzę, sam wiele robiłem ale przy termostacie miałem chwile słabości jak nie mogłem odsunąć rurki chłodzenia spalin do EGR _________________ |
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta )
full lans )
|
A jak mam nie być zakręcony jak to praktycznie pierwszy własny samochód a do tego pierwsza styczność z dieslem. Po drugie kolega PhantomASA1 mnie zmylił no i jeszcze ten szkic co gdzieś na necie znalazłem:
więc wydawało mi się że ta rurka to może być ta nr5 w miejscu gdzie jest ta opaska zaciskowa. Wiem że EGR jest z tyłu silnika, ale z tego schematu wygląda jakby właśnie ta rura dalej wchodziła od dołu do EGR (w miejscu montażu owalnej zaślepki) i może ktoś miał pomysł zaślepienie EGR już w tym miejscu.... no ale pewnie masz rację i to inna rurka. Jakoś w następnym tyg zorganizuje sobie dzień wolny i pojadę do ojca na kanał.
Termostat....myślałem że to większy problem nie jest- w końcu tyle tutoriali. Ja tam jakieś zdolności manulane mam, więc jestem dobrej myśli. No chyba, że wymiana to robocizna rzędu 50zł , to może nie ma co się babrać, no ale wątpię, bardziej bym strzelał 150-200, to już gra warta świeczki... _________________ --
pozdrawiam
Michał
Co do termostatu, to będę kombinował z wciskaniem w rurę TH4493.89, jednak 20zł zamiast 300 daje do myślenia
Przy okazji ostatniej zabawy w mechanika, dokładnie oglądnąłem miejsce gdzie wydawało mi się jest uszkodzenie wymiennika:
Mam tylko nadzieję, że to jedyne miejsce gdzie klima jest nieszczelna, bo łatwe do zalutowania.
Teraz taki pytanie, bo powoli zaczynam się rozglądać za warsztatami co mi to zrobią.
Po pierwsze ile czynnika wchodzi do układu?
Czym się różni czynnik R134a od R12?
Na coś jeszcze zwrócić uwagę przy naprawie? Ew. może ktoś poleci warsztaty we Wrocławiu, które się w tym specjalizują?
Ciekawi mnie tylko, czy sprężarka wstanie po dłuższym okresie nieużywania.... _________________ --
pozdrawiam
Michał
Dobra odgrzebuję temat, bo lato się zbliża, kasy akurat ostatnio doszło, to można się wziąć za naprawę. Byłem w zakładzie co robi klimę i tak jak zresztą już się zorientowałem- odradzają spawania, szczególnie w takim miejscu. Może i lepiej, przynajmniej będzie pewność, że będzie chłodnica będzie szczelna. Podobno we Fiatach sprężarki dość dobrze znoszą dłuższe okresy przestoju i tu nie powinno być większych problemów, natomiast rurki na trasie chłodnica <--> sprężarka lubią się psuć, no ale zobaczymy po wymianie chłodnicy co będzie dalej.
Jeszcze mam jedno pytanie związane z tematem. Czy pomiędzy chłodnicami a osłoną silnika jeszcze powinna być jakaś belka wspornikowa? U mnie to wygląda tak:
i już nic więcej nie ma- tylko osłonę silnika przykręcam. A gdzieś na allegro coś takiego żem znalazł:
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: STILO MW 1,9 MultiJet 120 KM
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 24 Maj 2013, 15:38
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Klimatyzacja raczej do naprawy
Shadov napisał:
Jeszcze mam jedno pytanie związane z tematem. Czy pomiędzy chłodnicami a osłoną silnika jeszcze powinna być jakaś belka wspornikowa? U mnie to wygląda tak:
i już nic więcej nie ma- tylko osłonę silnika przykręcam. A gdzieś na allegro coś takiego żem znalazł:
Tam powinny być dwie belki - 1 do mocowania chłodnicy wody, 2 do mocowania chłodnicy klimatyzacji. Nie wiem na czym te chłodnice się u ciebie trzymają, bo u mnie jak odkręciłem belkę od chłodnicy klimy (5 srub), to chłodnica od razu opadła na dół. Chłodnicę wsuwa się od dołu na swoje miejsce i ta dolna belka jest w zasadzie jej mocowaniem.
Zakończyłem sprawę.
Belki faktycznie były potrzebne, jednak do chłodnicy silnika, a druga do chłodnicy klimy; kliknąłem po 20zł/szt na allegro
Sama naprawa klimy przebiegła na szczęście w miarę bezboleśnie. Tzn. pan mechanik od razu powiedział, że w tym miejscu faktycznie dostęp fajny, ale spawać nie ma co, bo to główna rura, duże różnice temperatur i spaw długo nie potrzyma. Może i dobrze, tak więc nowa chłodnica ~350zł...trudno, natomiast zdziwiła mnie cena dalsza, bo demontaż starej i montaż nowej chłodnicy 80zł + 150zł testy szczelności układu nabicie czynnikiem, czyli chyba całkiem po taniości (inny Pan "mechanik" za samo ściągnięcie zderzaka do spawania chciał 100zł ).
No i najważniejsze- klima ruszyła bez problemu po dłuższym czasie nieużywania, kto wie mogło to być nawet 2 lata. Dobrze, bo już miałem wizje wymiany sprężarki itp.
A jeszcze jedno pytanie. Mechanikowi się spsuła maszynka do ozonowania/odgrzybiania itp. chciałem to zrobić w pakiecie, ale w sumie jak odpalę klimę, a potem wyłączę to nic a nic nie śmierdzi. W kilku samochodach które kojarzę po wyłączeniu klimy powietrze jest takie ciężkie,wilgotne, a tu nic a nic i w sumie nie wiem czy jest sens? Może klima nie działała tyle lat, że wszystkie grzyby umarły
A...jakie ciśnienie powinno być w FESie w parametrze "A/C Pressure" ? _________________ --
pozdrawiam
Michał
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: STILO MW 1,9 MultiJet 120 KM
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 03 Lip 2013, 10:11
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Klimatyzacja raczej do naprawy
Shadov napisał:
A...jakie ciśnienie powinno być w FESie w parametrze "A/C Pressure" ?
Przy wyłączonej klimie i temp. otoczenia 20 stopni mam około 6,5 po nocy. Przy pracującej klimie i 25 stopni na zewnątrz jest około 12-15 w zależności od zapotrzebowania na chłód, wentylator chodzi wówczas na I biegu (na postoju).
No właśnie....u mnie FES pokasuje ciśnienie 0,039...sprawdzałem w dwóch wersjach oprogramowania.
No a klima działa nawet całkiem ładnie, bo z tego co słyszałem to w Stilo nie chłodzi jakoś super wybitnie.
I teraz co to może być?...może uszkodzony czujnik? No ale wtedy nie powinna się chyba załączać (blokada załączenia kompresora żeby nie pracował na sucho). A u mnie wszystko gra- wciskam przycisk, kompresor się załącza, obroty skaczą z 850 na lekko powyżej 900, uruchamia się wentylator przy chłodnicy, no i chłodzi, więc o co kaman? _________________ --
pozdrawiam
Michał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Wnętrze nadwozia-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.