Witam, chchialbym zebrac w jednym watku wszystkie pytania dotyczace tych dwoch rzeczy a i przy okazji dowiedziec sie czegos czego nie znalazlem na forum:
1. Czy to to samo co 'blow-off'?
2. Czy znajduje sie w kazdej wersji z turbina?
3. Gdzie sie znajduje w aucie?
4. Czy warto go przemiescic w okolice akumulatora?
5. Czy warto go profilaktycznie przeczyscic po 131 tys. km?
6. Jakie sa objawy jego zlej pracy?
7. Jaki jest koszt wymiany w ASO?
Ten sam zestaw pytan dotyczy rozniwez przeplywomierza.
Z gory dziekuje za odpowiedz _________________ You make it, we break it!
Re: ( Fiat Stilo ) overboost, przeplywka - kilka pytan
1.Nie to samo co 'blow-off'. Blow off jest tylko w benzynowych i działa gdy zdejmujesz nogę z gazu a turbina jeszcze działa, a ciśnienie jest niepotrzebne. W JTD overboost pilnuje żeby w normalnej jeździe ciśnienie nie przekroczyło pewnych wartości i umożliwia tez overboost po wciśnięciu gazu do podłogi czyli chwilowe przekroczenie standardowych wartości ciśnienia. Jak działa źle to albo silnik nie osiąga maksymalnej mocy (ciśnienia doładowania) albo osiąga za dużą a wtedy to Engine Failure się zaświeci.
3. W każdym gdzie indziej w JTD Stilo pod akumulatorem w JTD Oplach np jest gdzieś wyżej za silnikiem zdaje się
4. W Stilo podobno warto, jest daleko od silnika blisko ziemi zimno mu tam i brudno.
5. Podobno warto go przeczyścić na necie można znaleźć nawet opisy
6. U mnie przed wymiana czuć było że auto jedzie od 2,5k teraz jest to płynne od poniżej 2k
7. W ASO 370. Nie polecam.
Przepływomierz (MAF)
2.MAF jest w każdej wersji common rail i nie tylko daje podstawowa informacja o ilości i temperaturze powietrza która trafia do silnika.
3. W każdym gdzie indziej w Stilo za turbiną z przodu maski po stronie kierowcy taka rura z drutami wychodzącymi z tego
5.Podobno są tacy co go czyszczą, a bosch twierdzi ze sie go nie da wyczyścić, a czyszczenie go rozkalibruje. Swoją drogą przepływka po każdym wyłączeniu silnika sama się czyści.(ECU przepuszcza sobie prąd przez ten drucik/płytkę co tam w środku jest i co sie ma wypalić to się wypala. Jakkolwiek MAF trzeba wymieniać co jakiś czas.
6.Przy średnio złej spadek mocy, przepływkę można odłączyć całkowicie ECU weźmie sobie ilość powietrza Pi x Oko i silnikowi się poprawi
Jeżeli gdzieś napisałem nieprawdę proszę o korektę
Re: ( Fiat Stilo ) overboost, przeplywka - kilka pytan
Sorki, ze sie podepne, ale by uniknac wyzej opisanych usterek, chcialbym sie dowiedziec ( od kogos "siedzacego w temacie") Jakie oborty lubi Stilo, ??? Jak nim jezdzic by nie doswiadczac powazniejszych usterek...?? obecnie jezdze na 2 tys momentu obr. czasem zdazami sie depnac w pdedal do podlogi.
moja wersja 1.9 JTD 5D Dynamic 115KM przebieg orginalny 86 tys. km.
