Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Czw 28 Sie 2008, 21:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) uklad chlodzenia
Cześć. Chyba wiem o co ci chodzi. U mnie też nie ubywało płynu, a się zapowietrzał. Pompowało do układu chłodzenia spaliny przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Zapowietrzał się spalinami, a nie powietrzem. Tyle, że to dziewięćsetka, ale to chyba w tym przypadku nieistotne.
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Pon 01 Wrz 2008, 13:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) uklad chlodzenia
Cześć. No pewno, że to, że rok to nic nie znaczy. Zależy jak zrobione i jak jeździsz. Może po tygodniu. Wiesz Bartek, nie wpadłem na to, a od tego pytania powinienem zacząć, widać się starzeję Mysterllo, po czym sądzisz, że się zapowietrza?
Ostatnio zmieniony przez jsand dnia Pon 01 Wrz 2008, 16:06, w całości zmieniany 1 raz
Żeby nie zakładać kolejnego tematu z podobnym tytułem...
Mam problem z układem chłodzenia. Gwoli wstępu zaznaczę, że zazwyczaj jeżdżę na krótkich dystansach, tak, że auto ledwo zdąży dojść do 90 stopni. Ale zazwyczaj raz w tygodniu jadę "w trasę" ok. 100km.
Pewnego dnia zauważyłem, że zagrzał mi się płyn chłodzenia. Dojechałem do świateł, a tu na wskaźniku 110 stopni. Szybko zjechałem na bok. Okazało się, że przez podłużne pęknięcie w zbiorniczku wyrównawczym uciekło mi dużo płynu chłodzącego i zafajdało całą komorę silnika.
Kupiłem nowy zbiorniczek, wymieniłem go razem z płynem chłodzącym.
Okazało się, że nie rozwiązało to problemu. Auto cały czas się grzało. Podejrzewałem termostat. Korzystając z okazji, że jest jeszcze ciepło wykręciłem termostat. Okazało się, że nie tu leży problem, bo auto cały czas się grzeje.
Tutaj ważna uwaga - auto grzeje się podczas "szybkiej" jazdy, tzn. jak się zatrzymam to wiatrak uruchamia się po ok. 15 sekundach. Podczas jazdy nie działa. Płyn potrafi rozgrzać się do 110 stopni, gdy stanę włącza się wiatrak, ale chłodzi bardzo różnie, czasem do 95 stopni, czasem do 100. Przy czym wskaźnik trochę fiksuje, bo potrafi "skoczyć" z 90 do 110, a potem do 100 w ciągu 20 sekund jazdy.
Ostatnio wracałem do domu z pracy w bardzo dużych korkach i problemu grzania się płynu nie było - gdy stoję wiatrak włącza się bez kłopotu i przy właściwej temperaturze.
Podejrzewam czujnik temperatury, który załącza wiatrak (tylko gdzie on jest).
Co Wy o tym sądzicie? _________________ Born to sail, forced to work!
______(\\________(\\__(\\___
Dołączył: 06 Mar 2008 Posty: 84 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnowskie Góry Posiadane auto: fiat brava 1.9 JTD 98 r.
Piwa: 0/3
Wysłany: Pon 01 Wrz 2008, 14:33
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) uklad chlodzenia
sadze po tym ze jak jest ten odpowiecznik i jak mu co jakis czas go popuszcze to widac na nim jak powstaja banki powietrza, nie za kazdym razem, w sesie ze po jego poluzowaniu caly czas nie wystepuja tylko stopniowo. a dwa to jak wymienilem plyn na nowy to przez jakis czas jak chodzil na wolnych obrotach tempka siegala 100 stopni a gdy juz nie jechalem to nawwt wiecej niz 110.
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Pon 01 Wrz 2008, 16:02
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) uklad chlodzenia
mysterllo napisał:
sadze po tym ze jak jest ten odpowiecznik
Odpowietrznik to znaczy ten na wężyku z chłodnicy, czy korek na zbiorniczku? To w korku na zbiorniczku to zresztą wylot zaworu bezpieczeństwa, a nie odpowietrznik.
mysterllo napisał:
i jak mu co jakis czas go popuszcze to widac na nim jak powstaja banki powietrza, .
Na zimnym czy na gorącym popuszczałeś? A w czasie jazdy jest dobrze? A czy na wolnych obrotach ogrzewanie działa prawidłowo?
mysterllo napisał:
a dwa to jak wymienilem plyn na nowy to przez jakis czas jak chodzil na wolnych obrotach tempka siegala 100 stopni a gdy juz nie jechalem to nawwt wiecej niz 110.
Wentylator się załącza?
mysterllo napisał:
przez jakis czas jak chodzil na wolnych obrotach tempka siegala 100 stopni a gdy juz nie jechalem to nawwt wiecej niz 110.
