Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
carcass

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): ok. Krakowa
Posiadane auto: CC 900 SX, 1997 r, gaz
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 14:45
Temat postu:

Uszczelka pod głowicą - CC 900


Czy wzrost temperatury do ponad 110 to jest ostateczny powód do wymiany uszczelki pod głowicą w moim CC 900 ? Samochód grzeje się głównie przy długotrwałym podjeździe pod górę. Wczoraj skoczyła mi temperatura do 120 st przy podjeździe pod Przełęcz Krowiarki od strony Skawicy. Przejechałem wczoraj ponad 300 km i jak dojeżdżałem do domu to temperatura znów mi skoczyła do ok. 120 stopni. A teraz co już zostało sprawdzone bądź wymienione:
- termostat,
- czujnik temperatury,
- korek od zbiorniczka wyrównawczego,
- pompa wody,
- wentylator również się załącza, choć pracuje bardzo krótko i sie wyłącza - mimo, że temperatura po jego włączeniu się nie spada.
Jestem skłonny wymienić tą uszczelkę pod głowicą, ale jak wiecie jest to naprawa dość droga i chciałbym mieć pewność że to pomoże mojemu bolidowi.
Wybaczcie jeśli powielam ten temat. Z góry dziękuje za opinie.

Wojtek
_________________
Jak to w życiu bywa różnie - raz kwadratowo, raz podłużnie.
Powrót do góry
gadu-gadu
Dariush

Debiutant



Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: CC 899 wtrysk
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 16:08
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


a czy ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym?
autko może kopci?
może jakiś spadek mocy?
białe ślady, bądź ślady wody na bagnecie?
Powrót do góry
gadu-gadu
carcass

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): ok. Krakowa
Posiadane auto: CC 900 SX, 1997 r, gaz
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 16:22
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


Dariush napisał:
a czy ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym?
autko może kopci?
może jakiś spadek mocy?
białe ślady, bądź ślady wody na bagnecie?


1. Płynu na pewno ubyło mi po wczorajszych przygodach i to sporo, ale to chyba nic dziwnego, skoro wywaliło mi go przez korek - przynajmniej częściowo,
2. Czy kopci ? Raczej nie,
3. Jeśli chodzi o moc to niczego niepokojącego nie zauważyłem, choć czasem delikatnie przerwie na gazie,
4. Na bagnecie raczej wszystko ok. Olej niedawno wymieniany. Normalny złotawy kolor jak przy stosunkowo świeżym oleju.
_________________
Jak to w życiu bywa różnie - raz kwadratowo, raz podłużnie.
Powrót do góry
gadu-gadu
TAIF

Junior admin


Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 6434
Skąd jesteś (miejscowość / region): PolskaPółnocnaTcz.
Posiadane auto: CORSA C 1.2/A170 W168 1.7 Diesel/ YAMAHA 1.2 i 1.7 Honda ST1300
Piwa: 147/249
Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 17:18
Temat postu:

uszczelka pod glowica/wentylator


http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=17264&highlight=

nawet jezeli jest sprawna uszczelka pod glowica to Wydaje mi sie ,ze przegrzales silnik i teraz beda po kolei wychodzic rozne dolegliwosci z tym zwiazane.
Warto sprawdzic czujnik wentylatora przy jakiej temp. sie zalacza i wylacza.
praca elektrowentylatora powinna wahac sie:
_wlaczenie 90-94 *C
_wylaczenie 85-89 *C
_________________
Regulamin forum dyskusyjnego.










Tako rzecze Zaratustra:
W piwie siła, w winie mądrość a w wodzie zarazki.
Powrót do góry
Dariush

Debiutant



Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: CC 899 wtrysk
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 22:05
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


Co do uszczelki to teraz mi się przypomniało.

Kiedyś w swoim CC miałem ten sam problem, przegrzewał się, a wentylator się włączał na krótko. Nie było płynu w oleju, moc też była, płynu ubywało.

Okazało się po wymianie wszystkich gratów typu termostat czujniki itp. że to uszczelka.

A co do przegrzania to racja, teraz mogą puścić uszczelnienia ;(
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 22:05
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
mikki68

Auto Maniak



Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 956
Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE
Posiadane auto: VW polo 1.4 MPI
Piwa: 3/2
Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 22:56
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


ale skoro ci się mocno grzeje a wentylator ci hula tylko chwilę nie wychładzając dostatecznie to bym się skusił o sprawdzenie (wymianę) termowłącznika w hłodnicy i sprawdzenie jej drożniści. może jej czas już miną Embarassed
ps. mi jak się śmigło włączy to nieraz wysiądę zamknę i odejdę od auta a on jeszcze chwilę śmiga.
twoja sprawa ale ja bym się uszczelki nie czepiał jak nie będziesz miał żadnych objawów z tym związanych [może masz problem z wskaźnikiem] źle ci wskazuje?.
choć pisałeś że płyn ci wywaliło.
sprawdz co pisałem i częściej kontroluj autko [płyny ustrojowe]
a może nic wielkiego się nie stało?
sam kiedyś złapałem temperaturkę na czerwone [na momęt] jak mi pasek strzelił jadąc ponad 100km/h.
a ciągle jeżdze
a było to koło rok temu jak nabyłem auto.

