Witam wszystkich. Jakiś czas temu zatankowano do mojego auta paliwo na stacji Neste. I niestety zaczęło szarpać silnikiem w czasie jazdy, tak myśle że to od kiepskiego paliwa bo nigdy wcześniej czegoś takiego nie miałem. Zaczęła świecić, potem mrugać kontrolka na desce rozdzielczej, ta od zasilania paliwem. I teraz zastanawiam się czy pomoże tylko tankowanie teoretycznie "lepszego" paliwa na tzw. normalnych stacjach, czy niestety nie obejdzie się bez wizyty u mechanika. Z góry dziękuje za dobre rady . Pozdrawiam
Jaka tam jest kontrolka od zasilania paliwem? Masz na myśli rezerwę? Czy może Check Engine? Na początek wymień przewody wysokiego napięcia i wykasuj błąd. Swiecom tez warto się przyjrzeć
w praktyce, aby filtr paliwa sie zapchał, to paliwo musiałoby być cholernie brudne.
Filtr paliwa w rocznika 2002, 2003 jest umieszczony przed prawym tylnym kołem, przykryty plastykowa przykrywką. Zebu sprawdzić działanie pompy, w praktyce (w ten sposób, bez czujnika nie sprawdzi sie ciśnienia) należy odpiąć przewód paliwa zasilający listwę wtryskiwaczy, wsadzić do butelki i włączyć zapłon.
problem z szarpaniem albei , przy wskazywaniu że wypada iskra na którym z cylindrów, może byc spowodowany istotnie wysokim napięciem tj. cewka przewody i świece, ale tez wyeksploatowaniem sondy lambda przed katalizatorem.
Miałem podobne objawy, tzn wypadanie zapłonów, ale przy tym problem z grzaniem sondy lambda
Po wymianie świec przewodów i cewki (nb. od Poloneza Caro) była znaczna poprawa, ale chac eigne tez się palił.
Zrobiłem desperacki krok. Zamieniłem miejscami sondy lambda ( czynność bez ryzyka i NAJTAŃSZA ) i problem zniknął.
Sprawdź tez przekaźniki P 09 i P 10 - pisałem ci w innym temacie ad pompy paliwa
witam serdecznie ( mam nadzieję, że moge kontynuoować w tym wątku, w regulaminie nie znalazłem nic na ten temat)
czytam już forum od kilku dni, ale nadal nie mogę go rozwiązać mojego problemu.
Po krótce - szarpanie...raz mocniejsze, raz słabsze, nie ma reguły.... każda zmiana biegu i zdjęcie nogi z gazu i późniejsze przygazowanie - szarpie (nie czuć tak mocno jedynie na piątym biegu).
Każde ruszanie z miejsca szarpie, na skrzyżowaniu nie ma mowy o ruszeniu dopóki nie będzie pusto, bo potrafi tak zamulić że stanie jak wryta, jakbym się uczył jeździć dopiero. Jazda w korku to tragedia.
Co do obrotów to faluje na wolnych (między ok 800-500), ale nie gaśnie, nie ma też problemów z odpalaniem. Mniej też szarpie na zimnym silniku.
To co zrobione to wymiana filtra paliwa, świece NGK, kable, dzisiaj cewka i dalej to samo
Byłem wcześniej na komputerze 2 razy i za pierwszym problem z zapłonem na 3 cylindrze, za drugim razem na 1 cylindrze. Oprócz tego wyszły też błędy sondy, ale wydaje mi się że mogły się pojawić gdy faktycznie iskra wariowała.
Aha, no i dzisiaj po wymianie cewki (aku był zdjęty żeby się do niej dostać) Check znów się świeci na stałe.
Czy przed wymianą sondy polecacie zrobić coś jeszcze?? silniczek krokowy? i czy faktycznie zamiana sond miejscami coś da?
ogólnie czuć, że auto jest słabsze, ostatnio robiłem trasy Piekary śl. - Bielsko Biała, Ustroń także ok 100km i w trasie mając nogę na gazie nie szarpie, ale czuje że zamula.
moja albea to silnik 1,2 16v, rok 2002, przelotu 150tyś
witam.
mam albee z 2002r. Mniej szarpala na puszczonym gazie, (hamowanie silnika), ale byl problem z CHECK. Wymieniłem cewke, kable, świece, przeczysciłem wszystkie styki, ale było to samo.
Do tego btak płynnego ruszania - dziura miedzy 750 obr a 1200. Taki nagly skok.
1. Check przestał palic sie po zamianie miejscami sond lambda (sa takie same)
2. Dziure obrotów , brak plynnego przejscia wyeliminowałem przez -UWAGA !!- ODŁACZENIE KOSTKI OD CZUJNIKA SPRZEGŁA NAD PEDAŁEM.
Ten czujnik podobno w momencie wlączenia sprzegła zubaża miesznke, zmniejsza moment obrotowy. Wg moich odczuc samochód reagowal prawidlowo na gaz do momentu wlączenia sprzegla, po pierwszym właczeniu obroty nie były płynne. Mam wrażenie jakby centralka po pierwszym właczeniu sprżegła ciagle miala sygnał że sprzeglo nie zostalo zalaczone. czujnik sprawny.
Po odlaczeniu sprzegla silnik czy zimny czy w pełni nagrzany prawidłowo reaguje na gaz.
Poczatkowo tez myślalem że płynność pracy jest zwiazana z temperaturą
Czy to szkodliwe/ Nie. Praca jest plynna, ruszanie plynne, spalanie w trasie 5,8, w normalnej jeździe 6,5 -6,8
rampuła.
Po prostu sprobój. zamiana sond to góra 20 min. Odpowiadaja za pomiar róznych parametrów. przed katalizatorem za sklad mieszanki, szybciej sie uszkadza
kostka z czujnika ...no wiadomo. Kostke zdejmij na zgaszonym , uruchom silnik i zobacz jak silnik reaguje na pedal przyspieszenia,
To o czym ja pisze i u mnie mialo miejsce, to nie zmiany subtelne, wrażenia, ale konkretne zmiany w pracy silnika .
Możesz sie pokusic tez o dodatkowe zmasowanie silnika i centralki, ....ale to dodatek
watro tez sprawdzic przekaźnik pradu na centralkę, np podmienic go na inny (sprawny) skrzynka przekaźników nad lewym kołem.
A stacje diagnostyczne doraźnie skasuja ci bledy, każą wymieniać centralki, krokowce, lambdy i zedra kase, a i tak moga problemu nie rozwiazać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Albea ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.