Witam. Wczoraj jeździłem normalnie swoim autkiem, bez żadnych problemów odpalał. A dzisiaj rano odmówił współpracy. Początkowo myślałem że to może być problem z paliwem, bo go bardzo mało jest, że odparowało, i krople na ścianach zbiornika, woda, i zamarzło. Akumulator w końcu padł od kręcenia. Zabrałem go, naładowałem na full, ale to nic nie dało. Przysłuchałem się jednak pracy pompki paliwa bo nie pracowała, po przekręceniu kluczykiem, tak jak zwykle. Wyczytałem że jest jeszcze przekaźnik pompy. Moje pytania są takie: Czy to ewidentnie pompa paliwa czy może przekaźnik? Czy można rozróżnić na "słuch" czy to pompa czy przekaźnik? Czy, niestety, nie obejdzie się bez wymiany najpierw jednego potem drugiego? Jak sprawdzić działanie przekaźnika? Z góry dziękuje za podpowiedzi. Pozdrawiam.
A pompe wogóle to można naprawić? Czy nadaje się tylko do wymiany? Aha jeszcze jedno, czy ewentualnie powodem zepsucia się pompy może być ciągła jazda z małą ilością paliwa, na tzw. rezerwie?
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 1360 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 16V
Piwa: 57/9
Wysłany: Sob 05 Paź 2013, 20:35
Temat postu:
Re: ( Fiat Albea ) nie odpala
Słyszałem teorię o przegrzaniu pompy paliwa z powodu niskiego stanu paliwa, podobno pompa miała mieć chłodzenie przez zanurzenie w paliwie.
Dla mnie ta teoria jest trochę naciągana ale... _________________ |
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta )
full lans )
|
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 1360 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 16V
Piwa: 57/9
Wysłany: Nie 06 Paź 2013, 11:49
Temat postu:
Re: ( Fiat Albea ) nie odpala
Dla mnie też, niestety kiedyś jakieś ASO przerzuciło odpowiedzialność na użytkownika za usterkę pompy w Pandzie z powodu niskiego stanu paliwa _________________ |
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta )
full lans )
|
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Nie 06 Paź 2013, 16:39
Temat postu:
Re: ( Fiat Albea ) nie odpala
W moich samochodach jeszcze nie miałem problemu z pompą paliwa. Tankuję samochody w momencie gdy zapala się rezerwa. Więc żywotność pompy jest chyba uzależniona od ilości paliwa w baku ale może ja mam takiego farta z tymi pompami. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 512 Skąd jesteś (miejscowość / region): O-le Posiadane auto: PASSAT 2,0, AUDI 1,8
Piwa: 34/4
Wysłany: Nie 06 Paź 2013, 18:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Albea ) nie odpala
Ja bym jeszcze dołożył wył wstrząsowy do sprawdzenia , a co do zatarcia się pomp przy małym stanie paliwa to spotkałem się z taki przypadkiem w fabrycznie nowym SC (takim z placu)gdzie jak wiadomo paliwa jest mniej niż zero. Teraz gwarancja na pompę : FAP generalnie nie uwzględnia reklamacji pomp gdy jest w samochodzie LPG , zaczeło się to od Pand właśnie , w których to pompy paliły się bardzo często w konfiguracji z LPG .Układy te nie posiadają klasycznego powrotu paliwa z listwy(W ALBEJCE TEŻ JEST TAK SAMO) tylko regulator ciśnienia jest w pompie i paliwo w takim wypadku krąży w obrębie 1 litra w obudowie pompy , przy małej ilości (w zbiorniku) poprostu się przegrzewa to wszystko.
witaj k.krzysiek naprawione?
znam problem. Pompa paliwa steruje przekaźnik umieszczony w skrzybce bezpieczników komory silnika na d lewym kolem P10, ale....żeby on zadziałał musi zadziałać przekaźnik P 09, bo ten załącza centralkę, a ta z kolei steruje P10, podając mu masę . To ważne - przekaźnikowi pompy paliwa P10 masę podaje centralka. masa pompy natomiast jest stała. Przekaźnik przekazuje prąd na silnik pompy
ja wszystkie przekaźniki mam rozebrane, zdjęte te kolorowe "okrycia" czerwone i czarne. Przekaźniki często trykają przy załączaniu, ale nie daja prądu.
Najlepiej do sprawdzenia urzadzen miec nowy sprawny przekaźnik, lu podmienić.
Jeśli chodzi o te dwa przekaźniki to można je sprawdzić dokonujac zworek
Pompa paliwa powinna załączyć sie jeżeli na załączonym zaplonie zawrzesz (przy wyjętym przekaźniku P10) piny nr 85 i 87 (85 -prąd ze stacyjki i przez 87 podany na pompę)
centralke mozna uruchomić po wyjęciu przekaźnika P 09 i zwierając te same piny: 85 i 87
na pinach 30 a w zasadzie w gniazdkach przekaźników w skrzynce prąd występuje zawsze, jest z akumulatora. na pinach 57 prąd jest podawany ze stacyjki,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Albea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.