Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Brava ) Wymiana drążków kierowniczych + końcówki - Problem!y



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Brava ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rick69

Debiutant



Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 r.1999
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 03 Gru 2014, 22:27
Temat postu:

Wymiana drążków kierowniczych + końcówki - Problem!y


Witam,
Wymieniłem drążki kierownicze + końcówki - trochę mi to zdrowia zjadło..
Odmierzyłem - wszystko mniej więcej tak jak stare..
Zamontowane samochód skręca..
Została geometria/zbieżność ALE!!!

Wracając po wymianie do domu..
1. Kierownica nie prostuje się gdy dodaję gazu na skręconych kołach,
2. Mam wrażenie iż jak skręcam kołami i dodam gazu kierownica i koła uciekają w daną stronę,
3. Jak szybciej jadę to tak jakby coś tarło,
4. Jak mam skręconą kierownicę i dodam gazu to skręca w tą samą stronę,
5. Końcówki i drążki zamontowane w gniazda poprawnie.

Czy tak ma prawo się dziać? Aż taka rozbieżność wobec wcześniejszych drążków + końcówek?
Czy w tym przypadku powinna wystarczyć geometria kół/zbieżność???
Czy lepiej podjechać do mechanika żeby to zweryfikował?
Powrót do góry
kobramir

Auto Maniak



Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 887
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Brava Grande Tipo
Piwa: 107/0
Wysłany: Czw 04 Gru 2014, 08:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) Wymiana drążków kierowniczych + końcówki - Problem!y


Zrób geometrię u mechanika na przyrządach, a objawy miną.
_________________
NIE PIJĘ BO JEŻDŻĘ ALE ZA POMOC PIWKO PRZYJMĘ
Powrót do góry
NED
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 3511
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Czw 04 Gru 2014, 09:35
Temat postu:

Re: Wymiana drążków kierowniczych + końcówki - Problem!y


Rick69 napisał:

Odmierzyłem - wszystko mniej więcej tak jak stare..


Jak mniej więcej odmierzyłeś to tak samo i auto mniej więcej się prowadzi , tak jak pisze kobramir geometria i powinno być OK.
_________________
Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Powrót do góry
gadu-gadu
Rick69

Debiutant



Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 r.1999
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 06 Gru 2014, 09:25
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) Wymiana drążków kierowniczych + końcówki - Problem!y


Wypowiem się w punktach - tak będzie najprościej:
1. Po wymianie drążków i końcówek - pojechałem na zbieżność - po ustawieniu okazało się że samochód lekko ściąga na prawo - przed wymianą lekko ściągał w lewo
2. Mechanik powiedział żeby podjechać to jak coś wyregulujemy - pojechałem również wymienić na zimówki - po wymianie stwierdził że ściąganie jest związane z tulejami na tył i może mi to zrobić
3. Tak więc nie zweryfikował raz jeszcze zbieżności i trzyma się tego że nie ma co poprawiać jak za to odpowiada tuleja i jak nie wymieni to nic nie da
4. Po wymianie na zimowe jadąc mam wrażenie jakbym złapał kapcia- takie jakby bicie z prawej strony na oponie przedniej lub tylnej - wyczuwalne przy większej prędkości
5. Zamontowałem na przód i tył na zmianę za pasówkę i nadal bez zmian

Moje wnioski - czy dobrze robię?
1. Pojadę jutro na SKP żeby sprawdzili na szarpakach czy tylne wahacze nie są do wymiany bo może to uszkodzenie prawego go ściąga - co ma do tego tuleja jak w tym modelu tył nie jest regulowany?
2. Nie wiem jak podejść do tego pukania po wymianie ogumienia na zimowe - może źle wyważyli czy coś? - Ewentualnie źle dobili ciężarek?

Jutro czeka mnie wycieczka do Żywca - Proszę o radę jak to waszym zdaniem powinienem ugryźć?
Powrót do góry
NED
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 3511
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Sob 06 Gru 2014, 10:43
Temat postu:

( Fiat Brava ) Wymiana drążków kierowniczych + końcówki - Pr


Tuleje tylnej belki maja zasadniczy wpływ na prowadzenie auta i poniekąd nie rozumiem jak mechanik robił geometrię zawieszenia ze zużytym tulejami , chyba że robił tylko zbieżność i nic poza tym.
Objawem uszkodzonych tulei tylnej belki jest właśnie efekt pływania po drodze i niestabilnego prowadzenia.
Co do bicia to prawdopodobną przyczyną mogą być źle wyważone koło , lub ta uszkodzona tuleja może powodować takie bicie.
Z tyłu nie masz wahaczy tylko belkę .
_________________
Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Sob 06 Gru 2014, 10:43
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Rick69

Debiutant



Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 r.1999
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 06 Gru 2014, 11:08
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) Wymiana drążków kierowniczych + końcówki - Problem!y


Byłem u diagnosty - tylna belka ok
Tył zbieżność +2 przód 0

Diagnosta mówił że to małą różnica..
Powrót do góry
petarda

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 1360
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 16V
Piwa: 57/9
Wysłany: Nie 07 Gru 2014, 00:04
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) Wymiana drążków kierowniczych + końcówki - Problem!y


Diagności często nie widzą tego co powinni albo widzą to czego nie ma, u mnie nie widzieli tłukącej końcówki, u kolegi też nie widzieli a tłukło jak ch...
Może wulkanizator w pośpiechu źle założył oponę, ułożyła się w czasie jazdy i wyważenie o kant potłuc, może krzywo przykręcili koło, różne cuda już widziałem. Patrz na łapy z jaką dokładnością wyważa, samo zielone "OK" nie wystarczy, jak nastawi +/- 10 to będzie też "OK" ale wyważenie nadające się do wozu drabiniastego. Po nabiciu ciężarków i kontrolnym zakręceniu, wcisnąć na wyważarce przycisk pokazujący do zera i cała prawda.
Jak jadę wyważać to życzę sobie dokładności +/- 2, jęczą że nie ma takich ciężarków ale robią, jak chcą to potrafią ciężarek obciąć i da się zrobić Wink
_________________
|
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta Smile)
full lans Smile)
|
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Brava ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Brava »

Opinie o samochodach Fiat Brava - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.


FiatGrande Punto

19 900

2012r.

147 134 km

łódzkie

FiatDoblo

21 900

2010r.

290 000 km

mazowieckie

FiatTipo

48 900

2021r.

66 000 km

mazowieckie

FiatTipo

53 900

2020r.

75 000 km

wielkopolskie

FiatPanda

34 800

2016r.

65 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System