Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 138 Skąd jesteś (miejscowość / region): Czeladź Posiadane auto: FIAT PUNTO II 1.2 8V 2001
Piwa: 1/2
Wysłany: Czw 09 Paź 2008, 22:16
Temat postu:
amortyzatory i lakier.
witajcie.
pierwsze moje pytanie dotyczy amortyzatorów. wymieniłem je ok tygodnia temu. wszystkie cztery. byłem wczoraj na przeglądzie i wyszło że mają po ok 75%
czy nowe amorki mają właśnie po tyle procent,czy ja tak szybko je załatwiłem?czy może kupiłem jakiś szmelc...?
drugie pytanie dotyczy lakieru. pomalowałem element kolorem, następnie bezbarwnym. widać różnice bo nowy element jest trochę ciemniejszy i niema odpowiedniego połysku. czy polerka wystarczy aby nadać odpowiedni połysk? i czy zmniejszy trochę różnice w kolorze?
może pytania te są mało fachowe ale są. z góry dziękuje za odpowiedź.
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Czw 09 Paź 2008, 22:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) amortyzatory i lakier.
Cześć. Z tego co wiem to jedynym stuprocentowo miarodajnym sposobem określenia zużycia amorka jest pomiar wymontowanego na specjalnym stanowisku badawczym. To co robią na przeglądach może być zafałszowane drobnymi luzami w zawieszeniu, oraz pracą nawet sprawnych silentbloków i gum. Podobno 75% to bardzo dobry wynik.
Co do lakieru to nie wiem . _________________ Pozdrawiam JS.
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 956 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBELSKIE Posiadane auto: VW polo 1.4 MPI
Piwa: 3/2
Wysłany: Czw 09 Paź 2008, 23:02
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) amortyzatory i lakier.
co do pierwszej sprawy to
-może miałeś na badaniu nieprawidłowe siśnienie w oponkach, to ma spory wpłww na wynik badania.
-użądzenie ma również jakąś dokładność (ale jaką)
-jeszcze nie widziałem amorków ze sprawnością 100%
-a może jakość twoich też nie jest rewelacyjna
UWAGA sporo amortyzatorów niszczą sklepy przez długie i nieprawidłowe ich składowanie (leżąc) amorki powinny być przechowywane w poaycji stojącej aby całe tłoczysko (jego najważniejszy elemęt) był cały czas w czynniku (oleju) inaczej częściowo wysycha.
te informacje posiadam (z drógiej ręki) od przedstawiciela producenta "monroe"
co do lakieru to się na tym nie znam
zawsze ni jakieś naprawy lakiernicze (zaprawki) w krótkim czasie się rudzą
_________________ POLO 1.0 OSZCZĘDNY, NIE SZYBKI już nie
POLO 1.4 KOMPROMIS POMIĘDZY
Dołączył: 20 Gru 2007 Posty: 299 Skąd jesteś (miejscowość / region): Głogów Posiadane auto: Fiat Grande Punto 1.3 mJTD 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 10 Paź 2008, 01:50
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) amortyzatory i lakier.
Mi znajomy z SKP powiedział, że ta sprawnośc to nie ogólna kondycja w normalnym rozumieniu teog słowa tylko stopień zdolności tłumienia drgań i żaden nawet najwyższej klasy amortyzator nie ma 100%. Sto procent to może ma bolid Kubiucy - jak on to mówi, a diagności którzy mówią o sprawności 100% zwyczajnie robią ludzi w ch**a lub nie znają tematu dokońca. Faktycznie 75% to wynik celujący. Gazowe Kayaby i Sachsy z gónej pólki dochodzą do 80%. Niektóre nowe amortyzatory mają niecałe 70% i też jest ok. Wszystko zależy od ich charakteryskyki i charakterystyki zawieszenia auta. _________________ ________________
Grande Punto 1.3 mJTD 2008r. - obecnie
Punto II 1.2 2000r. - było, ale jeździ dalej w rodzinie
CC Sporting 1.1 1995r. - było, jeździło w rodzinie .... zatrzymało się na słupie gdyby człowiek wiedział, to by nie oddał
Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Fiat CC 900+lpg, Webber, 93r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 10 Paź 2008, 06:14
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) amortyzatory i lakier.
Co do lakieru to polerka powinna pomóc bez dwóch zdań. Pasta polerska i szmatka i jedziemy... Żeby kolory się zgadzały to spróbuj też wypolerować starą część może lakier poszarzał i polerka przywróci mu stary kolor.
Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 138 Skąd jesteś (miejscowość / region): Czeladź Posiadane auto: FIAT PUNTO II 1.2 8V 2001
Piwa: 1/2
Wysłany: Pią 10 Paź 2008, 10:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) amortyzatory i lakier.
witam
to co do amorków to już wyjaśniliście mi i nie będę robił akcji reklamacji ;] a co do lakieru to najbardziej chodzi mi o ten połysk, bo to że trochę inny odcień będzie to ta na prawdę nie robi mi różnicy. nie musi być idealny... to nie jest jakiś mietek albo leksus za 60000zł... to tylko (aż) cent.
a powiedzcie mi tylko jaką pastę do polerki polecacie? czy w ogóle ma znaczenie rodzaj pasty?
zalezy do czego to uzywasz
tempo (aly tylko czeski oryginal - bo sa tez juz podrobki) nadaje sie do starych lakierow - bo jest zraca
ta farekla na mokro do tego co ty chcesz zrobic bedzie nadajna - ale nie wiem czy uzyskasz teki efekt bo jak lakier jest zlepolozony to pastowanie nic nie da
dobra pasta to jeszcze automax - sa chyba 3 odmiany
w zaleznosci od tego na co chcesz jej uzyc _________________ CC 900 wtrysk - postrach drog w opolu
tak - tempo do przepolerowania calego auta
a zeby jakos poprawic ten zwalony lakier na tym co bylo malowane to nie wiem _________________ CC 900 wtrysk - postrach drog w opolu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.