Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 41 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Croma 1.9 150KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 15 Wrz 2013, 12:35
Temat postu:
Jaki olej do 1.9 150KM z DPF?
W instrukcji jest podane że należy wlać Selenia WR 5W40.
Na allegro patrzę że ten olej spełnia normy ACEA B3/B4, a w internecie widzę że do dieslów z DPF lepiej nadają się oleje z normami C1/C2/C3/C4 bo są to oleje low/mid SAPS.
Czy warto więc lać tą Selenię czy lepiej poszukać czegoś z normą C?
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 39 Skąd jesteś (miejscowość / region): rzeszó Posiadane auto: fiat croma 1.9 MJET 120 km 2005
Piwa: 4/1
Wysłany: Pon 16 Wrz 2013, 17:18
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Jaki olej do 1.9 150KM z DPF?
Ja u siebie leje tylko selenie i od 5 lat nie miałem nigdy problemu z dpf-em. Podobne wątki już były odnośnie oleju więc poszukaj. Ja bym innego nie lał,wydasz kilkadziesiąt złotych więcej ale będziesz miał spokój i pewność że nie zacznie wyskakiwać Ci komunikat odnośnie dpf i wymiany oleju.
Dołączył: 08 Gru 2015 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gniezno Posiadane auto: toyota
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 17 Gru 2015, 23:35
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Jaki olej do 1.9 150KM z DPF?
Jeśli szukasz czegoś dobrego w relatywnie dobrej cenie polecam Ci Shell Helix Ultra 5W30 Pureplus Technology. Ja na nim jeżdżę od kilku lat i jestem bardzo zadowolony. Nadto naprawdę jest w dobrych cenach
Dołączył: 08 Gru 2015 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gniezno Posiadane auto: toyota
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 17 Gru 2015, 23:37
Temat postu:
Re: Jaki olej do 1.9 150KM z DPF?
mugsy napisał:
W instrukcji jest podane że należy wlać Selenia WR 5W40.
Na allegro patrzę że ten olej spełnia normy ACEA B3/B4, a w internecie widzę że do dieslów z DPF lepiej nadają się oleje z normami C1/C2/C3/C4 bo są to oleje low/mid SAPS.
Czy warto więc lać tą Selenię czy lepiej poszukać czegoś z normą C?
Normy emisji spalin wykańczają współczesną motoryzację poprzez kompresory, turbiny, i obniżanie pojemności względem moc, filtry .DPF. Faktem jest, że jeszcze godnymi polecenia są auta japońskie ale jedynie w wersjach benzynowych, bez filtrów, kół dwu masowych, turbin takich jak choćby Honda, która z silnika 2.0 generuje 155KM dzięki czemu silnik te mogą służyć bezawaryjnie długie lata. Dodając do tego stosowanie właściwego oleju, który zapewni właściwe smarowanie takiego jak np Shell Helix Ultra Pureplus Technology pozwoli na użytkowanie auta przez długie lata.
Dołączył: 10 Gru 2015 Posty: 92 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: nissan
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 25 Wrz 2016, 17:35
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Jaki olej do 1.9 150KM z DPF?
Całkowita prawda. Moim zdaniem normy unijne wykańczają powoli motoryzację. Podobno VW chce zacząć montować dpf do silnika benzynowego. Co do oleju uważam, że Shell to dobry wybór.
W instrukcji jest podane że należy wlać Selenia WR 5W40.
Na allegro patrzę że ten olej spełnia normy ACEA B3/B4, a w internecie widzę że do dieslów z DPF lepiej nadają się oleje z normami C1/C2/C3/C4 bo są to oleje low/mid SAPS.
Czy warto więc lać tą Selenię czy lepiej poszukać czegoś z normą C?
Nalej rzepakowego (żarcik). Obsługa dpf rozrzedza bardzo szybo lej ropą, więc nie ma znaczenia co wlejesz. Jeździsz na ropie.
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 864 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZACHODNIOPOMORSKIE Posiadane auto: było stilo MW jest croma 150kM
Piwa: 39/1
Wysłany: Wto 18 Kwi 2017, 22:06
Temat postu:
Re: Jaki olej do 1.9 150KM z DPF?
Nalej rzepakowego (żarcik). Obsługa dpf rozrzedza bardzo szybo lej ropą, więc nie ma znaczenia co wlejesz. Jeździsz na ropie.[/quote]
nie no kolega to chyba referat w szkole pisał na temat filtra dpf - teoria godna zamachu smoleńskiego
olej ma spełniać normę c3 czyli powinien byś niskopopiołowy ,taki który podczas spalania (każdy silnik spala trochę oleju choćby w postaci jego par - jest to normalny efekt )nie zostawia (pisząc w prostych słowach) sadzy, jeżeli już się tak zdarzy że na filtrze cząstek stałych zgromadzi się "sadza" (cząstki stałe powstałe ze spalania oleju napędowego)( będą dość znaczne różnice ciśnień spalin na wejściu i wyjściu z filtra dpf) "mózg" silnika zwiększy dawkę paliwa aby podwyższyć temp. spalin w celu wypalenia sadzy, w silnikach mjtd proces wypalania może się "aktywować" nawet podczas postoju z włączonym silnikiem i nie trzeba jak w przypadku innych marek silników spełniać warunków obr. silnika lub prędkości czy przejechania dystansu aby filtr się wypalił, generalnie samo wypalanie przebiega w sposób prawie niezauważalny (nie ma kontrolki na desce która informuje o jego wypalaniu, można to "wyłapać" patrząc na chwilowe spalanie - wzrasta, obroty silnika mogą nieznacznie się podnieść i lekko falować)
Nalej rzepakowego (żarcik). Obsługa dpf rozrzedza bardzo szybo lej ropą, więc nie ma znaczenia co wlejesz. Jeździsz na ropie.
...
nie no kolega to chyba referat w szkole pisał na temat filtra dpf/quote]
Żyję na tym świecie trochę i już nie jedną ściemę widziałem. Ale załóżmy że Croma 1,9 z przebiegiem jak moja 300 tysi bierze 1,5l oleju na 20tysi przebiegu (jeżeli bierze więciej yyyyy - Niemiec płakał jak sprzedawał...) to ile popiołu z niego powstanie? 1g? może mniej ? To jak dzięki magii wartość ta spadnie o połowę to jaki to ma wpływ na DPF. QWA żaden.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Croma ) Porady,problemy techniczne.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.