Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Panda ) Fiat panda 1.3 multijet ciężko odpala i faluje



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Panda ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maruder

Debiutant



Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 46
Skąd jesteś (miejscowość / region): suwałki
Posiadane auto: kia rio 1.5 crdi
Piwa: 0/22
Wysłany: Sob 07 Mar 2015, 01:47
Temat postu:

Fiat panda 1.3 multijet ciężko odpala i faluje


Witajcie. Zakupiłem fiata panda jak w temacie z 2006 r. Nie pytajcie o przebieg bo kto wie jaki może być Smile Byłem świadomy jego wad i że w ostateczności będę musiał remontować silnik albo go wymienić. Jednak najpierw chciałbym zapytać Was czy na pewno jest to konieczne Wink
Jakie są objawy: silnik im zimniejszy to się łatwiej uruchamia. Gdy jest zimny to po kilku obrotach wału odpala, natomiast gdy dobrze nagrzeje to trzeba trochę więcej zakręcić. Dalej: na biegu jałowym pracuje zawsze równiutko, natomiast po rozgrzaniu na wysokich obrotach faluje i aż rzucą budą Smile Z tym, że nie jest to nierówna praca jakby któryś gar utykał. Jest to płynniejsze i ma zupełnie inną częstotliwość. Ciężko to opisać, po prostu obroty regularnie wzrastają i spadają. Zaznaczam, że na wolnych obrotach jest zawsze ok. Po prostu jak trzymam na równych wyższych obrotach to faluje. Nigdy czegoś takiego w innym aucie nie miałem. Podczas jazdy nie czuć tego falowania, moc jest w miarę ok i czuć "włączanie" turbo. Tyle, że trochę nadmiernie kopci podczas jazdy. Przy odpalaniu na zimnym rano praktycznie zero dymu. I do tego jeszcze kontrolka smarowania. Na rozgrzanym silniku jest ok, natomiast rano pod odpaleniu się świeci na wolnych obrotach. Po przygazowaniu zaczyna już mrugać aż w końcu gaśnie. I jak zdejmę nogę z gazu to znowu się świeci. I tak do momentu aż troszkę nagrzeje się silnik. Co ciekawe, na ciepłym silniku, gdy zgaszę i od razu odpalę to kontrolka gaśnie z automatu, natomiast gdy odczekam kilka minut to po uruchomieniu świeci się sekundę lub dwie i dopiero gaśnie (samoczynnie bez naciskania na pedał gazu). Na wysokich obrotach nie zapala się nigdy.
I teraz co sprawdziłem multiecuscan-em: błędów na kompie brak. Odpięcie wtyczki przepływomierza nic nie daje, na rozgrzanym silniku wysokie obroty dalej falują a samochód kiepsko się uruchamia. Oczywiście pojawił błąd na kompie i zapalił check. Po ponownym podłączeniu przepływki i skasowaniu błędów, sprawdziłem ilość powietrza mierzoną i zadaną. I są niemal identyczne. Podobnie sprawdziłem egr, choć z egr-em to i tak go wyciągnę i zobaczę co tam się dzieje. Sprawdziłem też ciśnienie paliwa i komp również pokazuje dawkę zadaną bardzo zbliżoną do mierzonej.
Co może być tego przyczyną? Co w dalszej kolejności sprawdzić by mieć pewność, że to na pewno wina samego silnika a nie jakiegoś osprzętu?
Powrót do góry
jareq08

Auto Maniak



Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1509
Skąd jesteś (miejscowość / region): swiętokrzyskie
Posiadane auto: stilon 1.9 jtd, braval 2,0mjtd 165, pandziocha 1,3jtd 75KM.
Piwa: 96/3
Wysłany: Sob 07 Mar 2015, 19:23
Temat postu:

Re: ( Fiat Panda ) Fiat panda 1.3 multijet ciężko odpala i faluje


Witaj! Gratuluję zakupu. Też dokonalem zakupu pandy 1,3 r.2007, przebieg 180 tys. I tez mialem parę problemów do usunięcia. Proponuje, zacznij od wymiany oleju i filtra., filtra paliwa.U siebie to nawet czyscilem filtr przy pompie w zbiorniku. Zwróc uwage przy zakupie filtra oleju , bo jest kilka wersji do tego silnika, olej wg, instrukcji chyba 5W40. Jak masz program , to sprawdz korekty wtryskiwaczy , oraz przelewy (duze róznice) wskazują na "niesprawny" wtrysk, którego trzeba wyczyscić lub wymienić. Wyczysc zawór EGR , bo moze jest zacięty lub się zacina,lubią się uszkadzać cewki i zawór jest do wymiany.Przy okjazji mozesz wyczyscić regulator cisnienia paliwa na pompie CR. Kwestia kopcenia , to wina wtryskiwaczy, jak zrobisz próby przelewowe i zobaczysz korekty wtrysków, to wyjdzie prawda na jaw. Ja u siebie wymienilem 2 szt. (kupilem uzywki z gwarancją od fiata doblo 1,3). Jesli sprawdzisz te rzeczy i wykluczysz ich usterki , to mozesz zerknąc na czujnik polozenia walu, bo moze on na cieplym silniku wariuje. Mozna sprawdzić rozrzad, lubią tam się szybko zuzywac napinacze (slizgi) łancucha, moze cos głowićą , za male luzy zaworowe i na cieplym silniku zaczyna szarpać. Trzeba sprawdzić. Ja najbardziej popdejrzewam wtryskiwacze. Jak cos to pisz na PW.pozdr. Wink
_________________
Drogie Panie za kierownicą,zamiast bawić się telefonem,pobawcie się manetką od kierunkowskazów,,,może wyrobicie sobie ten nawyk informowania innych o zmianie kierunku jazdy...
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Panda ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Panda »

Opinie o samochodach Fiat Panda - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Panda ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


Fiat

Doblo

53 800

2016r.

97 000 km

śląskie

Fiat

Bravo

14 900

2008r.

163 021 km

świętokrzyskie

Fiat

Sedici

17 900

2008r.

173 000 km

małopolskie

Fiat

Punto Evo

16 900

2012r.

140 000 km

śląskie

Fiat

Punto

4 500

2000r.

215 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2019 Created by idealneT and OM System