Witam
Nie jestem oryginalny z zapytaniem ale problem ten pomimo że tak licznie opisany nie dotyczy niestety mojego autka. U mnie problem wygląda następująco: auto gaśnie mi czasami na wolnych obrotach ale tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku. Nie zdarzyło się jeszcze by zgasł na zimnym silniku. W zależności od tego czy silnik jest zimny czy tez gorący samochód odpala za pierwszym razem. Zauważyłem też że jak samochód jest rozgrzany i powoli dodaję gazu obroty falują i wahają się. Ponadto na rozgrzanym silniku przy odpaleniu samochodu silnik prawie że gaśnie (parę razy zdarzyło się że zgasł) po czym dopiero wchodzi w odpowiedni rytm. Dodam również że wymieniłem przewody WN, świece oraz sondę lambda.
Dzięki za wszelkie porady i pozdrawiam
Stawiam na pompę paliwa.Koszt nowej ok 85zł.Wymiana jest dość łatwa tylko bak trzeba opuścić żeby wyciągnąć pompę.Też miałem podobny problem tylko w końcu padła i już nie odpalił.
Pozdrawiam _________________ Bravo jest super:)
A gdzie kolego znalazłeś pompę za ok. 85zł. Grzebię po internecie i nie widzę żadnej w podanej cenie. Jak już znajdę odpowiednią (ecc291) to kosztuje ona ponad 200 zł. pozdrawiam
witam
a propos tematu to zauważyłem również że w momencie włączania (obroty podskakują do 900) i wyłączania klimy (obroty od 850-800 )silnik też zaczyna "falować". Poradźcie co mam robić
Mam identyczny problem tyle że w 1.2 16V, poczytałem trochę i wynika z tego że może to być silniczek krokowy, niestety taki silnik do mojego auta kosztuje około 500zl, a wiec przed wymianą chciałbym mieć pewność ze to jest właśnie jego wina, jak to sprawdzić?
PS: pompa paliwa to na pewno nie jest, jak by to była ona to przy dużych obrotach tym bardziej by przerywał
Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 16v 76kW 97`
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 02 Sie 2008, 10:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) falujące obroty bravo 1,6 16v
Witam, mialem to samo, zdanie w zdanie, 1 odkrec silniczek krokowy i odpal na chwile, jesli jest to samo to silniczek odpada (btw: sonda odpada bo by Ci wogóle nie odpalil) ale wracajac do silnczka na wylaczonym silniku pozadnie przeczysc ten trzon to wskakuje do srodka, pozniej malym srobokretem i nawinieta na niego delikatna szmatka przeczysc wejscie silniczka krokowego. podlacz go i przykrec spowrotem, nastepnie odlacz wpinke od komputera ktora znajduje sie obok akumulatora i na zimnym silnuku z odlaczona wpinka niech postoi z 5-10 min, niech spowrotem komputer dobierze sobie potrzebne i nienadmierne dawki i powinno byc ok.
a co zrobić jak się ma zintegrowany silniczek krokowy z przepustnicą ??? )))
Nie zintegrowany z przepustnicą tylko z potencjometrem, na przepustnicy sie go montuje, jeżeli obroty szwankują to niestety jest to wina silniczka krokowego, a co gorsza w tym przypadku musisz kupić nowy bo ten jest nierozbieralny (inne można przeczyścić).
Co do wypowiedzi BAKU ; oczywiście przy ropniokach:) wymiana filtra paliwa może pomóc lecz przy benzyniakach nie ma to sensu przy tym problemie
Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 87 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 16V GT,2000 r
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 07 Wrz 2008, 22:27
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) falujące obroty bravo 1,6 16v
Niestety benek25 nie masz racji. Silniczek krokowy w tym silniku po lifcie jest zintegrowany z przepustnicą( inaczej mówiąc -zamontowany na stałe w korpusie przepustnicy) , czujnik położenia też zresztą jest zamontowany na stałe.calino Niezostaje Ci nic innego jak kupić płyn w spreju do czyszczenia przepustnic . Kilka razy wyczyścić przepustnice wraz z silniczkiem ( część płynu wyczyści silniczek - takie jest założenie). Potem reset kompa . I czekać na efekty.
A tak mój błąd, nie zauważyłem że temat dotyczy modelu 1.6 16V a ja pisałem o swoim 1.2 16V, ich silniczki krokowe znacznie się różnią, do 1.6 cena wynosi 80 a do 1.2 już 500zl, różnica w cenie taka duża ze względu na potencjometr wbudowany na stałe do tego silniczka
Dołączył: 31 Maj 2008 Posty: 90 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krosno/Lublin Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 100 GT + LPG, 1999r.
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 08 Wrz 2008, 22:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) falujące obroty bravo 1,6 16v
Cytat:
A tak mój błąd, nie zauważyłem że temat dotyczy modelu 1.6 16V a ja pisałem o swoim 1.2 16V, ich silniczki krokowe znacznie się różnią, do 1.6 cena wynosi 80 a do 1.2 już 500zl, różnica w cenie taka duża ze względu na potencjometr wbudowany na stałe do tego silniczka
Znowu się mylisz, bo do modeli 1,6 od roku '99 (o którym jest mowa) tak jak napisał ADAMS.72 nie ma silniczka krokowego jako części oddzielnej, jest on wintegrowany w korpus przepustnicy i taka przyjemność kosztuje 470zł (nowy). Mnie właśnie wczoraj udało się kupić za 110zł (używka z modelu 2001) z przesyłką całość, jak przyjdzie, założe i zobaczę czy będzie różnica, bo czywiście również mam problemy z gaśnięciem i falowaniem obrotów, a czyszczenie przpustnicy i krokowca z zewnątrz nie dało efektów.
EDIT:
Panowie, rewelacja! wymieniłem całą przepustnicę tak jak pisałem używka z modelu 2001, problem zniknął! mam nadzieje że raz na zawsze. Auto nie gaśnie, po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy obroty płynnie spadają w dół, nie falują. Nie mam pojęcia co było nie tak z poprzednią przepustnicą, czy to silniczek krokowy się zawieszał, czy czujnik położenia przepustnicy miał do czynienia, wiem jedynie że pomogło i nie żałuje wydanej stówki
Kolego thomasz222 mógłbyś mi napisać gdzie można kupić nową i w dodatku kompletną przepustnicę (łącznie z potencjometrem i krokowym) za 470zł?? Tam gdzie się dowiadywałem to chcieli 250 ale za używaną natomiast w ASO zaśpiewali 2200zł . Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.