Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
carcass

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): ok. Krakowa
Posiadane auto: CC 900 SX, 1997 r, gaz
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 14:45
Temat postu:

Uszczelka pod głowicą - CC 900


Czy wzrost temperatury do ponad 110 to jest ostateczny powód do wymiany uszczelki pod głowicą w moim CC 900 ? Samochód grzeje się głównie przy długotrwałym podjeździe pod górę. Wczoraj skoczyła mi temperatura do 120 st przy podjeździe pod Przełęcz Krowiarki od strony Skawicy. Przejechałem wczoraj ponad 300 km i jak dojeżdżałem do domu to temperatura znów mi skoczyła do ok. 120 stopni. A teraz co już zostało sprawdzone bądź wymienione:
- termostat,
- czujnik temperatury,
- korek od zbiorniczka wyrównawczego,
- pompa wody,
- wentylator również się załącza, choć pracuje bardzo krótko i sie wyłącza - mimo, że temperatura po jego włączeniu się nie spada.
Jestem skłonny wymienić tą uszczelkę pod głowicą, ale jak wiecie jest to naprawa dość droga i chciałbym mieć pewność że to pomoże mojemu bolidowi.
Wybaczcie jeśli powielam ten temat. Z góry dziękuje za opinie.

Wojtek
_________________
Jak to w życiu bywa różnie - raz kwadratowo, raz podłużnie.
Powrót do góry
gadu-gadu
Dariush

Debiutant



Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: CC 899 wtrysk
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 16:08
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


a czy ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym?
autko może kopci?
może jakiś spadek mocy?
białe ślady, bądź ślady wody na bagnecie?
Powrót do góry
gadu-gadu
carcass

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): ok. Krakowa
Posiadane auto: CC 900 SX, 1997 r, gaz
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 16:22
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


Dariush napisał:
a czy ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym?
autko może kopci?
może jakiś spadek mocy?
białe ślady, bądź ślady wody na bagnecie?


1. Płynu na pewno ubyło mi po wczorajszych przygodach i to sporo, ale to chyba nic dziwnego, skoro wywaliło mi go przez korek - przynajmniej częściowo,
2. Czy kopci ? Raczej nie,
3. Jeśli chodzi o moc to niczego niepokojącego nie zauważyłem, choć czasem delikatnie przerwie na gazie,
4. Na bagnecie raczej wszystko ok. Olej niedawno wymieniany. Normalny złotawy kolor jak przy stosunkowo świeżym oleju.
_________________
Jak to w życiu bywa różnie - raz kwadratowo, raz podłużnie.
Powrót do góry
gadu-gadu
TAIF

Junior admin


Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 6434
Skąd jesteś (miejscowość / region): PolskaPółnocnaTcz.
Posiadane auto: CORSA C 1.2/A170 W168 1.7 Diesel/ YAMAHA 1.2 i 1.7 Honda ST1300
Piwa: 147/249
Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 17:18
Temat postu:

uszczelka pod glowica/wentylator


http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=17264&highlight=

nawet jezeli jest sprawna uszczelka pod glowica to Wydaje mi sie ,ze przegrzales silnik i teraz beda po kolei wychodzic rozne dolegliwosci z tym zwiazane.
Warto sprawdzic czujnik wentylatora przy jakiej temp. sie zalacza i wylacza.
praca elektrowentylatora powinna wahac sie:
_wlaczenie 90-94 *C
_wylaczenie 85-89 *C
_________________
Regulamin forum dyskusyjnego.










Tako rzecze Zaratustra:
W piwie siła, w winie mądrość a w wodzie zarazki.
Powrót do góry
Dariush

Debiutant



Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: CC 899 wtrysk
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 22:05
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


Co do uszczelki to teraz mi się przypomniało.

Kiedyś w swoim CC miałem ten sam problem, przegrzewał się, a wentylator się włączał na krótko. Nie było płynu w oleju, moc też była, płynu ubywało.

Okazało się po wymianie wszystkich gratów typu termostat czujniki itp. że to uszczelka.

