Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 641 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Fiat CC 704 1997
Piwa: 1/1
Wysłany: Nie 15 Lut 2009, 03:12
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC 700 - wyciek oleju .
wymienilem zaslepke wału korbowego i ta tulejke w ktora wchodzi walek sprzeglowy (starej nie dalem rady wyjac to ja rozwalilem przecinakiem .. nie wiem czy dobrze zrobilem) i problem znikl !
wymienilem zaslepke wału korbowego i ta tulejke w ktora wchodzi walek sprzeglowy (starej nie dalem rady wyjac to ja rozwalilem przecinakiem .. nie wiem czy dobrze zrobilem) i problem znikl !
Zechciałbyś szczegółowiej opisać, jak poradziłeś sobie z zaślepką i tulejką wału korbowego? O ile się nie mylę, zaślepka jest wciśnięta, może nawet lekko rozklepana i w dodatku zasłonięta tulejką, którą, jak piszesz, zniszczyłeś. Jestem zainteresowany sprawą, cieknie mi raczej przez simmering tulejki wałka sprzęgłowego, niedawno go wymieniałem ale pomogło na krótko. Muszę znowu rozbierać i chciałbym wiedzieć możliwie wszystko, co się z tym wiąże.
Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 311 Skąd jesteś (miejscowość / region): Włoszczowa/Kielce Posiadane auto: Fiat CC 704 1994r. Gażnik Weber
Piwa: 3/8
Wysłany: Nie 15 Lut 2009, 12:01
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC 700 - wyciek oleju .
hm...koledzy chyba niedoceniaja Polaka....ja wymienialem sprzegło.....grudzien tuz przed wigilia....odkryty kanał staly tylko 3 sciany.... ale 3 dni pracy bylo....nerwow co niemiara...wszystko zasylikonowalem a jesli chodzi o uszczelniacze tam to chyba czym predzej to rozebrac bo szkoda sprzegła...jest naprawde drogie szczegolnie jak chce sie dobrej firmy.Pozdrawiam i ztwierdzam ze wyjecie silnika i skrzyni lub opuszczenie dla lajka to problem nie do przełkniecia ale dla kogos kto juz to rozbierał...owszem mozliwe. _________________ Pasja i Miłośc Tworzenia
Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 641 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Fiat CC 704 1997
Piwa: 1/1
Wysłany: Nie 15 Lut 2009, 12:09
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC 700 - wyciek oleju .
jako ze ja bardzoekj informatyk niz mechanik i bardziej cyklista niz kierowaca to moze to nie jest najlepszy sposob i radzilbym zaczekac na rady kogos kto sie zna (np Bartek) ale ja to zrobilem tak:
faktycznie ta tulejka byla wbita i glowilem sie chyba z 20 minut jak ja wyciagnac bezinwazyjnie i zupelnie przez przypadek (chcialem troche ja obstukac) pekla i sie skruszyla .. wtedy wiedzialem ze albo w prawo albo w lewo trzeba. Malym srubokretem naostrzonym walisz w dwa punkty w odleglosci pol cm od siebie a moze i mniej jedno mocne uderzenie z jednej potem z drugiej a ten srodek wydlubujesz (ogolnie chodzi o to zeby miala miejsce sie zgiac w srodku zamiast litery O masz U) i tak dochodzisz do zaslepki walu wtedy bierzesz troszke wiekszy srubokret i stukasz tak zeby sie tulejka krecila .. jak juz sie kreci to jestes w domu, zostaje Ci wyciagniecie zaslepki ale to w porownaniu do tej tulejki to jest nic ;] po prostu wbijasz srubokret ;p i krecisz na chama az wyciagniesz ;]
Ja u siebie założyłem tą zaślepkę na silikon ale nie wiem czy był tam konieczny bo ta zaslepka jak sie ja po wlozeniu juz stuknie w srodek to sie rozchodzi po rantach ;p aha i z racji tego ze ta tulejka jest z takiego kruchego materialu to nie wal "gołym" młotkiem tylko przez jakieś drewienko ;] pozdro.
Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 641 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Fiat CC 704 1997
Piwa: 1/1
Wysłany: Nie 15 Lut 2009, 12:17
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC 700 - wyciek oleju .
mateos123831 napisał:
hm...koledzy chyba niedoceniaja Polaka....ja wymienialem sprzegło.....grudzien tuz przed wigilia....odkryty kanał staly tylko 3 sciany.... ale 3 dni pracy bylo....nerwow co niemiara...wszystko zasylikonowalem a jesli chodzi o uszczelniacze tam to chyba czym predzej to rozebrac bo szkoda sprzegła...jest naprawde drogie szczegolnie jak chce sie dobrej firmy.Pozdrawiam i ztwierdzam ze wyjecie silnika i skrzyni lub opuszczenie dla lajka to problem nie do przełkniecia ale dla kogos kto juz to rozbierał...owszem mozliwe.
da sie to szybciej zrobic ja 3 razy wyciagalem skrzynie w przeciagu 2 tygodniu za pierwszym razem 2 dni za drugim, caly Bozy dzien a za trzecim 7 godzin niecale ;p najwiekszym problemem byla gorna sruba rozrusznika (ale poradzilem sobie mala trzeszczotką) i linka od sprzegla .. swoja droga jak ja sie zaklada fachowo ? ja ostatnim razem ten pret trzymałem kluczem zabka a nakretke plastikowa krecilem dluga 17'tka .. wygodnie nie było, reka bolała ale przynajmniej szybko.
