Witam !
Mam drobny problem z moim Fiatem UNO 0,899 2000r. Zauważyłem dzisiaj, że kierownica daje bardzo mały opór przy skręcaniu. Jeżdżę tym autem ponad 4 miesiące i odrazu zauważyłem różnicę. Po zajrzeniu do silnika zauważyłem, że guma na lewej półośce jest pęknięta(wcześniej miała plamę od oleju, musiała lekko przeciekać). Domyślam się, że to może być powodem tej usterki gdyś guma z olejem daje opór podczas skręcania przez ciśnienie w niej, ale mogę się mylić. Czy ktoś się spotkał z takim samym problemem ?
Po zajrzeniu do silnika zauważyłem, że guma na lewej półośce jest pęknięta
z której strony? od skrzyni czy od koła? jeśli od koła to jeśli nie wymienisz to padnie przegub kulowy Rzeppa, jeśli od skrzyni to z tego co wiem osłony od strony skrzynki przekładniowej są połączone z półosiami za pośrednictwem szczelnych łożysk, może nie do końca szczelnych? stąd olej (skrzynka przekładniowa, wypadało by wymienić i sprawdzić poziom oleju) ale rozpisuje się troche nie na temat.... nie ma to wpływu na skręcanie kołami.... przeguby przegubami a skręcanie.... skręcanie to układ kierowniczy, czyli przekładnia zębatkowa która za pomoca drążków kierowniczych działa na zwrotnice.
Cytat:
Mam drobny problem z moim Fiatem UNO 0,899 2000r. Zauważyłem dzisiaj, że kierownica daje bardzo mały opór przy skręcaniu
nie rozumiem? mały opór to źle? w/g mnie to dobrze... chyba że masz luzy.. ale tego nie napisałeś...
Cytat:
Domyślam się, że to może być powodem tej usterki gdyś guma z olejem daje opór podczas skręcania przez ciśnienie w niej, ale mogę się mylić.
patrz wyżej (mylisz się)
Jeśli sprecyzujesz posta może uda się coś sensownego napisać
Pozdrawiam
przy lewym kole jest pęknięta guma.
wg mnie to jednak źle, bo nigdy tak nie było odkąd jeżdżę tym autem. nie jestem znawcą w tym temacie, ale jeśli jednego dnia kierownica chodzi z widocznym oporem a kolejnego nagle skręca się lepiej niż w aucie z wspomaganiem coś musi być nie tak. koła reagują na ruchy kierownicy, ale ta chodzi zbyt lekko wg mnie.
Radzę wymienić, osłona gumowa kosztuje grosze, a przegub bez osłony długo nie popracuje. Zresztą łatwo sprawdzisz "pobieżnie" stan przegubu, wystarczy że na skręconych do oporu kołach ruszysz z miejsca, jeśli nie usłyszysz charakterystycznych stuków dochodzących od koła jest szansa że Twój przegub jeszcze pożyje (na marginesie mówiąc koszt przegubu to ok. 70zł więc jeśli przy wymianie gumy okaże się że przegub jest nie do końca w dobrym stanie polecam go wymienić, będziesz miał go z głowy na dłużej)
Wracając do "bardzo małego oporu kierownicy" w/g mnie nie ma co się przejmować, jeśli nie masz żadnych luzów na kierownicy to jest dobrze.
Ja nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem by takie objawy sugerowały jakąś usterkę... Ale mawiają że człowiek całe życie się uczy
Pozdrawiam i powodzenia
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Nie 07 Wrz 2008, 21:04
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) Luz przy skręcaniu kierownicą
Cześć. Trochę to karkołomne powiązanie, ale gdyby trochę smaru z pod uszkodzonej gumy spadło na sworzeń kulisty wahacza, który też by miał uszkodzoną osłonę i właśnie się zacierał i został posmarowany przez ten smar to może dałby taki objaw, że kierownica zacząła lżej chodzić?
Potraktujcie to z przymrużeniem oka bo to by jednak była lekka przesada - taki zbieg okoliczności.
Na poważnie. Zarówno w pugu 306, jak i w CC miałem właśnie taki efekt. Jak podniosłem oba koła przednie równocześnie i przekręciłem kilka razy kierownicę tam i z powrotem, to potem po opuszczeniu kierownica lekko chodziła. Przypuszczam, że przyczyną było inne rozsmarowanie smaru na górnych łożyskach kolumn mc-phersona.
Czy przypadkiem nie podnosiłeś ostatnio autka chćby z jednej strony?
jocker00 napisał:
Ja nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem by takie objawy sugerowały jakąś usterkę... Ale mawiają że człowiek całe życie się uczy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Uno ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.