Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Brava ) Wymiana drążków kierowniczych + końcówki - Problem!y



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Brava ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rick69

Debiutant



Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 r.1999
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 03 Gru 2014, 22:27
Temat postu:

Wymiana drążków kierowniczych + końcówki - Problem!y


Witam,
Wymieniłem drążki kierownicze + końcówki - trochę mi to zdrowia zjadło..
Odmierzyłem - wszystko mniej więcej tak jak stare..
Zamontowane samochód skręca..
Została geometria/zbieżność ALE!!!

Wracając po wymianie do domu..
1. Kierownica nie prostuje się gdy dodaję gazu na skręconych kołach,
2. Mam wrażenie iż jak skręcam kołami i dodam gazu kierownica i koła uciekają w daną stronę,
3. Jak szybciej jadę to tak jakby coś tarło,
4. Jak mam skręconą kierownicę i dodam gazu to skręca w tą samą stronę,
5. Końcówki i drążki zamontowane w gniazda poprawnie.

Czy tak ma prawo się dziać? Aż taka rozbieżność wobec wcześniejszych drążków + końcówek?
Czy w tym przypadku powinna wystarczyć geometria kół/zbieżność???
Czy lepiej podjechać do mechanika żeby to zweryfikował?
Powrót do góry
kobramir

Auto Maniak



Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 887
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Brava Grande Tipo
Piwa: 107/0
Wysłany: Czw 04 Gru 2014, 08:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) Wymiana drążków kierowniczych + końcówki - Problem!y


Zrób geometrię u mechanika na przyrządach, a objawy miną.
_________________
NIE PIJĘ BO JEŻDŻĘ ALE ZA POMOC PIWKO PRZYJMĘ
Powrót do góry
NED
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 3511
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Czw 04 Gru 2014, 09:35
Temat postu:

Re: Wymiana drążków kierowniczych + końcówki - Problem!y


Rick69 napisał:

Odmierzyłem - wszystko mniej więcej tak jak stare..


Jak mniej więcej odmierzyłeś to tak samo i auto mniej więcej się prowadzi , tak jak pisze kobramir geometria i powinno być OK.
_________________
Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Powrót do góry
gadu-gadu
Rick69

Debiutant



Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 r.1999
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 06 Gru 2014, 09:25
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) Wymiana drążków kierowniczych + końcówki - Problem!y


Wypowiem się w punktach - tak będzie najprościej:
1. Po wymianie drążków i końcówek - pojechałem na zbieżność - po ustawieniu okazało się że samochód lekko ściąga na prawo - przed wymianą lekko ściągał w lewo
2. Mechanik powiedział żeby podjechać to jak coś wyregulujemy - pojechałem również wymienić na zimówki - po wymianie stwierdził że ściąganie jest związane z tulejami na tył i może mi to zrobić
3. Tak więc nie zweryfikował raz jeszcze zbieżności i trzyma się tego że nie ma co poprawiać jak za to odpowiada tuleja i jak nie wymieni to nic nie da
4. Po wymianie na zimowe jadąc mam wrażenie jakbym złapał kapcia- takie jakby bicie z prawej strony na oponie przedniej lub tylnej - wyczuwalne przy większej prędkości
5. Zamontowałem na przód i tył na zmianę za pasówkę i nadal bez zmian

Moje wnioski - czy dobrze robię?
1. Pojadę jutro na SKP żeby sprawdzili na szarpakach czy tylne wahacze nie są do wymiany bo może to uszkodzenie prawego go ściąga - co ma do tego tuleja jak w tym modelu tył nie jest regulowany?
2. Nie wiem jak podejść do tego pukania po wymianie ogumienia na zimowe - może źle wyważyli czy coś? - Ewentualnie źle dobili ciężarek?

Jutro czeka mnie wycieczka do Żywca - Proszę o radę jak to waszym zdaniem powinienem ugryźć?
Powrót do góry
NED
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 3511
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Sob 06 Gru 2014, 10:43
Temat postu:

( Fiat Brava ) Wymiana drążków kierowniczych + końcówki - Pr


Tuleje tylnej belki maja zasadniczy wpływ na prowadzenie auta i poniekąd nie rozumiem jak mechanik robił geometrię zawieszenia ze zużytym tulejami , chyba że robił tylko zbieżność i nic poza tym.
Objawem uszkodzonych tulei tylnej belki jest właśnie efekt pływania po drodze i niestabilnego prowadzenia.
Co do bicia to prawdopodobną przyczyną mogą być źle wyważone koło , lub ta uszkodzona tuleja może powodować takie bicie.
Z tyłu nie masz wahaczy tylko belkę .
_________________
Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Sob 06 Gru 2014, 10:43
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Rick69

Debiutant



Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 r.1999
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 06 Gru 2014, 11:08
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) Wymiana drążków kierowniczych + końcówki - Problem!y


Byłem u diagnosty - tylna belka ok
Tył zbieżność +2 przód 0

Diagnosta mówił że to małą różnica..
Powrót do góry
petarda

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 1360
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 16V
Piwa: 57/9
Wysłany: Nie 07 Gru 2014, 00:04
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) Wymiana drążków kierowniczych + końcówki - Problem!y


Diagności często nie widzą tego co powinni albo widzą to czego nie ma, u mnie nie widzieli tłukącej końcówki, u kolegi też nie widzieli a tłukło jak ch...
Może wulkanizator w pośpiechu źle założył oponę, ułożyła się w czasie jazdy i wyważenie o kant potłuc, może krzywo przykręcili koło, różne cuda już widziałem. Patrz na łapy z jaką dokładnością wyważa, samo zielone "OK" nie wystarczy, jak nastawi +/- 10 to będzie też "OK" ale wyważenie nadające się do wozu drabiniastego. Po nabiciu ciężarków i kontrolnym zakręceniu, wcisnąć na wyważarce przycisk pokazujący do zera i cała prawda.
Jak jadę wyważać to życzę sobie dokładności +/- 2, jęczą że nie ma takich ciężarków ale robią, jak chcą to potrafią ciężarek obciąć i da się zrobić Wink
_________________
|
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta Smile)
full lans Smile)
|
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Brava ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Brava »

Opinie o samochodach Fiat Brava - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.


Fiat500x

58 900

2017r.

110 000 km

wielkopolskie

FiatBravo

13 900

2009r.

230 000 km

śląskie

Fiat500

29 777

2013r.

86 000 km

pomorskie

FiatCroma

8 990

2007r.

199 430 km

pomorskie

FiatTipo

32 900

2017r.

142 000 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System