sprawdź sobie czy uszczelka pod głowicą Ci nie puściłą i czy Ci płynu ze zbiorniczka nie ubywa. A i jeszcze jedno zapal auto odkręć korek co sie wlewa olej i przyłóż ręke czy nie bije powietrze!!! jak bedzie biło to masz uszczelke do roboty _________________ pawelb
a silnik krokowy zostaw praktycznie na koniec, chyba że masz od kogo pożyczyć i sprawdzić czy tak samo chodzi. nie ma wiele roboty bo tylko 3 śrubki i kostka jest. UWAGA po odpięciu kostki z krokowca nie przekręcać kluczyka bo potem wizyta we Fiacie gwarantowana!!! _________________ pawelb
mianowicie tak, to tych waszych wszystkich manewrach z cyklu odkręcani krokowca np konieczna jest adaptacja silnika (komputera). najlepiej go zresetować i przeprowadzić adaptacje na nowo:
aby zresetowac kompa odłączamy obie klemy od akumulatora i zostawiamy tak na godzine, po godzinie podłączamy i odpalamy samochodzik na luzie bez użycia gazu i sprzęgła, po odpaleniu obroty mogą nawet wskoczyć na 3 tyś, nic nie robimy, czekamy aż same się ustabilizują na 800, i na tych obrotach samochód ma pochodzić z 5 minut. następnie wyjeżdżamy na drogę i ruszamy spokojnie starając się dojść do 5-tego biegu a zmieniając je w okolicach 2.5 tyś obrotów, dalej już normalne nawet wskazane jest żeby dać mu w dup** na jakiejś pozamiejskiej drodze żeby pracował w pełnym zakresie obrotów , zmiany biegów koło 4,5 tyś obrotów i tak az do piątki, potem wracamy do domu już normalnym stylem jazdy. pierwsze co zauważyłem po adaptacji że po odpaleniu wskakuje na 2-3 tyś obrotów ale w ciągu kilku sekund opada na własciwy stan czyli na zimnym silniku 1tyś-800 obrotów, wcześniej wchodził na 3-2,5 tyś i tak nawet 2 minuty trzymał, kolejną rzeczą po poprawnie wykonanej adaptacji jest fakt że na 2-gim biegu bez gazu np w korku auto nie szarpie i jedzie w miare płynie, to tyle mam nadzieje że wam pomoże mój artykuł
czy robiłeś już co kolwiek koło silnika??
wpinałeś w kompa albo coś z tych rzeczy??
Witaj
Jakieś pół roku temu była robiona uszczelka.
Potem było ok.
do czasu jak się zaczęły niskie temperatury.
Podpinałem do kompa ze dwa razy i nic.
Resetowałem kompa ( odpinanie klem na godzinę ), zmieniałem krokowca, czyściłem przepustnice, i nic
Potem w jednym warsztacie doszli że to potencjometr przepustnicy i go trochę przestawili. Nie powiem coś w tym było bo się trochę poprawiło.
Ale i tak obroty wskakują już nie na 3000 a na 2500.
Niedawno gdzieś przeczytalem że wpływ na te wysokie obroty może mieć stan techniczny elementów głównych silnika ( tłoki, pierścienie itp.)
Teraz zauważyłem że ubywa mi oleju i zastanawiam się czy nie jechać gdzieś na pomiar ciśnienia sprężania.
Nie wiecie ile coś takiego kosztuje ?
Może jakieś pomysły. _________________ costa
za zmierzenie ciśnienia i sprawdzenie czy rozrząd jest na swoim miejscu zapłaciłem 40zł.
Wczoraj oddałem auto do mechanika i mam do roboty uszczelki (pod klawiaturą i głowicą), pierścienie, panewki głowice i coś jeszcze a co jeszcze wyjdzie w trakcie roboty to sie okaże. Narazie mi oszacował koszt roboty i części na 800 do 1000zł. _________________ pawelb
żadne resetowanie czy adaptaje nic nie dala bo na serwisie mi to robili ponad 6 razy i nic, 4,5godz pracy i rozłożyli rece i pojechałem do domu. Od tej pory wyleczylem sie z serwisów bo tzw garażowi mechanicy mają większą wiedze i lepszy sprzęt niż serwisy. Gość w ciągu 5 min powiedział co jet po czym potwierdził swoje założenie mierząc ciśnienie na tłokach.
