Dołączył: 11 Lut 2013 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Uno, 0.9, 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 15 Lut 2013, 01:04
Temat postu:
Uno 899 ccm '99 - regulacja luzu zaworowego ...
Witam forumowiczów,
kopałem w internecie, kopałem na forach, przeglądałem wątki, ale nadal nie mam pewności.
Od niedawna jestem szczęśliwym nabywcą uniaka. Ostatnio dają o sobie znać zawory - zarówno na zimnym jak i na gorącym silniku.
Moje pytanie brzmi: czy w silnikach o pojemności 899 ccm jest możliwa regulacja zaworu przez wymienne płytki? Czy jednak są tam szklankowe popychacze?
Czy przy okazji szanowni forumowicze znają jakiś serwis w Warszawie, który ze studenta nie zdarłby ostatniej kasy na naprawę tego ustrojstwa ?
Re: ( Fiat Uno ) Uno 899 ccm '99 - regulacja luzu zaworowego ...
W tym silniku są popychacze hydrauliczne,więc luzu się nie reguluje.Jest to silnik z Seicento 900 przeszczepiony do Uno w końcowych latach produkcji(1999-2002).
Prawdopodobnie starsze Uniaki 0,9 nie miały hydrauliki i stąd rozbieżności.
Zacznij może od wymiany oleju,czasem pomaga.
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 1158 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat Panda 1.1 2008
Piwa: 49/14
Wysłany: Pią 15 Lut 2013, 11:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) Uno 899 ccm '99 - regulacja luzu zaworowego ...
Dokładnie tam są hydropopychacze,wstępnie tylko ustala się luz po wymianie popychaczy,jak Ci stukają już na ciepłym,to radzę na początek wymienić olej,pewnie na mineralnym jeździsz i się pozapychały,może pomoże,jak nie pomoże wymiana oleju, to jak najszybciej wymiana popychaczy,bo wałek rozrządu pójdzie na złom,a koszty wtedy dużo wzrosną z naprawą.
Dołączył: 11 Lut 2013 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Uno, 0.9, 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 15 Lut 2013, 17:51
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) Uno 899 ccm '99 - regulacja luzu zaworowego ...
No dobra, spróbuję najpierw zalać olej.
Tu pojawia się ponowne pytanie: co lepsze?
Dla kieszeni - wiadomo to co tańsze, ale naczytałem się o tym Lotosie mało pochlebnych opinii, więc pokopałem dalej i wyskoczyły mi takie oto dwie opcje:
Mobil Super M 15w40 Shell Helix HX5 15w40
Czy może coś jeszcze innego sugerujecie?
Zarówno Mobil jaki i Shell to uznane marki, ale przyznam, że na specyfikacjach za mocno się nie znam.
Póki co natrzaskane jest 161.000 km
To, że leję mineralny (15w40) to nie ulega wątpliwości
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 1158 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat Panda 1.1 2008
Piwa: 49/14
Wysłany: Pią 15 Lut 2013, 22:51
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) Uno 899 ccm '99 - regulacja luzu zaworowego ...
No i tu mamy problem,żadne 15w40,do tego silnika z popychaczami hydraulicznymi,najlepszy jest 10w40,półsyntetyk.Zmiana na taki olej nie powinna przynieść rozszczelnienia silnika,tylko poprawę pracy popychaczy,jak nie pomoże,to tylko wymiana popychaczy. Zmień na 10w40.
Dołączył: 11 Lut 2013 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Uno, 0.9, 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 15 Lut 2013, 23:43
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) Uno 899 ccm '99 - regulacja luzu zaworowego ...
właśnie od poprzedniego właściciela dowiedziałem się, że lał półsyntetyk 10w40.
Więc zaleję pół syntetyk 10w40 ... i teraz pytanie jaki? Lotos, Mobil 1, czy Shell czy jeszcze co innego?
ps. dlaczego sugerujesz, że 15w40 nie byłby za dobrym pomysłem na popychacze hydrauliczne?
Re: ( Fiat Uno ) Uno 899 ccm '99 - regulacja luzu zaworowego ...
Przy takim przebiegu to wymiana oleju już raczej nie pomoże.Mój kolega ma Seicento 900 i przy przebiegu 130 tkm też mu zaczynają stukać popychacze na ciepłym-przymierza się do wymiany.
A jeśli chodzi o olej to jednak półsyntetyk.Ja już wlewałem różnych producentów:Lotos,GM,Petro Canada,Mobil 1 kupione na promocjach,często w marketach w przedziale 50-60 zł za 4l.Zawsze były to jednak oleje 10W40.
Re: ( Fiat Uno ) Uno 899 ccm '99 - regulacja luzu zaworowego ...
Cytat:
ps. dlaczego sugerujesz, że 15w40 nie byłby za dobrym pomysłem na popychacze hydrauliczne?
Przede wszystkim dlatego,że Fiat zaleca oleje 10W40 do tego silnika.Poza tym olej półsyntetyczny nie gęstnieje tak bardzo jak mineralny na mrozie-zwłaszcza teraz zimą,zapewnia lepsze smarowanie po uruchomieniu zimnego silnika.Pozostawia też trwalszy ślad tzw.film olejowy na gładzi cylindrów.Jak wiadomo silniki najbardziej zużywają się w pierwszych sekundach po uruchomieniu,zanim się zagrzeją,zanim olej dopłynie do wszystkich smarowanych elementów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Uno ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.