SC 1.1 Problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia
Witam. Mam ogromny problem ze swoim Seicento Sporting 1.1 z 98 roku. Otóż co jakiś czas wybija mi płyn chłodniczy przez korek zbiornika wyrównawczego.
Przede wszystkim nie dzieje się to permanentnie. Auto przez 15-20 min potrafi normalnie pracować na wolnych obrotach podczas których kilkakrotnie odpala się wentylator, można nawet na pracującym silniku bez problemu odkręcić korek od zbiornika wyrównawczego. Niestety nagle poziom płynu chłodniczego gwałtownie rośnie i zaczyna wyciekać.
Przy wyłączonym ogrzewaniu po delikatnym odkręceniu odpowietrznika tego przy lampie ciągle wydobywa się płyn z bąbelkami powietrza. Co ciekawe gdy włączę ogrzewanie układ daje się odpowietrzyć i ponowne odkręcenie tego samego odpowietrznika nie skutkuje wydobywaniem się płynu z bąbelkami. Oczywiście po wyłączeniu ogrzewania i odkręceniu odpowietrznika znowu wydobywają się bąbelki. Dodatkowo przy włączonym ogrzewaniu problem wybijania płynu wydaje się nie występować.
Z drugiego odpowietrznika (tego bliżej szyby) praktycznie nic nie wycieka: przy włączonym ogrzewaniu widać stojący w nim płyn, natomiast przy wyłączonym jest całkiem suchy.
Dodam jeszcze że
- podczas pracy ogrzewania nie czuć charakterystycznego zapachu płynu chłodniczego mogącego świadczyć o nieszczelności nagrzewnicy.
- mało tego, myśląc że to uszczelka pod głowicą wymieniłem uszczelkę + planowanie głowicy + uszczelniacze zaworowe + szlif zaworów + nowe pierścienie + nowy olej
Brakuje już mi pomysłów, ręce mi opadają, błagam pomóżcie...
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 811 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: niegdyś Mercedes W140 S320 LPG; Mercedes W220 S500 306KM 2000; Chysler Grand Voyager LE 3,3 LPG 2000; Honda CBR 1100 XX 164KM
Piwa: 38/0
Wysłany: Wto 08 Paź 2013, 13:02
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) SC 1.1 Problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia
Powiem szczerze, że po tych zdjęciach to nie mam pojęcia gdzie zrobić otwór - musiał bym mieć ten termostat w ręce. Może ktoś się wypowie kto miał styczność z takim termostatem.
PS
Chodzi o to aby przy zamkniętym grzybku był minimalny przepływ (żeby gazy nie wypełniały miejsca pod zaworem) _________________ www.qnisz.pl SilnikiFalowniki Motoreduktory Przekładnie Wibratory Przemysłowe
'ZPA'
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Seicento ) Układ chlodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.