Kto ma kase to zapraszam na serwisy ździerstwo i zero wiedzy technicznej. jak mu komp nie pokaże błędu to on nie co jest grane. To o d... rozbic takich mechaników. Bez obrazy jęsli będzie czytał to mechanik z serwisu lub jakiś jego znajomy. ale taka jest prawda !!!!!!!!!! _________________ pawelb
tyle że Ci mechanicy to robią adaptacje komputerem a nie tak jak ja opisałem, w Twoim przypadku skoro masz pół silnika to wymiany to to pewnie nie pomoże ale u tych co mają problemy z obrotami związane z silniczkiem krokowym i przepustnicą którymi steruje komputer to działa
tez mo odpinali akumulator i robili to co ty napisałeś i nie pomogło. Masz racje czasem zwykłe wyczyszczenie i zresetowanie pomoże. w Alfie 145 mi pomogło. Natomiast w bravie zero efektu. nie miał chłop zmartwien to se kupił Fiata _________________ pawelb
Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 326 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolnyśląsk Posiadane auto: bravo 1.2 16v 98r
Piwa: 5/2
Wysłany: Pią 22 Sty 2010, 17:08
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Spadające obroty.
hakun napisał:
mianowicie tak, to tych waszych wszystkich manewrach z cyklu odkręcani krokowca np konieczna jest adaptacja silnika (komputera). najlepiej go zresetować i przeprowadzić adaptacje na nowo:
aby zresetowac kompa odłączamy obie klemy od akumulatora i zostawiamy tak na godzine, po godzinie podłączamy i odpalamy samochodzik na luzie bez użycia gazu i sprzęgła, po odpaleniu obroty mogą nawet wskoczyć na 3 tyś, nic nie robimy, czekamy aż same się ustabilizują na 800, i na tych obrotach samochód ma pochodzić z 5 minut. następnie wyjeżdżamy na drogę i ruszamy spokojnie starając się dojść do 5-tego biegu a zmieniając je w okolicach 2.5 tyś obrotów, dalej już normalne nawet wskazane jest żeby dać mu w dup** na jakiejś pozamiejskiej drodze żeby pracował w pełnym zakresie obrotów , zmiany biegów koło 4,5 tyś obrotów i tak az do piątki, potem wracamy do domu już normalnym stylem jazdy. pierwsze co zauważyłem po adaptacji że po odpaleniu wskakuje na 2-3 tyś obrotów ale w ciągu kilku sekund opada na własciwy stan czyli na zimnym silniku 1tyś-800 obrotów, wcześniej wchodził na 3-2,5 tyś i tak nawet 2 minuty trzymał, kolejną rzeczą po poprawnie wykonanej adaptacji jest fakt że na 2-gim biegu bez gazu np w korku auto nie szarpie i jedzie w miare płynie, to tyle mam nadzieje że wam pomoże mój artykuł
witam
po dokładnych oględzinach silnika podczas wymiany uszczelki pod głowicą mechanik ściągnął listwe z wtryskiwaczami i ją sprawdził. Okazało sie że jeden wtrysk za dużą dawke paliwa dawał. Po wymianie auto chodzi jak złoto. koszt pracy i cześci 800zł.
Temat zamknięty!!!
Pozdrawiam i zycze wytrwałości przy swych kochanych fiacikach _________________ pawelb
Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 326 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolnyśląsk Posiadane auto: bravo 1.2 16v 98r
Piwa: 5/2
Wysłany: Czw 04 Lut 2010, 17:45
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Spadające obroty.
witam ponownie
jak juz pisałem wyżej również mam problem z obrotami porostu falują a sporadycznie gaśnie, falowanie tez nie występuje zawsze. Wczoraj oddałem samochód do mechanik i dziś odebrałem mówi ze wszystko ok wszystkie parametry tez jak najbardziej ok czujniki tez ok. Powiedział albo wymieniać na chybił trafił ale powiedział ze to bezsensu. Jedyne jego podejrzenie to Czujnik podciśnienia (map sensor) ale pewności nie ma
jak masz możliwość wyciągnięcia przepustnicy i silnika krokowego od drugiej bravy to spróbuj i zobacz czy bedzie efekt czy nie. tylko po koleji sprawdzaj. u znajomego też zaczeły obrotu skakać i sprawdzaliśmy po koleji i zaczymaliśmy sie na przepustnicy bo silnik zaczął równo pracować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.