Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 07 Lip 2014, 22:12
Temat postu:
Wymiana zderzaka przedniego po stłuczce
Witam wszystkich,
Od dłuższego czasu czytuję forum, ale dopiero dziś zdecydowałem się napisać po raz pierwszy.
Niedawno miałem niemiłą okazję przetestować moją Bravę na mokrej nawierzchni, czego efektem była kolizja drogowa polegająca na spotkaniu mojego przedniego zderzaka z hakiem poprzedzającego mnie auta. Jedynym poszkodowanym byłem ja, więc obyło się bez likwidacji z mojego OC. AC nikt dla 15 letniego auta zaoferować nie chciał.
Stoję przed zadaniem wymiany zderzaka i czytałem już kilka wątków w tym temacie, ale dalej nie do końca wiem jak mam odkręcić to całe ustrojstwo.
Dodatkowo po kolizji mam delikatnie uniesioną maskę i urwany jeden zaczep od przedniego reflektora.
Reflektor muszę zdemontować do klejenia. Pozostaje także kwestia uniesionej maski. Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Poniżej zdjęcia:
EDIT:
Postanowiłem trochę się pomęczyć w ciemno.
Kolejno w pierwszej kolejności zdemontowałem reflektor, w tym celu należy odkręcić 2 śruby na każdy reflektor (śruby są dobrze widoczne - jedna u góry, druga po boku reflektora od strony środka samochodu).
Odpiąłem kable od reflektorów i szarpnięciem reflektora w stronę chłodnicy, wymontowałem reflektor.
Po reflektorami miałem plastikowe spinki, które można wyciągnąć srubokrętęm płaskim (spinki także trzymały zderzak).
Aby odkręcić zderzak, w pierwszej kolejności zdiąłem plastikowe nadkola / kratki (trzymały się u mnie na 4 śrubach krzyżakowych - 3 po boku kratki, jedna w dolnej jej części).
Zdemontowanie nadkoli, daje nam dostęp do 2 śrub z każdej strony -
Na skręconym kole, można dojrzeć śrubę (wymagany klucz nasadowy 10), jakieś 30-40cm w głębi - bardzo ciężki dostęp (nie doszedłem czy można coś odkręcić żeby zrobić sobie więcej miejsca) i drugą 2cm za zdemontowanym elementem (można przegapić jeśli człowiek nie położy się płasko na ziemi).
Pozostałe śruby już nie są tak uciążliwe do odkręcenia 4 pod samochodem (po 1 przy zdemontowanych nadkolach i dwie bliżej przodu samochodu), oraz 2 pod maską miedzy reflektorami.
Pod okręceniu śrub i wyjęciu plastikowych spinek, zderzak schodzi dość łatwo.
Miałem delikatnie pogiętą metalową listwę, ale można było ją wyprostować ręką (szkoda że nie pomyślałem, żeby dokupić ją na szrocie) - udało mi się częściowo zniwelować szparę powstałą poprzez uniesienie się klapy (lepiej bez specjalistycznego sprzętu nie będzie).
Zaczep reflektora, oddaje do warsztatu specjalizującego się w klejeniu plastików (lub sprawaniu plastików, jak kto woli). Jeden zaczep wycenili na 20zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Nadwozie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.