A co do przegrzania to racja, teraz mogą puścić uszczelnienia ;(
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 22:05
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
mikki68

Auto Maniak



Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 956
Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE
Posiadane auto: VW polo 1.4 MPI
Piwa: 3/2
Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 22:56
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


ale skoro ci się mocno grzeje a wentylator ci hula tylko chwilę nie wychładzając dostatecznie to bym się skusił o sprawdzenie (wymianę) termowłącznika w hłodnicy i sprawdzenie jej drożniści. może jej czas już miną Embarassed
ps. mi jak się śmigło włączy to nieraz wysiądę zamknę i odejdę od auta a on jeszcze chwilę śmiga.
twoja sprawa ale ja bym się uszczelki nie czepiał jak nie będziesz miał żadnych objawów z tym związanych [może masz problem z wskaźnikiem] źle ci wskazuje?.
choć pisałeś że płyn ci wywaliło.
sprawdz co pisałem i częściej kontroluj autko [płyny ustrojowe]
a może nic wielkiego się nie stało?
sam kiedyś złapałem temperaturkę na czerwone [na momęt] jak mi pasek strzelił jadąc ponad 100km/h.
a ciągle jeżdze
a było to koło rok temu jak nabyłem auto.

Very Happy Very Happy
_________________
POLO 1.0 OSZCZĘDNY, NIE SZYBKI Smile już nie
POLO 1.4 KOMPROMIS POMIĘDZY Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
carcass

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): ok. Krakowa
Posiadane auto: CC 900 SX, 1997 r, gaz
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Lip 2008, 09:01
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


mikki68 napisał:
ale skoro ci się mocno grzeje a wentylator ci hula tylko chwilę nie wychładzając dostatecznie to bym się skusił o sprawdzenie (wymianę) termowłącznika w hłodnicy i sprawdzenie jej drożniści. może jej czas już miną Embarassed
ps. mi jak się śmigło włączy to nieraz wysiądę zamknę i odejdę od auta a on jeszcze chwilę śmiga.
twoja sprawa ale ja bym się uszczelki nie czepiał jak nie będziesz miał żadnych objawów z tym związanych [może masz problem z wskaźnikiem] źle ci wskazuje?.
choć pisałeś że płyn ci wywaliło.
sprawdz co pisałem i częściej kontroluj autko [płyny ustrojowe]
a może nic wielkiego się nie stało?
sam kiedyś złapałem temperaturkę na czerwone [na momęt] jak mi pasek strzelił jadąc ponad 100km/h.
a ciągle jeżdze
a było to koło rok temu jak nabyłem auto.

Very Happy Very Happy


Dzięki za odpowiedź. Wskaźnik myślę, że jest w porządku, bo jak na nim pojawiło sie 120 st to faktycznie dymy zaczęły iść spod machy. A przy normalnej jeździe po płaskim terenie trzyma temperaturę ok. 90 st. Być może to ten termowłącznik w chłodnicy o którym wspomniałeś, choć z drugiej strony chłodnica nie jest stara (ma dopiero półtora roku). Czyli wygląda na to, że najprawdopodobniej to będzie ta uszczelka niestety.
I oby się nie pojawiły jakieś skutki uboczne przegrzania silnika bo to by mnie już dobiło Sad.
_________________
Jak to w życiu bywa różnie - raz kwadratowo, raz podłużnie.
Powrót do góry
gadu-gadu
bosman900

Stały Bywalec



Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 203
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Clio, 1,2 16V, rocznik 2001
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 22 Lip 2008, 10:15
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


Lubie ten temat bo męczyłem się z tym kilka miesięcy Wink . Polecam taką metodę sprawdzenia:
Grzejemy silnik na do 110 /120st. i odpowietrzamy układ chłodzenia (odkręcamy motylka i gazujemy). Jak spadnie trochę temp i wiatrak zacznie lepiej chłodzić to może być zapowietrzenie przez UPG.
Albo jak pojeździsz i masz te objawy to otwórz ogrzewanie na postoju z włączonym silnikiem. Brak ogrzewania na wolnych obrotach (nie w czasie jazdy)i wiadomo o co chodzi. Crying or Very sad
Też wymieniłem czujnik na chłodnicy i inne [cenzura]ły ale one działają poprawnie bo to chyba miejscowe nagrzanie do 110st właśnie przez zapowietrzenie układu. Przyznaję, że jeździłem z tym jakiś czas i nic się więcej nie stało z silnikiem - chociaż nie polecam.
Powrót do góry
carcass