Re: ( Fiat Stilo ) overboost, przeplywka - kilka pytan
aby uniknac usterek lejemy dobre paliwo i nie katujemy turbinki. Przepływka i overboost z czasem i tak sie skoncza... Warto czesciej zmieniac filtr powietrza (np. co 10kkm) - kencht kosztuje 37pln w intercars _________________ http://STILO.autokacik.pl/
Re: ( Fiat Stilo ) overboost, przeplywka - kilka pytan
Zachecony, ze warto zabralem sie dzisiaj do roboty z celem minimum przemieszczenia overboosta. Musze sie jednak przyznac ze po 2h prob skapitulowalem . Nijak w swiecie nie moglem sie do niego dostac a manual o tym nic nie wspomina. Od dolu odkrecilem centralna i lewa oslone silnika (ta przy IC) i nic, nawet odkrecilem ten plastik co oslania dol chlodnicy. Od gory nie sposob wlozyc tam reki bez zdemontowania akumulatora i jego 'siedziska'. Wedlug mnie chyba trzeba sciagac kolo i nadkole zeby tam jakos podejsc albo zderzak.
Druga sprawa to przeplywomierz. Domyslam sie ze to to cos wsadzone do rury zaraz przy filtrze powietrza. Gdy zobaczylem srubki (torx z jakims kikutem w srodku) tez zwatpilem bo w zyciu takiego klucza nie widzialem. Nie chcialem tego ciagnac na chama a i zadnego zaczepu nie zauwazylem.
Prosze o rade kogos doswiadczonego _________________ You make it, we break it!
Dołączył: 23 Kwi 2008 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Stilo JTD
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 07 Sie 2008, 15:28
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) overboost, przeplywka - kilka pytan
witam
czy ktos mi moze mniejwiecej napisac co to takiego ten overboost i gdzie to sie znajduje
i czy to mozna wyczyscic albo cos,bo ostatnio oczyscilem przeplywomierz i egr ale kopcenie nia ustalo
pozatym poszykalem czegos o overbooscie na necie i bylo napisane ze on sluzy do chwilowego zwiekszenia mometu obrotowego ponad stan osiagalny przy normalnej jezdzie _________________ Kubas
Re: ( Fiat Stilo ) overboost, przeplywka - kilka pytan
witam czy po wymianie overboost muszę kasować błąd? u mnie była taka sytuacja że był do wymiany oczywiście wymieniłem a błąd dalej został czyli przy nagłym naciśnięciu gazu w granicach 2500 obr. zapala się engine default i gaśnie ten czujnik na kolektorze przeczyściłem
Re: ( Fiat Stilo ) overboost, przeplywka - kilka pytan
Witam, jeżeli wymieniłeś uszkodzony element, który powodował błąd na szafie to nawet gdyby nie został on wykasowany z pamięci kompa, po kolejnych rozruchach motoru lampa sama zgaśnie (komp wykryje brak usterki) i wszystko będzie OK. Błędy zwyczajowo się kasuje przy okazji naprawy aby nie wprowadzały w błąd mechanika. Jeżeli lampa dalej się świeci, coś nadal jest źle, nie wykasowany błąd nie ma tu znaczenia.
Re: ( Fiat Stilo ) overboost, przeplywka - kilka pytan
Jeszcze jedno, krótkotrwałe zapalanie się lampki awarii silnika nie zawsze oznacza usterkę, choć błąd zostanie (powinien) zapisany w pamięci kompa. Ot taki urok tej paskudnej elektroniki.
Re: ( Fiat Stilo ) overboost, przeplywka - kilka pytan
mianowicie zapalenie lampki teoretycznie mi nie przeszkadza ale jest lipa po przy nagłym wciśnięciu gazu np. wyprzedzaniu zapala się engine default i autko dostaje dziury nie reaguje na przyspieszacz jakby odcinało powietrze dodam że zbiera się elegancko od zera a overboost wymieniłem ponieważ po zgaszeniu silnika cały się trząsł jakby chciał wyskoczyć z pod maski oczywiście czyściłem ale to nie pomogło układ dolotowy w porządku węże całe nie przetarte został ten czujnik na dolocie też go czyściłem ale jest to samo muszę sprawdzić omomierzem gdzieś wyczytałem że powinien mieć <1 om może ktoś zna inny sposób sprawdzenia tego czujnika ? albo inny pomysł cóż to może być we włoskim cudzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.