To znaczy, że jechałeś na wolnych obrotach?
P.S. Trochę jaśniej się wypowiadaj, bo za dużo skrótów robisz.
kubsta wyłącznik wentylatora jest zamontowany w chłodnicy. Jedyne kable jakie dochodzą do chłodnicy. Tak poza tym to nie bardzo wiem co o tych Twoich objawach sądzić.
Dołączył: 06 Mar 2008 Posty: 84 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnowskie Góry Posiadane auto: fiat brava 1.9 JTD 98 r.
Piwa: 0/3
Wysłany: Pon 01 Wrz 2008, 16:15
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) uklad chlodzenia
[quote="jsand"]
mysterllo napisał:
sadze po tym ze jak jest ten odpowiecznik
Odpowietrznik to znaczy ten na wężyku z chłodnicy, czy korek na zbiorniczku? To w korku na zbiorniczku to zresztą wylot zaworu bezpieczeństwa, a nie odpowietrznik.
ten co jest na wezyku z chlodnicy
mysterllo napisał:
i jak mu co jakis czas go popuszcze to widac na nim jak powstaja banki powietrza, .
Na zimnym czy na gorącym popuszczałeś? A w czasie jazdy jest dobrze? A czy na wolnych obrotach ogrzewanie działa prawidłowo?
sprawdzialem to na cieplym silniku. w czasie jazdy to pokazuje nawet 110 st, zadko wiecej i mniej.
mysterllo napisał:
a dwa to jak wymienilem plyn na nowy to przez jakis czas jak chodzil na wolnych obrotach tempka siegala 100 stopni a gdy juz nie jechalem to nawwt wiecej niz 110.
Wentylator się załącza?
tak wentylator sie wlacza, wszystkie czujniki sa nowe. wymienielame nawet wskaznik tempki co jest przy liczniku. auto stalo, bylo odpalone by pochodzilo na wolnych obrotach.
mysterllo napisał:
przez jakis czas jak chodzil na wolnych obrotach tempka siegala 100 stopni a gdy juz nie jechalem to nawwt wiecej niz 110.
To znaczy, że jechałeś na wolnych obrotach?
P.S. Trochę jaśniej się wypowiadaj, bo za dużo skrótów robisz.
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Sro 03 Wrz 2008, 13:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) uklad chlodzenia
Cześć. Sorry nie było mnie wczoraj.
Nigdy nie odkręcaj odpowietrzenia lub korka na gorącym silniku - grozi poparzeniem.
Zrób tą próbę z ogrzewaniem na wolnych obrotach - to ważne. Potem zobaczymy co dalej.
Dołączył: 06 Mar 2008 Posty: 84 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnowskie Góry Posiadane auto: fiat brava 1.9 JTD 98 r.
Piwa: 0/3
Wysłany: Sro 03 Wrz 2008, 14:02
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) uklad chlodzenia
jsand napisał:
Cześć. Sorry nie było mnie wczoraj.
Nigdy nie odkręcaj odpowietrzenia lub korka na gorącym silniku - grozi poparzeniem.
Zrób tą próbę z ogrzewaniem na wolnych obrotach - to ważne. Potem zobaczymy co dalej.
nie odkrecam go doslownie, tylko zawsze tak delikatnie poluzuje jaka dokladnie probe ??
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Sro 03 Wrz 2008, 15:19
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) uklad chlodzenia
Cześć. Po nagrzaniu silnika, najlepiej po jeździe zostaw go na wolnych obrotach, załącz wentylator od wentylacji - ogrzewania na full, dźwignię od grzania też na pełne grzanie i zaobserwuj czy powietrze z wylotów jest cały czas gorące, czy też stygnie. Jeśli by stygło to podnieś obroty na chwilę na powiedzmy 2000 i patrz czy powietrze się grzeje, a potem znowu wolne obroty i obserwacja temperatury powietrza - co się będzie działo.
P.S. Jeśli popuszczałeś na gorącym to miały prawo lecieć bąbelki i to jest normalne.
Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: fiat cinquecento 900 1992/94rok
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 03 Wrz 2008, 15:40
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) uklad chlodzenia
jsand napisał:
Cześć. Po nagrzaniu silnika, najlepiej po jeździe zostaw go na wolnych obrotach, załącz wentylator od wentylacji - ogrzewania na full, dźwignię od grzania też na pełne grzanie i zaobserwuj czy powietrze z wylotów jest cały czas gorące, czy też stygnie
U mnie ogrzewanie stygło na wolnych obrotach a silnik sie grzał.
Wymiana uszczelki pod głowicą wyeliminowała te problemy.
Ten "wentylator od wentylacji" o którym pisze jsand to po prostu nawiew wewnątrz samochodu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.