Re: ( Fiat Stilo ) overboost, przeplywka - kilka pytan
Z tego co wiem czujnik MAP daje sygnał napięciowy i raczej taki powinieneś mierzyć. Mniej niż 1om to równie dobrze może mieć zwarcie.
W ogóle to powinieneś podpiąć się do kompa wtedy będziesz wiedział jaki naprawdę był błąd, chociaż objawy pasują do tego co tam sobie wymieniasz.
To że silnik chiał wyskoczyć po zgaszeniu tzn co nie gasł? Robił kilka obrotów? Wymiana overboosta pomogło na to? Czy też czyszczenie EGR i przy okazji zaworu motylkowego?
Re: ( Fiat Stilo ) overboost, przeplywka - kilka pytan
Witam, Może za to szarpanie odpowiedzialna jest uszkodzona przepustnica, której zadaniem jest natychmiastowe odcięcie dopływu powietrza do garów, aby mocna kompresja nie rzucała silnikiem tuż po wyłączeniu.
Re: ( Fiat Stilo ) overboost, przeplywka - kilka pytan
witam mianowicie okazało się że był padnięty czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze dolotowym a co do tego co kolega się pyta to się trząsł elektrozawór po zgaszeniu silnika a dobrze to widziałem bo miałem go przeniesionego na obudowę akumulatora więc napiszę jeszcze raz dla wiadomości innych posiadaczy stilona 1,9 jtd 115 km pojawienie się komunikatu :engine default: przy wyprzedzaniu i w okolicach 2500 obr. i po wyżej i utracie mocy był zatarty zawór EGR, padnięty elektrozawór, czujnik doładowania i zasyfiony przepływomierz przeczyściłem i na razie hula auto ma przejechane 95000 aby nikt się nie przestraszył zakupu tego modelu to dodam że przyczyną tego wszystkiego było nie wymienianie filtra powietrza przez bardzo długo przez poprzedniego właściciela z Hiszpanii dlatego nie żałujcie kilku zeta co 10000 km robić wymianę
Re: ( Fiat Stilo ) overboost, przeplywka - kilka pytan
witam
nie chce zakladac nowego tematu gdyz przypuszczam ze wina lezy po ktoryms z tych elementow: overbost, przeplywomierz lub zapieczona geomteria turbiny, silnik 1,9 jtd 115 km
problem polega na tym ze przy jezdzie ze stala predkoscia ok 130 km/h okolo 2500 obr/min silnik przerywa szarpie. odpuscilem gaz po czym zaczalem przyspieszac wyskoczyl blad engine fault po czym zgasl, zadna kontrolka sie nie pali na stale. przy przyspieszaniu spadkow mocy nie zauwazylem autko ladnie sie zbiera, spalanie wydaje mi sie ze jest w normie, nie kopci. dodam jeszcze ze takie samo szarpanie jest wycuwalne podczas przyspieszania 2, 3 biegu gdy silnik jest zimny.
Co myslisie jest przyczyna? overbos, czy moze przeplywka (przebieg niecale 80 000 km), czy tez moze EGR do czyszczenia, dodam jeszcze ze przy kupnie auta i sprawdzeniu go na examinerze zapisany byl jeden blad P0235 - cisnienie doladowania
sprawdzalem szczelnosc dolotu nic niepokojacego nie zauwazylem, jedyne co mnie zdziwilo to spocone rury za turbina. rozebralem je zeby wyczyscic i odziwo w srodku suche, jedynie sporo oleistej mazi jest w zbiorniku pod obudowa filtra powietrza. czy jest mozliwe ze turbina przez odme zasysa ta maź z tego zbiornika?? dodam ze po przejechaniu 3000 km ubytku oleju nie zauwazylem, czy to objaw padajacej turbiny?
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 864 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZACHODNIOPOMORSKIE Posiadane auto: było stilo MW jest croma 150kM
Piwa: 39/1
Wysłany: Pon 02 Lis 2009, 22:01
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) overboost, przeplywka - kilka pytan
a odnośnie overboosta też miałem taki kod błędu i przy ok3000 ob/min
palił chek brak mocy po rozebraniu i wyczyszczeniu wszystko jest ok auto lepiej zbiera się od dołu
Re: ( Fiat Stilo ) overboost, przeplywka - kilka pytan
przeplywomierz jest suchy, spocone sa rury miedzy turbina a intercoolerem. a przeplywomierz sprawdze w tygodniu jak znajdze czas. odepne go i pojezdze oraz sprawdze go miernikiem
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 245 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Stilo 3D 1,9 JTD 115 rok 2003
Piwa: 9/6
Wysłany: Pią 27 Maj 2011, 20:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) overboost, przeplywka - kilka pytan
koledzy a czy może ktoś wrzucić zdjęcie miejsca w którym znajduje się przepływomierz i overboost. Jest wiele informacji na temat czyszczenia a gdzie się dokładnie znajdują te elementy to nie wiem...
jeżeli któryś z kolegów byłby tak uprzejmy i mógłby wrzucić zdjęcie z zaznaczonymi elementami to byłbym bardzo wdzięczny... jutro mam wolne i chciałbym się zabrać za auto. _________________ >>STILO<<
Re: ( Fiat Stilo ) overboost, przeplywka - kilka pytan
@pitus1985
przypływka i overboost są 20cm od siebie
Przepływka - między filtrem powietrza (tuż przy nim) a turbiną. Dochodzi do niej wtyczka (z góry) staniesz przy masce głowa w dół i już widzisz
Overboost - przed filtrem powietrza a za zderzakiem, pod akumulatorem. dochodzą dwa cienkie ciśnieniowe wężyki i wtyczka.
Dostęp przez nadkole kierowcy lub przez kanał od dołu (ja demontowałem osłony + filtr powietrza) _________________ Jazda STILO = jedna wielka niekończąca się przygoda
Re: ( Fiat Stilo ) overboost, przeplywka - kilka pytan
tomn11 napisał:
witam wszystkich
czy przez zaślepienie egr komputer ECU może pokazywać inna dawkę powietrza niż jest to w realu
Przepływomierz właśnie zawsze pokazuje taką masę powietrza jaka płynie przez niego w realu
Tyle , że zaślepieniu EGR-a w momencie gdy ECU chce go otworzyć i dopuścić spalin (a nie może) to "widzi" za dużą wartość względem oczekiwanej i to jest prawidłowe wskazanie .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.