Po raz pierwszy kozystam z forum, więc proszę o wyrozumiałość
Mam fiata stilo 1,9 jtd multiwagon 100 KM, Ostatnio zaczoł mi się przegrzewać tzn, temperatura silnika przekraczała 90 stopni( pionowa kreska ) chłodnica wciąż zimna, wąż po prawej stronie chłodnicy ten od termostatu był gorący a ten po lewej stronie co idzie od bloku był zimny, ogrzewanie jak włączę w momęcie nagrzania silnika leci najpierw ciepło a potem zimno. wentylator włącza się odpowiednio zaraz po minimalnym przekroczeniu pionowej wskazówki . W serwisie powiedzieli mi że to termostat, więc kupiłem i wymieniłem.
Dzisiaj wybieram się na dłuższą jazdę i te obiajy wróciły , więc jestem trochę zdezorientowany, czy to może być pompa? chłodnica nie jest zapchana, więc nie wiem co robić, płynu w zbiorniuczku nie ubywa, układ odpowietrzyłem.
Może mi ktoś pomóc , za wszelkie wskazówki z góry serdecznie dziękuję.
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 1123 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik/ Wodzislaw Śląski Posiadane auto: Fiat Stilo Active 1.9JTD 80KM, Mercedes 190 D 2.0 1990r
Piwa: 64/3
Wysłany: Wto 02 Lip 2013, 17:54
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) problem z temp. silnika fiat stilo 1,9 jtd
Czemu twierdzisz że się przegrzewa? Wskazówka była by wtedy na maxa, czujnik temp jest na małym obiegu...jedyny dziwny objaw to dmuchanie zimnym powietrzem,spróbuj poodpowietrzać... Może nagrzewnica przypchana... ciężko tak na odległość.. _________________ Lubię browary.....latem zimne, zimą ....zimne
Re: ( Fiat Brava ) problem z temp. silnika fiat stilo 1,9 jtd
Witam,
Dzisiaj walczyłem z tym problemem, odpowietrzyłem go kilka razy, i wciąż mam ten sam objaw, mianowicie:
Odpalam zimny silnik, jadę na jazdę testową , włączam ogrzewanie na ful i powoli widzę jak temp silnika rośnie a tym samym dmuchawka ogrzewania w kabinie powoli daje ciepło, i w momencie gdy osiągane 90 stopni ciepło przestaje lecieć a leci zimno. i po chwili widzę jak wskazówka wychyla się na prawo powyżej 90 stopni, wtedy gaszę silnik by go nie przegrzać podnoszę maskę i sprawdzam przewody i chłodnicę, i prawy przewód od termostatu do chłodnicy jest gorący a lewy ten od bloku do chłodnicy( ( dół ) jest zimny:( odkręcam zbiorniczek z płynem i widzę jak lekko pęcherzyki powietrza wracają, płyn bulgocze.
Wymieniłem korek wlewu , termostat, i wciąż to samo:(
Czy mogła pójść pompa? czy może uszczelka albo głowica??
Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu, za wszelkie cenne wskazówki serdecznie dziękuję.
Re: ( Fiat Brava ) problem z temp. silnika fiat stilo 1,9 jtd
Uszczelka pod głowicą jeśliby poszła , to miałbys objawy od razu na zimnym silniku,choc są wyjatki od reguły i nieraz na gorącym się pokazuje dopiero. Prywatnie , to zacząlbym od pompy wodnej(tansza i mniej roboty).Moze oberwał się (wirnik) i pompa nie "przegania" płynu, stad przegrzewanie się układu i brak ogrzewania w centralce, podobnie jak układ c.o. w domu. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 1360 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 16V
Piwa: 57/9
Wysłany: Sro 03 Lip 2013, 22:01
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) problem z temp. silnika fiat stilo 1,9 jtd
Pierwsza zagadka to czy odpowietrzyłeś wszystkie punkty, pierwszy przed silnikiem na stalowej rurce, drugi na wężu nad termostatem, niestety u siebie odpowietrzałem rok temu i nie pamiętam czy kolejne punkty są za silnikiem i na chłodnicy.
Przy okazji zerknę na silnik ale napiszę dopiero w sobotę.
Jeśli nic nie zdziałasz może faktycznie przyjdzie sprawdzić stan pompy. _________________ |
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta )
full lans )
|
Re: ( Fiat Brava ) problem z temp. silnika fiat stilo 1,9 jtd
Jescze raz 3 grosze dorzucę od siebie, zaiste dziwne masz problemy . Ja wymienialem termostat dalej jak rok temu, nic nie odpowietrzalem.Jedyne co pamietam , to uzupelnieniu płynu , otworzylem ogrzewanie na max. , i uklad sam sie odpowietrzył. Wspomnialem o pompie wody, gdyż identyczne przypadki mam w pracy(na nieszczescie jestem mechanikiem) i nie moglismy dojsc przyczyny przegrzewania się silników (diesel cummins). Przyczyna była prozaiczna -"wytarł się" wirnik pompy i nie przeganiał wody w ukladzie.Latem się przegrzewał silnik, a w zimę operator szczekał zębami bo nie miał ogrzewania. Szukalismy usterki prawie rok z przerwami.Nie twierdzę ,ze u Ciebie jest to samo-ale objawy masz podobne do złudzenia. U mnie w pracy po wymianie pompy -objawy ustąpiły jak ręką odjął! _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.