Very Happy Very Happy
_________________
POLO 1.0 OSZCZĘDNY, NIE SZYBKI Smile już nie
POLO 1.4 KOMPROMIS POMIĘDZY Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
carcass

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): ok. Krakowa
Posiadane auto: CC 900 SX, 1997 r, gaz
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Lip 2008, 09:01
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


mikki68 napisał:
ale skoro ci się mocno grzeje a wentylator ci hula tylko chwilę nie wychładzając dostatecznie to bym się skusił o sprawdzenie (wymianę) termowłącznika w hłodnicy i sprawdzenie jej drożniści. może jej czas już miną Embarassed
ps. mi jak się śmigło włączy to nieraz wysiądę zamknę i odejdę od auta a on jeszcze chwilę śmiga.
twoja sprawa ale ja bym się uszczelki nie czepiał jak nie będziesz miał żadnych objawów z tym związanych [może masz problem z wskaźnikiem] źle ci wskazuje?.
choć pisałeś że płyn ci wywaliło.
sprawdz co pisałem i częściej kontroluj autko [płyny ustrojowe]
a może nic wielkiego się nie stało?
sam kiedyś złapałem temperaturkę na czerwone [na momęt] jak mi pasek strzelił jadąc ponad 100km/h.
a ciągle jeżdze
a było to koło rok temu jak nabyłem auto.

Very Happy Very Happy


Dzięki za odpowiedź. Wskaźnik myślę, że jest w porządku, bo jak na nim pojawiło sie 120 st to faktycznie dymy zaczęły iść spod machy. A przy normalnej jeździe po płaskim terenie trzyma temperaturę ok. 90 st. Być może to ten termowłącznik w chłodnicy o którym wspomniałeś, choć z drugiej strony chłodnica nie jest stara (ma dopiero półtora roku). Czyli wygląda na to, że najprawdopodobniej to będzie ta uszczelka niestety.
I oby się nie pojawiły jakieś skutki uboczne przegrzania silnika bo to by mnie już dobiło Sad.
_________________
Jak to w życiu bywa różnie - raz kwadratowo, raz podłużnie.
Powrót do góry
gadu-gadu
bosman900

Stały Bywalec



Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 203
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Clio, 1,2 16V, rocznik 2001
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 22 Lip 2008, 10:15
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


Lubie ten temat bo męczyłem się z tym kilka miesięcy Wink . Polecam taką metodę sprawdzenia:
Grzejemy silnik na do 110 /120st. i odpowietrzamy układ chłodzenia (odkręcamy motylka i gazujemy). Jak spadnie trochę temp i wiatrak zacznie lepiej chłodzić to może być zapowietrzenie przez UPG.
Albo jak pojeździsz i masz te objawy to otwórz ogrzewanie na postoju z włączonym silnikiem. Brak ogrzewania na wolnych obrotach (nie w czasie jazdy)i wiadomo o co chodzi. Crying or Very sad
Też wymieniłem czujnik na chłodnicy i inne [cenzura]ły ale one działają poprawnie bo to chyba miejscowe nagrzanie do 110st właśnie przez zapowietrzenie układu. Przyznaję, że jeździłem z tym jakiś czas i nic się więcej nie stało z silnikiem - chociaż nie polecam.
Powrót do góry
carcass

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): ok. Krakowa
Posiadane auto: CC 900 SX, 1997 r, gaz
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Lip 2008, 11:35
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


bosman900 napisał:
Lubie ten temat bo męczyłem się z tym kilka miesięcy Wink . Polecam taką metodę sprawdzenia:
Grzejemy silnik na do 110 /120st. i odpowietrzamy układ chłodzenia (odkręcamy motylka i gazujemy). Jak spadnie trochę temp i wiatrak zacznie lepiej chłodzić to może być zapowietrzenie przez UPG.
Albo jak pojeździsz i masz te objawy to otwórz ogrzewanie na postoju z włączonym silnikiem. Brak ogrzewania na wolnych obrotach (nie w czasie jazdy)i wiadomo o co chodzi. Crying or Very sad
Też wymieniłem czujnik na chłodnicy i inne [cenzura]ły ale one działają poprawnie bo to chyba miejscowe nagrzanie do 110st właśnie przez zapowietrzenie układu. Przyznaję, że jeździłem z tym jakiś czas i nic się więcej nie stało z silnikiem - chociaż nie polecam.


I co Ci ostatecznie pomogło ? Wymiana UPG ?
Taki czujnik temperatury na chłodnicy to jaki koszt ?
Uszczelka to juz nie przelewki pewnie z 300 PLN by na to poleciało jak nic Sad.
_________________
Jak to w życiu bywa różnie - raz kwadratowo, raz podłużnie.
Powrót do góry
gadu-gadu
carcass

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): ok. Krakowa
Posiadane auto: CC 900 SX, 1997 r, gaz
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Lip 2008, 12:50
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Uszczelka pod głowicą - CC 900


A wtrącę jeszcze jedno. To nie jest tak przypadkiem, że ten typ tak ma i przy kilkukilometrowych podjazdach pod duży góra temperatura nagle skacze do góry ? Jak jeżdżę po płaskim terenie to ładnie trzyma 90 st. Nawet w korkach miejskich wzrasta mi do 110 st, ale nigdy na czerwone pole wskazówka nie wchodzi. Tylko te przeklęte "Krowiarki" - drugi raz to samo prawie dokładnie w tym samym miejscu.
_________________
Jak to w życiu bywa różnie - raz kwadratowo, raz podłużnie.
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Cinquecento »

Opinie o samochodach Fiat Cinquecento - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.

10) audio. »

FiatTipo

66 300

2021r.

36 781 km

podkarpackie

Fiat500

51 900

2019r.

32 000 km

kujawsko-pomorskie

FiatCroma

11 900

2007r.

255 000 km

łódzkie

Fiat500x

79 800

2021r.

29 000 km

wielkopolskie

FiatTipo

32 900

2017r.

142 000 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System