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): ok. Krakowa
Posiadane auto: CC 900 SX, 1997 r, gaz
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Lip 2008, 11:35
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


bosman900 napisał:
Lubie ten temat bo męczyłem się z tym kilka miesięcy Wink . Polecam taką metodę sprawdzenia:
Grzejemy silnik na do 110 /120st. i odpowietrzamy układ chłodzenia (odkręcamy motylka i gazujemy). Jak spadnie trochę temp i wiatrak zacznie lepiej chłodzić to może być zapowietrzenie przez UPG.
Albo jak pojeździsz i masz te objawy to otwórz ogrzewanie na postoju z włączonym silnikiem. Brak ogrzewania na wolnych obrotach (nie w czasie jazdy)i wiadomo o co chodzi. Crying or Very sad
Też wymieniłem czujnik na chłodnicy i inne [cenzura]ły ale one działają poprawnie bo to chyba miejscowe nagrzanie do 110st właśnie przez zapowietrzenie układu. Przyznaję, że jeździłem z tym jakiś czas i nic się więcej nie stało z silnikiem - chociaż nie polecam.


I co Ci ostatecznie pomogło ? Wymiana UPG ?
Taki czujnik temperatury na chłodnicy to jaki koszt ?
Uszczelka to juz nie przelewki pewnie z 300 PLN by na to poleciało jak nic Sad.
_________________
Jak to w życiu bywa różnie - raz kwadratowo, raz podłużnie.
Powrót do góry
gadu-gadu
carcass

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): ok. Krakowa
Posiadane auto: CC 900 SX, 1997 r, gaz
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Lip 2008, 12:50
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


A wtrącę jeszcze jedno. To nie jest tak przypadkiem, że ten typ tak ma i przy kilkukilometrowych podjazdach pod duży góra temperatura nagle skacze do góry ? Jak jeżdżę po płaskim terenie to ładnie trzyma 90 st. Nawet w korkach miejskich wzrasta mi do 110 st, ale nigdy na czerwone pole wskazówka nie wchodzi. Tylko te przeklęte "Krowiarki" - drugi raz to samo prawie dokładnie w tym samym miejscu.
_________________
Jak to w życiu bywa różnie - raz kwadratowo, raz podłużnie.
Powrót do góry
gadu-gadu
mikki68

Auto Maniak



Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 956
Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE
Posiadane auto: VW polo 1.4 MPI
Piwa: 3/2
Wysłany: Wto 22 Lip 2008, 19:46
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


no no bosman900
dziwne żeczy jakieś piszesz? przynajmiej dla mnie.
albo sam masz coś z chłodzeniem albo u mnie dziwnie jakoś jest? Shocked
mi bolid nawet w korku albo na postoju nie złapie 110-120 stopni.
bo jak wskazówka zbliża się pod 100 to się śmigło włącza i temperaturka spada Laughing
a ty piszesz 110-120 stopni i gazujesz? płyn by ci przecież wybiło [wrzenie] kupę pary z pod maski Surprised

może dlatego że mam nową chłodnicę a w zakamienionych jest ciężej zbić temperaturkę.

Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
POLO 1.0 OSZCZĘDNY, NIE SZYBKI Smile już nie
POLO 1.4 KOMPROMIS POMIĘDZY Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
bosman900

Stały Bywalec



Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 203
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Clio, 1,2 16V, rocznik 2001
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 22 Lip 2008, 19:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


Czujnik temp to 11 zł. Wymiana uszczelki to około 300zł. U mnie zdecydowanie pomogło. Od roku nie mam już z tym żadnych problemów.
Powiem szczerze że długo z tym jeździłem i nic się więcej nie rozwaliło ale nie polecam takiego ryzyka.
Jeździłem też dużo po górach i nie sadze, że to ma wpływ na autko. Ja prawdopodobnie rozwaliłem uszczelkę jak testowałem możliwości sprzętu. Poszedł 140zł ale koszt zabawy zdecydowanie za duży. Myślę, że ten silnik jak każdy inny nie lubi maksymalnego wysiłku. Teraz nie przekraczam 100 (max 120km/h).