Wielkie dzięki piotrekd - tłumaczenie jasne a metoda skuteczna, to najważniejsze. Jeśli po wyjęciu skrzyni zajdzie konieczność uszczelnienia w tym miejscu nie będę musiał główkować.
Pozdrawiam!
Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 641 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Fiat CC 704 1997
Piwa: 1/1
Wysłany: Pon 16 Lut 2009, 03:41
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC 700 - wyciek oleju .
lepiej od razu to wymien, to kosztuje razem 3 zlote a ja w ciagu 2 tygodni 3 razy to robilem az w koncu to wymienilem i problem znikl .. jak juz rozbierzesz to to wyglada na nie do podejscia i naprawde ciezko to sobie wyobrazic jak to moze cieknac .. a jednak. Od razu sprawdz wspornik walka sprzeglowego ktory siedzi w bloku skrzyni biegow tam jest w srodku taka guma ktora chyba uszczelnia .. u mnie byla wywalona (ale z tego miejsca raczej nie cieklo).
Podejrzewam u siebie nieszczelność między wałkiem sprzęgłowym a simmeringiem i to, co gorsza, mam chyba wytarty wałek, bo simmering niedawno wymieniałem. To już gorsza sprawa, bo trzeba nie tylko skrzynię wyjmować ale dodatkowo ją rozbierać, żeby wyciągnąć wałek. Informacja dla tych, którzy mają zamiar wymienić simmering wspornika wałka sprzęgłowego - z tej racji, że cc700 jest chyba jedynym samochodem (?) mającym odwrotne obroty silnika simmering musi być tylko do tego typu, inny od razu cieknie.
Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Fiat CC 700
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Kwi 2014, 21:14
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC 700 - wyciek oleju .
Witam. Nie chcę powielać tematów, więc napisze tutaj. Od roku zmagam się z wyciekiem oleju na łączeniu skrzyni z silnikiem. Rok temu spaliłem sprzęgło, które się ślizgało, zostało wymienione na nowe + wspornik wałka sprzęgła + uszczelniacz na wał korbowy. Olej dalej ciekł, parę kropelek, aż do momentu gdy znacząco zaczęło go ubywać z silnika, dolewka litr oleju/2tyg. Rozbiórka, z ponad pół litra zlane z tej komory, sprzęgło już było zalane, ale na szczęście do odratowania. Okazało się, ze na wale korbowym jest znaczący rowek, wał po ocenie nadawał się na drugi szlif, ale postanowiłem kupić nowy wał + nowe panewki + nowe uszczelniacze (Corteco). Po złożeniu pierwsze 100km ok, teraz znów zaczyna pojawiać się olej na łączeniu...
Czy ktoś ma jakieś pomysły? Nie chce mi się wierzyć, że cieknie znów z uszczelniacza wału, zaślepki, czy jakiegokolwiek miejsca tam. Olej dla mnie wygląda na silnikowy, ale 100% pewności nie mam.
Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 151 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Toyota Carina E 2.0 D
Piwa: 12/0
Wysłany: Pią 27 Cze 2014, 22:45
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC 700 - wyciek oleju .
Ja w sierpniu wymieniałem u siebie sprzęgło kompletne, Uszczelniacz walu korbowego i tulejke walka sprzęgłowego. wszystko było ok przez pewien czas dopóki nie minęło ok 4000km od wymiany. Wtedy to delikatnie zaczęło się pocić na łączeniu silnika ze skrzynią. Przejechałem tak już z 7000tyś km i jak na razie nie mam zamiaru tego robić. Wiem że jest to bolączka tego silnika i nieważne jakby się to zrobiło to po pewnym czasie znowu zacznie cieknąć. Mnie cieknie prawdopodobnie z uszczelniacza walu korbowego lub tej nieszczęsnej zaślepki której nie wymieniałem . Sprzęgło sie nie ślizga, oleju ubywa delikatnie nie wiem czy przez ten uszczelniacz / zaślepkę czy przez to że silniczek jest zalany olejem 5w40 i na zimnym silniku może trochę więcej brać oleju niż w przypadku 15w40. U mnie to autko w takim stanie ma przejechać jeszcze z 2 lata czyli około 25 tyś km. Jak się rozsypie całkowicie to wezmę szwagra i to zrobię, a jak nie to będę jeździł tak jak jeżdżę i nie będę sie tym przejmował.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.