Witam.Posiadam Fiata Bravo GT 1,9JTD 2000r. Mam problem z tarczami hamulcowymi (przód) w przeciągu 6 miesięcy zmieniłem dwa komplety ponieważ się krzywią i podczas hamowania strasznie trzepie kierownicą.Zawieszenie mam nowe też wymieniłem (komplet).Stało mi się to po raz trzeci i rozkładam ręce.Każdy mechanik twierdzi że po wjeździe w kałuże z rozgrzanymi tarczami tak się dzieje nie znają innej przyczyny.Trochę jest to dla mnie dziwne bo jeżdżę spokojnie i nie hamuje gwałtownie więc tarcze nie robią się "czerwone" Czy mógłby ktoś poradzić!!!!!!!!!!!!!!![/b]
Regulamin pkt.8
Odnośnie problemów z hamulcami jest dział (Układ hamulcowy )
NED
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 1123 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik/ Wodzislaw Śląski Posiadane auto: Fiat Stilo Active 1.9JTD 80KM, Mercedes 190 D 2.0 1990r
Piwa: 64/3
Wysłany: Nie 05 Lut 2012, 09:27
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Układ hamulcowy
Może jakieś najtańsze badziewie chińskie? Wiem że takowe są, podam na przykładzie ciężarówki 2tys km na taniej chińczyznie i pękła a zużycie miała takie jak po 200tyś, ciekawe kto daje na to atesty!!
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 1887 Skąd jesteś (miejscowość / region): białystok Posiadane auto: chevrolet aveo T255 i hultaj atos
Piwa: 137/4
Wysłany: Nie 05 Lut 2012, 09:40
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Układ hamulcowy
moze faktycznie kupiles tanie zaminniki czasami trzeba kupic dobre (znaczy sie drozsze) kup teraz "lepsze" - polecam TWR lub boscha. _________________ Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone- jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione! Nie udzielam rad telefonicznie.
Kolego nie podejrzewam że to wina tarcz choć nie wykluczone,ale inni użytkownicy też je używają więc odpada.A czy problem nie leży w samych kopytach hamulcowych,że hamowanie odbywa sie tylko jedną stroną (jednym klockiem)i po rozgrzaniu następuje deformacja.Najtańszą opcją będzie niestety rozebranie kopyta i sprawdzenie stanu tłoczyska jak i całego mechanizmu przesuwu przy hamowaniu,oraz stanu wężyków i wymianie plynu hamulcowego.
Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 1041 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza Posiadane auto: Ford Fokus 1.6 diesel 2011r MODERATOR
Piwa: 43/16
Wysłany: Nie 05 Lut 2012, 11:52
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Układ hamulcowy
Kolego,sprawdź,tak jak pisze Edward,czy nie jest zapieczony któryś klocek.Jeżeli nie to zainwestuj w porządne tarcze a problem zniknie.Przyjeżdża klient i mówi że ma nowe tarcze i po przejechaniu kilkuset kilometrów trzepie kierownicą.Tarcze na tokarkę i wychodzi że faktycznie jest delikatne bicie.Delikatne zabielenie tarcz i jest spokój ale tylko na kilkaset kilometrów.Po wymianie na tarcze brembo kilkanaście tyś. kilometrów przebiegu i jest spokój.
Kolego bravobolek zapraszam do działu przywitania. _________________ xxxxxxxxxxxx=300
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Nie 05 Lut 2012, 12:08
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Układ hamulcowy
bogd74 napisał:
Ja brałem pod uwage że kopyta są ok a zużycie występuje samej tarczy...dalej stawiałbym na kiepski zamiennik...
Często spotyka się mechaników chodzących na skróty. Po co czyścić dokładnie prowadnice klocków, po co sprawdzać działanie zacisków i stan przewodów skoro klient wcześniej przyjedzie ponownie na wymianę klocków, tarcz. Niestety ale coraz więcej warsztatów odwala tego typu fuchy, zrzucając winę na złą jakość zamienników części. Niedawno miałem okazję stawiać na nogi układ hamulcowy astry który po wymianie klocków i szczęk padł bo przewody były skorodowane a pan mechanik nie wspomniał właścicielowi o tym "drobnym" defekcie bo i po co. Do wymiany poszły wszystkie przewody tylnego układu hamulcowego bo trzymały się na konserwacji.
A kolega niech sprawdzi działanie hamulca nie tylko czy hamuje ale czy też dobrze cofają się klocki po poszczeniu pedału hamulca. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 1123 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik/ Wodzislaw Śląski Posiadane auto: Fiat Stilo Active 1.9JTD 80KM, Mercedes 190 D 2.0 1990r
Piwa: 64/3
Wysłany: Nie 05 Lut 2012, 12:38
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Układ hamulcowy
Zgadzam się w pełni- do kompletu wiadomości niech Kolega opisze czy jest widocznae zużycie od jednej strony? jakieś wyżłobienia? wtedy będzie wiadomo co i jak . Ja pierwsze zrozumiałem że wszystko jest ok- a tylko wibracja występuje
Kolego wieku z nas kupuje te najtańsze tarcze(np. ja i ciągam camping 950kg.) może lepsze klocki i tych problemów nie ma byle było nie za cienko na tarczach.Wybulisz kase na lepsze OK. a jak problem nie zniknie i nowe tarcze szlag trafi i co wtedy.Mechanicy nas maja gdzieś,każ mu wymienić klocki to on nic więcej nie widzi i guzik go to interesuje z czym masz problem.Mój problem z tego roku-wymiana rozrządu u mechanika 150zł. odebrałem wszystko ok,osłona plastykowa pasków została przykręcona na 1 śrubce z 4 jakie powinny być-efekt-pod naporem powietrza podczas jazdy osłona dostała sie pod pasek klimy który zrzuciło z rolek i wciągneło owy luźny pasek pod 2 pasek alternatora w którym pękło ucho mocowania.W sumie samochód miał tylko sprawny rozrząd bo pod osłona,brak wspomagania,klimy,ładowania,zniszczona obudowa alternatora+2 paski.A mechanik wzruszył rękoma i to nie jego wina on zrobił dobrze.W 90% samochody robię sam i jestem w 100% zadowolony.Ale często korzystam z porad forumowiczów w wielu sprawach dobrze pomogą,a mechanicy robią różne marki.Bez finansów będzie dobrze przejrzeć te kopyta.A kupić jeszcze jeden komplet zdążysz.Przynajmniej zrobisz pożadny przegląd hamulców i wymianę płynu.
Dziękuje wszystkim za zainteresowanie i porady.Zawsze przy zmianie tarcz zmieniałem też klocki.Byłem na stacji diagnostycznej i nic nie wykazało hamulce brały równomiernie i odbijają.Co do chińskich zamienników na pewno na to bym nie poleciał kupiłem "harta" kiedy one po 3 miesiącach się skrzywiły oddałem na gwarancje i kupiłem na szrocie w bardzo dobrym stanie orginalne z Fiata.Było ok przez kolejne 2-3 miesiące i powtórzył się problem.W tym czasie przyszły z gwarancji nowe "harta" uznali gwarancje.I znowu ta sama śpiewka trzepie kierownicą przy hamowaniu.Chciałbym dodać,że tylko krzywi się prawa tarcza.Pozdrawiam i proszę o porady.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.