Każdy próbuje wymiany korka go zbiorniczka, termostatu, czujników, pompy płynu (mnie to ominęło) czy np uszczelniaczy do chłodnicy. Chyba po to jest to forum żeby się nie pakować w zbędne koszty tylko zrobić to co potrzeba. Wink
Powrót do góry
bosman900

Stały Bywalec



Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 203
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Clio, 1,2 16V, rocznik 2001
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 22 Lip 2008, 19:56
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


mikki68 napisał:
no no bosman900
dziwne żeczy jakieś piszesz? przynajmiej dla mnie.
albo sam masz coś z chłodzeniem albo u mnie dziwnie jakoś jest? Shocked
mi bolid nawet w korku albo na postoju nie złapie 110-120 stopni.
bo jak wskazówka zbliża się pod 100 to się śmigło włącza i temperaturka spada Laughing
a ty piszesz 110-120 stopni i gazujesz? płyn by ci przecież wybiło [wrzenie] kupę pary z pod maski Surprised

może dlatego że mam nową chłodnicę a w zakamienionych jest ciężej zbić temperaturkę.



Tak miałem jak była walnięta UPG. Wrzało jak w czajniku a czasem parowało jak z gara. Straszny wstyd na światłach Very Happy O to chodzi że się układ zapowietrzał i nie było dobrego chłodzenia na wolnych obrotach. Teraz mam jak powinno być. Wszystko w normie nawet w Warszawskich korkach.
Powrót do góry
carcass

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): ok. Krakowa
Posiadane auto: CC 900 SX, 1997 r, gaz
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 23 Lip 2008, 09:17
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


Wczoraj wymieniłem termowłącznik chłodnicy i niestety nie pomogło. Po tym jak temperatura przekroczy 100 st włącza się niby wentylator, ale pracuje raptem kilka sekund i nie zbija temperatury. Czyli wszystko po staremu. Czyli mam się nastawiać na wymianę uszczelki pod głowicą ???
Inny mój znajomy mechanik twierdzi, że prawdopodobnie będzie to pompa wody. Możecie mi napisać jakie są objawy źle pracującej pompy wody i czy może to być również to.
Znalazłem też koło kierownicy ręczny włącznik do wentylatora. Wiem, że nie jest to jakieś idealne wyjście, ale zawsze można go trochę wspomagać ręcznie pod górę. Prosze o finalne konkluzje, bo chciałbym coś zrobić z tym pojazdem zanim się nim wybiorę na wakacje. Dzięki.
_________________
Jak to w życiu bywa różnie - raz kwadratowo, raz podłużnie.
Powrót do góry
gadu-gadu
mikki68

Auto Maniak



Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 956
Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE
Posiadane auto: VW polo 1.4 MPI
Piwa: 3/2
Wysłany: Sro 23 Lip 2008, 13:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


rzfaktycznie może słabo działać pompa wodna szczególnie na wolnych obrotach [stojąc w korku] i nie pcha cieczy do chłodnicy tyle co powinno.
czy ty lub ktoś przed tobą nie lał czasem jakiś środków do obiegu chłodzącego ?.
czy nie zdejmowałeś czasem jakieś przewodu i patrzyłeś do ich środka może są czymś zalepione [jakiś nalot lub inne świństwo] co ogranicza ich drożność.
a jak nawiew ? na ciepłym silniku puść w nagrzewnicy ciepło i śmigło ma maxa a silnik na wolnych obrotach, jak po chwili powietrze będzie się robić coraz chłodniejsze [na wolnych obrotach silnika] to faktycznie pompa może nie wyrabiać lub układ jest zamulony [przytkany]
jak powietrze jest chłodniejsze to sprubój teraz dodać gazu i zobacz co wtedy ,czy poleci ciepłe?

pozdro Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
POLO 1.0 OSZCZĘDNY, NIE SZYBKI Smile już nie
POLO 1.4 KOMPROMIS POMIĘDZY Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Cinquecento »

Opinie o samochodach Fiat Cinquecento - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.

10) audio. »

FiatPanda

9 999

2005r.

242 000 km

warmińsko-mazurskie

FiatPunto Evo

15 999

2012r.

200 800 km

wielkopolskie

FiatTipo

37 900

2017r.

102 790 km

pomorskie

FiatTipo

49 900

2021r.

69 000 km

mazowieckie

FiatBravo

13 900

2009r.

230 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System