Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 175 Skąd jesteś (miejscowość / region): Knurów Posiadane auto: FIAT PANDA 1.2 2013
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 19 Kwi 2013, 12:13
Temat postu:
opony kierunkowe
Witam wszystkich! Nie wiem czy wybrałam odpowiedni dział. Ale mam poważny problem. Miałam wypadek, podczas lekkiego skrętu na mokrym nie umiałam zapanować nad autem wpadłam w poślizg i dachowałam, a jechałam nie za szybko. Czy przyczyną mogły mieć źle założone opony? z przodu jedna strzałka w kierunku do tyłu i podobnie było w tyle. Proszę o szybką odpowiedź, bo nie wiem czy nie iść z reklamacją za narażenie mojego życia i współpasażera
Na suchym to nie ma różnicy w którą stronę jest bieżnik, inaczej sprawa wygląda podczas deszczu, opona zamiast odprowadzać wodę gromadzi ją. Podejrzewam że skończy się niedostosowaniem stylu jazdy do panujących warunków. Temat przenoszę do dyskusji ogólnych _________________
śmierć jeździ szybko, jedź szybciej to Cię nie dogoni
jechałam nie za szybko. Czy przyczyną mogły mieć źle założone opony?
Ciężko na odległość ocenić, co było przyczyną poślizgu. Jeśli rzeczywiście nie jechałaś szybko /powiedzmy 60 - 70 km/h/ i nie robiłaś ostrego skrętu to raczej nie jest wina źle założonych opon. No ale nie chce mi się wierzyć, że przy spokojnej jeździe i lekkim skręcie na mokrym mogłaś wpaść w poślizg. Mogła być zanieczyszczona niewidoczną mazią jezdnia, mogłaś jednak jechać za szybko na panujące warunki, mogłaś nieostrożnie kopnąć w hamulec, ciężko to określić przyczyny wypadków są często nieprawdopodobne. No i źle założone opony nie powinny wyjechać na drogę, bo zwiększają prawdopodobieństwo wypadku
Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 175 Skąd jesteś (miejscowość / region): Knurów Posiadane auto: FIAT PANDA 1.2 2013
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 19 Kwi 2013, 23:10
Temat postu:
Re: opony kierunkowe
No cóż, ale taka prawda. Pomyłkowo założono mi je inaczej, i myślę że to z tego powodu. Dlaczego tak twierdzę? Wg. pewnego artykułu:
Czym grozi jazda na odwrotnie założonych oponach kierunkowych lub asymetrycznych?
Na suchej jezdni nie odczuwa się zmian w trakcji i precyzji prowadzenia, ale rośnie poziom hałasu. Natomiast podczas jazdy na mokrej jezdni zauważa się obniżenie prędkości, przy której pojawia się aquaplaning, zaś w trakcie bardzo dynamicznej jazdy na zakręcie utrata przyczepności może nastąpić bez ostrzeżenia!
Pamiętaj, aby kontrolować efekty pracy wulkanizatora po każdym demontażu kół z samochodu. Niewłaściwy montaż opon kierunkowych lub asymetrycznych na pojeździe - z osią obrotu w przeciwną stronę niż przewidział projektant bieżnika - jest wciąż jednym z najpopularniejszych błędów!
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 1360 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 16V
Piwa: 57/9
Wysłany: Sob 20 Kwi 2013, 01:40
Temat postu:
Re: ( Fiat Panda ) opony kierunkowe
Sam widziałem przypadki złego montażu opon kierunkowych.
Moim zdaniem w przypadku opon kierunkowych z bieżnikiem ukośnym przynajmnie w warunkach normalnych i wysokim bieżnikiem nie powinna stać się tragedia to w przypadku opon z bieżnikiem w jodełkę czyli odprowadzającym w obie strony, zamiana kierunku kiedy opona zgarnia wszystko do środka, dodatkowo bieżnik nie jest zbyt głęboki, może być ryzykowne.
Założenie opon kierunkowych w różny sposób na jednej osi po obu stronach samochodu to już proszenie się o kłopoty.
Skoro nawet funkcjonuje zapis o wymogu zakładania jednakowych opon na jednej osi pojazdu to chyba ktoś zauważył że ma to wpływ na zachowanie pojazdu, odwrócenie bieżnika czyli zmianę charakterystyki pracy bieżnika chyba można do tego porównać.
Iść z reklamacją, pójść owszem ale chyba nie obejdzie się bez opinii rzeczoznawcy i odpowiedniego pisma przedprocesowego z powołaniem się na opinię rzeczoznawcy, byłbym zdziwiony gdyby wulkanizator bez problemu wziął winę za wypadek na siebie i chciał partycypować w kosztach. _________________ |
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta )
full lans )
|
Jeżdżę z odwrotnie załozonymi zimówkami juz drugi sezon i nie ma absolutnie ŻADNYCH zmian w prowadzeniu . Już na pewno przez to samochód nie wpadł w poślizg. Rozumiem,ze wątek dotyczy samochodu miejskiego/kompaktu z prędkościami kodeksowymi a nie bolidu formuły I gdzie jedzie się na granicy fizyki.
Maniaczka,tak analizuję Twoje posty i zastanawiam się ,w jakim celu się tu zarejestrowałaś?
Reklama już została wyrzucona... _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Panda ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.