Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat CC 700
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 29 Wrz 2008, 15:35
Temat postu:
CC 700 - wyciek oleju .
Witam serdecznie i poraz kolejny prosze o pomoc
Moj problem polega na tym ze wycieka mi olej , jako ze jestem totalnym laikiem prosze mi powiedziec jaka to jest uszczelka , i mniej wiecej ile bedzie kosztowalo usuniecie tej usterki .
Miejsce z ktorego wycieka mi olej na screenie .
Aha i czy jezeli bede jezdzil dalej czy moze sie stac cos co unieruchomi mojego cienkasa ?
niezbyt dobrze to widac na zdjeciu ale to wyglada na olej cieknacy z komory sprzeglowej a nie powinno go tam byc wogole. Uszczelniacz wspornika lozyska oporowego tak jakos sie to nazywa to wydatek okolo 15-20zl ale musisz wyjac skrzynie biegow zeby to wyminic. Jesli nie masz kanalu i jestes laikiem to jedz do mechanika on Cie skasuje ze 250-300 zl moze wiecej za robocizne.Warto od razu jak juz zamierzasz dluzej pojezdzic tym autkiem zmienic drugi uszczelniacz ten gdzie wychodzi drazek galki biegow bedzie z 5zl. Jesli moja diagnoza jest trafna to mozesz zrobic jak poprzedni wlasciciel mojego CC - wywiercil po prostu otwor zeby olej wyciekal. Ale lepiej jest naprawic ja tak bynajmniej zrobilem
Pytanie czy cieknie czy tylko jest zapocone olejem?
Niestety wyciek spod uszczelniacza na silniku i na skrzyni to częsta bolączka 700tek. Jeśli olej nie wisi/kapie to nie ruszaj
Na silniku...słaby uszczelniacz..na skrzyni źle rozwiązane mocowanie podpory wałka i docisku uszczelniacza - na jednej śrubce.
Jeżeli olej wycieka to istnieje możliwość,że w końcu dostanie się na sprzęgło,docisk i będzie problem...ze ślizgającym sprzęgłem.
Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 105 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chełm Posiadane auto: Polo 1.0 2000
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 30 Wrz 2008, 08:00
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC 700 - wyciek oleju .
Bartek84 napisał:
Jeżeli olej wycieka to istnieje możliwość,że w końcu dostanie się na sprzęgło,docisk i będzie problem...ze ślizgającym sprzęgłem.
:?
Być może już się to stało.napisz jak działa ci sprzęgło,bo jeżeli się ślizga to nie ma się nad czym zastanawiać tylko trzeba wyciągać skrzynie i zmienić uszczelki i całe sprzęgło.Jednak miejmy nadzieję że to tylko lekkie pocenie się.
Ja miałem w 700tce wyciek .Sprzęgło padło niestety.
Powymieniałem wszystkie uszczelniacze, dodatkowo zakleiłem zaślepkę wału korbowego ( tak na wszelki wypadek) ale i tak po jakimś czasie znów się pociło..ale już na sprzęgło nie leciało.
Aha..uszczelniacze tylko i wyłącznie Corteco
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat CC 700
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 30 Wrz 2008, 13:50
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC 700 - wyciek oleju .
mam jeszcze jedno wazne pytanie , jakie swiece kupic do cinquecento 700 . rocznik 97 ? generalnie chodzi mi o to aby ktos napisal konkretnie jakiego typu swiece stosuje sie w tych silnikach . A co do wycieku . to nie jest to jakis wielki wyciek ale czasami kropelka spadnie na podloze :/
jesli to w tym miejscu co napisalem powyzej inni tez to samo to jest to duzy wyciek bo tu oleju ma nie byc a jak zdazy sie ze kapnie tzn ze plywa pod sprzeglem. Jezdzisz i nie ma problemu to jezdzij dalej tylko nie wypuszczaj sie w zbyt dlugie trasy.
Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 641 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Fiat CC 704 1997
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 24 Paź 2008, 12:04
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC 700 - wyciek oleju .
mam identyczny problem ! miedzy skrzynia biegow a sprzeglem wisza krople oleju ! ;(( btw to jest olej ze skrzyni czy olej (mi sie tak wydaje) z silnika ? no i czy ktos z Was probowal sam to wymienic .. jaka jest mniej wiecej trudnosc w skali od 1 do 10 ?
miedzy skrzynia a sprzeglem to ze skrzyni leci, jesli miedzy silnikiem a sprzeglem to tez raczej ze skrzyni. Trzeba wyjac skrzynie albo silnik albo razem calosc, uszczelniacz jest we wsporniku i kosztuje razem z nim okolo 17zl.zeby go wyjac potrzebny jest klucz 10mm i troche trzeba ruszyc glowa. _________________ Pierwszego TARPANA wyklepano mlotkami - historia lubi się powtarzać!!!
Jak się nigdy skrzynie nie wyjmowało i zakładało to jest to ciężka robota.
Bez kanału , kobyłek i podnośnika lipa
Z założeniem nowego spornika z uszczelniaczem też nie jest to tak chop siup. Warto też posprawdzać kołeczki łączące wałki bo często okazuje się,że został tylko jeden i do straty napędu już niedaleko...
Nowy uszczelniacz warto dodatkowo wspomóc odpowiednią dawką silikonu.
Wymiana uszczelniacza na silniku wiąże się ze zdjęciem zamachu... Też jest z tym trochę roboty. Czasami okazuje się,że cieknie z zaślepki. Wtedy czyszczenie i klejenie jakimś cudownym klejem i liczenie na szczęście,że wytrzyma..
Jednym słowem dup...a robota
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.