Witam
Ostatnio na forum opisywałem problem z układem jezdnym mojego fiacika. Dzisiaj podczas jazdy wystąpił kolejny problem... :/
W sumie niby nic, pojechalem do lekarza, zero problemów. Po wyjsciu i odpaleniu silnika, po przejechaniu parunastu metrów na wolnych obrotach zaczęło mi stukać coś pod maską, jak podgazuję "dziada" to jest ok ale spadną obroty i to samo... W sumie na początku było tak, ze podczas lekkiego musiecia gazu było słychać "metaliczny" odgłos a potem już zaczeło terkotać cały czas... Na pewno od strony paska cos trzaska...
Mialem kiedys podobne akcje ale wtedy był to problem z alternatorem takze to od razu wykluczam.
Wybaczcie, ze tak zapytam ale żadny ze mnie fachowiec W boku silnika jedno z największych kół pasowych to dwumas?? Niewiem, czy przypadkiem od niego nie wychodzą te stuki... Na wyłaczonym silniku próbowałem nim poruszać i ma lekkie luzy ale nie duze...
Co sprawdzic, aby znalezc rozwiazanie tego problemu??
Zaznacze, ze oprócz tych stuków metalicznych nie ma innych objawów tj. szarpanie samochodem itp.
Dodam jeszcze, ze na załaczonej klimie i biegu jałowym obroty mi lekko faluja///
Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 109 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo Posiadane auto: Mondeo MK4 (kiedyś Punto 1.1)
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 06 Sie 2013, 18:51
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) stukanie i falowanie na wolnych obrotach
a wie kolega że ... by osłuchać silnik wystarczy zwykła gumowa rurka której ... jeden koniec wkładamy w ucho a drugim szukamy dźwięków w pracującym silniku?
Prawie jak doktor i to nie kit. Usłyszysz wszystko - wystarczy że chcesz i się nauczysz. A pompka wody to się nie przytarła przypadkiem?
Osłuchaj: alternator, pompę wody, rozrząd (wałki góra i doł) i sam dojdziesz gdzie rzęzi... a Polskie serwisy??? No cóż! Mechanicy wyjechali ... bo wiesz ... za 8zł na godzinę to niech sobie sami tam pracują. Zapraszam do Ortony (Italia). Zrobimy w godzinkę
Re: ( Fiat Bravo ) stukanie i falowanie na wolnych obrotach
Aleś kolega dowciapny - nic Twój post nie wniósł do wątku tylko zbędne gadanie...
Z tego co zaobserwowałem najbardziej stuka z okolic własnie koła korbowego, schylilem sie przy prawej oponie i stamtąd jestem raczej pewny, ze odgłosy wychodza... Dodatkowo na kole pasowym wału korbowego wystaje jakaś guma przy srubach mocujących....
Chciałem jeszcze dodać, że podczas dodawania lekko gazu i wcisniecia sprzegła lekko mi pedał sprzegła wpada w wibracje czy cos podobnego - ciezko mi to fachowo nazwac
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.